Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan kauan menee, että Suomessakin kielletään kaupungeissa nastat?

Vierailija
20.11.2018 |

Ostin just toiset kitkat autoon enkä enää nastoja ottaisi, tälläkäin hetkellä ollaan ajeltu paljaalla asfaltilla talvirenkailla lähes kuukausi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin just. Kaupunkien ulkopuolelle pitäisi rakentaa renkaanvaihtohalleja, joissa saisi joko itse vaihtaa nastat alle tai ottaa se palveluna. Näin luotais työpaikkoja! Monihan ajaa sekä kaupungissa että maalla jopa päivittäin, niin palvelulle olisi varmaan kysyntää.

Vierailija
2/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin just. Kaupunkien ulkopuolelle pitäisi rakentaa renkaanvaihtohalleja, joissa saisi joko itse vaihtaa nastat alle tai ottaa se palveluna. Näin luotais työpaikkoja! Monihan ajaa sekä kaupungissa että maalla jopa päivittäin, niin palvelulle olisi varmaan kysyntää.

Mikä sinua estää ajamasta maalla kitkoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikko: kaupungissa kielletään.

Vierailija
4/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hyvin äkkiä. Missään muualla ei ole tällaista nastarengasporukkaa kuin Suomessa. Etelä-Suomessa on ihan samat kelit mitä Virossa ja siellä ei saa olla missään nastoja. Tukholman keskusta on nastavapaata aluetta jne.

Vierailija
5/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... jos olisi kitkat niin pärjäisi maalla ja kaupungissa. Jos siis kaupungissa olisi nastakielto.

Vierailija
6/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... jos olisi kitkat niin pärjäisi maalla ja kaupungissa. Jos siis kaupungissa olisi nastakielto.

Et sitten tullut ajatelleeksi, että tuo vastaus oli huumoria?

Vierailija
7/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin nastakielto ja sitten muutama (lapsen) kuolemaan johtava kolari, niin aletaan AV:llakin huutamaan toiseen suuntaan. Niin se muuttuu vaalikarjan mieli.

Vierailija
8/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla, että sellainen tulee jossain kohtaa esim. Helsingin keskusta-alueelle. Muualle Suomeen taajamiin tuskin kovinkaan pian.

Itse ajelen mielummin nastoilla, täällä lounaisimmassa Suomessa tienpinnat ovat useammin niljakkan jäiset kuin lumiset, ja nastoilla on helpompi huristella.

Vierailija
9/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään ole noin huonoa huumorintajua.... reps

Vierailija
10/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasta tuolilla kirjoitti:

Ensin nastakielto ja sitten muutama (lapsen) kuolemaan johtava kolari, niin aletaan AV:llakin huutamaan toiseen suuntaan. Niin se muuttuu vaalikarjan mieli.

Siis mulla on ollut kitkat 10 vuotta ja ei ole ollut mitään pito-ongelmia talvella, toki jos on vedestä märkä tienpinta ja sen alla jäätä, niin mikään rangas ei pidä. Näitä nyt ei ole kuin jossain pihoilla tms. Ja silloin on hiekkaa yleensä omasta takaa.

Kummallista pelottelua, että kitka olisi liukkaampi, minusta se ottaa kiinni jopa paremmin kuin nasta joka kelluu jään päällä.

Vierailija
11/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenelläkään ole noin huonoa huumorintajua.... reps

Minulla ilmeisesti sitten on ;)

*se eka vastaaja

Vierailija
12/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla, että sellainen tulee jossain kohtaa esim. Helsingin keskusta-alueelle. Muualle Suomeen taajamiin tuskin kovinkaan pian.

Itse ajelen mielummin nastoilla, täällä lounaisimmassa Suomessa tienpinnat ovat useammin niljakkan jäiset kuin lumiset, ja nastoilla on helpompi huristella.

Nimenomaan täällä Varsinais-Suomessa olen kitkoilla viihtynyt, todella hyvä pito vrt nastoihin. Oletkos kokeillut vai mihin perustat väitteesi?

Vierailija
13/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nastoista vouhottavat eivät ole edes ajaneet kitkoilla. Nykyiset kitkat ovat jäällä jopa paremmat mitä nastat. Ja missä ihmeen luistinradalla he ajavat, jos koko ajan tienpinta on jäisen märkä? Kaupunkialueella kyllä suolataan, aurataan ja hiekoitetaan tiet. Syrjemmällä tien pintaa ei ole raapittu paljaaksi, joten pito kitkoilla on todella hyvä. Tämä taitaa olla näitä vanhoja ajatusmalleja, joita on periytynyt "vanhalta kansalta". Ihan sama kuin että lammas maistuu villalta jne.

Vierailija
14/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaadi kun yhden kerran sen että sulla lähtee auto pelijäällä alta ja vastaan tulee siinä kaarteessa rekka. 

Vierailija
15/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on nytkin kitkat alla, mutta homma toimii niin kauan kun osalla on nastarenkaat. Jos nastarenkaat kielletään, liikenne menee ihan kaaokseksi kun jäätynyt tienpinta kiillottuu ihan peiliksi. Bussipysäkeistä voi katsoa mitä tapahtuu ilman nastoja. Tuosta on joku tutkimuskin olemassa, oiskohan ollut noin puolet tai kolmasosa nastarenkailla riittää pitämään tiet ajokunnossa. Toinen vaihtoehto on sitten kylvää ihan hitosti suolaaa, mutta se on vielä nastojakin haitallisempaa.

Vierailija
16/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että potuttaa tämä nastarengasporukka, autoa saa olla nyt koko ajan pesemässä. Laitan tänne tilinumeron, niin saa tienraapijat maksaa noi muiden pesut. 

Ei voi ymmärtää, miksi sallitaan viikkotolkulla ajaa nastoilla kesäkeleillä... minua ainakin nolottaisi ja hävetteisi ihan sairaasti.

Vierailija
17/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuosisadan puolella vasta kielletään, kun ilmastonlämpeneminen on tuonut meille leppeämmät kelit. Sinä pärjäät kitkoinesi vain sen takia, koska me muut rouhimme nastoinemme jään tien pinnalta sinun mukavasti ajella.

Vierailija
18/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei vaadi kun yhden kerran sen että sulla lähtee auto pelijäällä alta ja vastaan tulee siinä kaarteessa rekka. 

Tämä voi tapahtua sekä kitkoilla että nastoilla. Tiedät sen ihan hyvin.

Vierailija
19/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että potuttaa tämä nastarengasporukka, autoa saa olla nyt koko ajan pesemässä. Laitan tänne tilinumeron, niin saa tienraapijat maksaa noi muiden pesut. 

Ei voi ymmärtää, miksi sallitaan viikkotolkulla ajaa nastoilla kesäkeleillä... minua ainakin nolottaisi ja hävetteisi ihan sairaasti.

Kannattaisi opetella olemaan huolehtimatta niin paljoa siitä mitä muut tekevät.

Vierailija
20/30 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuosisadan puolella vasta kielletään, kun ilmastonlämpeneminen on tuonut meille leppeämmät kelit. Sinä pärjäät kitkoinesi vain sen takia, koska me muut rouhimme nastoinemme jään tien pinnalta sinun mukavasti ajella.

Oi, kiitos sinulle että autat minua ajamaan pehmeämmin ja bensaa säästäen kitkoillani :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi