Hävettää oma rumuus
Häpeän ulkonäköäni todella paljon ja se rajoittaa elämääni. Tunnen koulussa punastuvani kun katson peiliin ja olen koko ikäni kuullut miten ruma olen. Ala-asteella ainoa "kaverini" sanoi, etten tule koskaan saamaan miestä ja saan elää koko elämäni yksin. Ei se kyllä haittaisi, mutta kommentti tuntui pahalta siitä huolimatta. Minua on haukuttu lehmäksi, haisunäädäksi, noidaksi, hirviöksi ja vaikka miksi elämäni aikana. En kehtaa osallistua myöskään vanhojen tansseihin, koska pelkään etten löydä paria. En ole edes älykäs ja se tekee tilanteesta entistä kurjemman. Sydän sentään on paikallaan.
Kommentit (33)
Ruokavalio on remontissa ja lenkillä käyn joka päivä.
Ap
Tee kehostasi hoikka ja timmi, palataan sitten asiaan uudestaan.
Olet vielä nuori, vaikuttaa vähän siltä, että vielä kehityt ja kasvat. Pikku hiljaa löydät oman persoonasi. On uskomatonta miten törkeäsi toiset voivat puhua ulkonäöstä ja lapset osaavat kyllä olla julmia. Haistata niille puheille p..kat! Sinä itse päätät millainen olet, muut eivät sitä määritä. Aika harvoin kukaan on todella ruma, yritä löytää niitä hyviä puolia itsestäsi. Kampaajalla vähän kokeilua hiustyyleistä, väreistä, meikkiä korostamaan niitä hyviä puolia kasvoista, värilliset piilarit? Vaatteillakin voi korostaa niitä kropan hyviä puolia vaikka ei niin hoikka tms olisikaan. Ymmärrän, että tuossa vaiheessa elämää ulkonäkö korostuu niin paljon kaikessa, mutta usko pois, itsevarma, iloinen ja rohkea ihminen on hot. Ihan sama vaikka ei niin kaunis / komea olekaan. On joskus sanottu ettei ole rumuutta, on vain välinpitämättömyyttä.
Yleensä oletuksena on, että naisten kuuluu näyttää kauniilta. Se ei ole totta. Sinun ei tarvitse näyttää hyvältä. Rumia poikia kohdellaan yleensä paremmin kuin rumia tyttöjä, koska "eihän sillä ulkonäöllä niin väliä ole". OLE VIISAS, OLE KILTTI. Ulkonäkö on loppujen lopuksi niin pieni osa meitä, jos se ei miellytä keskity muihin puoliin itsessäsi ja mieti: Ketä se etten pidä ulkonäöstäni hyödyttää? No kosmetiikkayrityksiä tietenkin! Älä anna heille sitä valtaa!
Olen sopusuhtainen ja lihaksikas, vartalo on kaunein asia minussa. Oikeanlaisella pukeutumisella se näyttää oikein kivalta. Naama on suurin murheeni.
Ap
Naisilla se tuntuu usein olevan niin, että pitäisi olla kaunis tai älykäs - tai molempia. Minä en ole kaunis enkä älykäs. Tuntuu ettei ole edes oikeutta olla olemassa.
Ap
No menepä kosmetologille ja kampaajalle ja pyydä hyviä vinkkejä. Ei kaikki muutkaan niin kauniita ole. Ja paras kauneus löytyy sisältäpäin.
Ei ole rumia ihmisiä, vain lihavia.
Minulla on ripsissä kestotaivutukset ja värit, kampaaja pilasi hiukseni ja meikkiä en jaksa yleensä käyttää, kun päivän aikana tulee vahingossa hierottua silmiä tai kosketeltua naamaa niin, että kaikki leviää.
Ap
Kauneus on katoavaista, mutta rumuus vaan lisääntyy. Jotain positiivista.
Tehtäväsi ei ole miellyttää muita :D
Sinä et tarvitse oikeutta olla olemassa keltään. Sinun arvoasi ei mittaa se kuinka hyödyllinen olet yhteiskunnalle. T. 5
Minulla on siis paha akne, johon ei lääkkeet auta, yksinkertaisesti rumat kasvonpiirteet, erittäin voimakas kulmaharjanne (näytän alkuihmiseltä, googlatkaa heidelberginihminen tai Tammy Slaton), pöhöttynyt ja lihava naama, voimakkaat otsarypyt ja iso leveä nenä. Näytän ihan tubettaja Amy Slatonilta isommalla otsalla.
Ap
Ainakin "haisunäädän" voit korjata omilla toimillasi.
Keskity muihin asioihin elämässä. Onko sinulla harrastuksia, miten koulu sujuu?
Slatonitkin olisivat hoikkana kauniita.
Koulu menee hyvin ja harrastuksia on. Olen kuitenkin yksinäinen. Olen perinyt isältäni voimakkaat piirteet ja ne eivät oikein sovi naisen kasvoihin. Miehenä olisinkin varmaan ihan superkomea.
Ap
Jaaha, itsetuntosi on viety. Joko joku muu tai sinä itse.
Mutta tiedätkö - vaikka itse ajattelet juuri nyt mitä tahansa, ja vaikka kuuntelisit vain niitä ilkeitä ja negatiivisia huomioita sinusta, voit hyvinkin olla jonkun mielestä todella viehättävä, kaunis ja ihana.
Kauneus on aina katsojan silmässä - myös sinä voisit kehittää silmääsi huomaamaan oman kauneutesi. Sen kautta autat muitakin huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Koulu menee hyvin ja harrastuksia on. Olen kuitenkin yksinäinen. Olen perinyt isältäni voimakkaat piirteet ja ne eivät oikein sovi naisen kasvoihin. Miehenä olisinkin varmaan ihan superkomea.
Ap
Meikkaamalla voit pehmentää piirteitäsi. Netti on pullollaan videoita tästä. Rohkeasti vaan! Jos olisit superkomea miehenä, pystyt meikkaamaan itsestäsi superakauniin tytönkin!
Kokeile karppausta ja aloita liikuntaharrastus, laihduttaminen varmasti auttaa.