Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinulla lapseton ei ole lapsia?

Vierailija
19.11.2018 |

Onko elämäntilanteesta johtuvaa, työstä patisuhteesta ym? Tai tahtomatonta lapsettomuutta. Itse olen 26v ja kovasti hakuaisimme mieheni kanssa jo lapsia mutta käytännössä tämä on mahdollista vasta vuoden kuluttua kun työsuhteeni toivottavasti vakinaistetaan.

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta muiden lapsille jää vähän pidemmäksi aikaa tätä palloa.

Vierailija
142/163 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
144/163 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämällä ei ole tarkoitusta tahallisesti lapsettomana, niin se vaan on.

Kyllä on, olla olemassa ja toteuttaa itseään juuri niin kuin itse haluaa eikä mennä sosiaalisten normien ja paineiden mukaan. Sorry, jos oma elämäsi on merkityksetöntä paskaa mutta älä viitsi tehdä olettamuksia muista ihmisistä, joiden elämästä et ymmärrä yhtään mitään. Lapsi ei anna merkitystä sellaiselle ihmiselle, joka ei sellaista halua eikä välttämättä edes niistä niin kauheasti pidä.

Vierailija
145/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta vastaan silti: en halua lapsia koska minua ei vaan kiinnosta vauvojen/lasten hoitaminen.

En myöskään ole koskaan seurustellut koska en koe parisuhdetta tärkeäksi asiaksi elämässä joten en ole koskaan edes etsinyt kumppania itselleni vaikka seksisuhteita minulla on ollut useita.

Olen itse ihan ok näköinen mies sekä tuloni ovat melko hyvät.

Omat syyt lapsettomuuteeni ovat siis kumppanin puute sekä se etten ole kiinnostunut lapsista/vauvoista.

M29

Vierailija
146/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo nuorena että en halua lapsia. Onneksi mies samoilla linjoilla. Nyt olen reilusti yli 40 ja tyytyväinen lapsettomuuteen. Vierestä seurannut esim. Miehen sukulaisnaisen pikkulapsiarkea. Jos tekee kolme lasta lähes putkeen ja kaikki alle kouluikäisiä nyt niin on se rankkaa. Toki jokainen kokee asiat eri tavalla, mutta tämä nainen valittaa että ei ole omaa aikaa kun mieskin töissä koko ajan. Jos tekee kolme lasta putkeen niin ei voi lähteä olettamuksesta että omaa aikaa on.

Vierailija
147/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole lemmikkikäärmettäkään, eikä kukaan ole ihmetellyt sitäkään :D

Vierailija
148/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia haluaisin mutta ei ole miestä, kukaan mies ei ole kiinnostunut minusta... olen 25v ja vauvakuume on kova.

Vierailija
149/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti haluaisin mutta en vain ole tavannut sellaista naista joka haluaisi lapsia minun kanssani.

M46

Taitaa ikä vaikuttaa. Harva ikäisesi nainen saa enää lapsia. Vai haaveileeko vanha mies jostain nuorista naisista?

Vierailija
150/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakkoluonne.

Vierailija
151/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin paljosta jää paitsi jos ei saa lasta.

Taisit nyt tarkoittaa että niin paljosta jää paitsi, jos saa lapsen :D En ole koskaan halunnut. Lapsena olin kotileikeissä aina joku täti tai muu, en koskaan äiti. Tunne vahvistuu vuosi vuodelta, haluan säilyttää kehoni, menoni, tuloni ja ajankäyttöni mulla itselläni. Ja mies on jo lapsensa tehnyt, sille lapselle olen mukava isän tyttöystävä ja vastuullinen/luotettava aikuinen jonka kanssa voi kyllä puhua kaikesta jos ei syystä tai toisesta halua vanhemmilleen puhua. Ja kun kavereiden ym perhesirkusta katsoo niin en mä vaan JAKSAISI sellaista äitiäitiäitkatokatokato äitäitiäiti rumbaa.

Vierailija
152/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vaimo ei pystynyt saamaan lapsia. Ja nyt valitettavasti yksin joten en voi yksinään lisääntyä.

-M38

Vierailija
153/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan siittää lapsia mutta mitään muutan en halua.

Voin tehdä lapsia naisten kanssa sillä ehdolla ettei minun tarvitse maksaa elatusmaksuja.

En tykkää nykyisen yhteiskunnan arvoista ja minun mielestä tämä maa on surkea joten ei kiitos lapsille.

Muualle en muuta koska erittäin harvassa on ne maat missä voisin hoivata vauvoja sekä ystäväni asuu täällä.

Vierailija
154/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua lapsia. Btw, halveksin kaltaisiasi loisia, jotka alkavat porsimaan heti vakityön saatuaan ja sinun kaltaisten ihmisten takia meitä muitakaan naisia ei oikein uskalleta palkata.

Tässä ei ongelmana ole naiset, vaan yhteiskunnan rakenteet, säännökset ja normit. Nuoren naisen palkkaaminen on työnantajalle aina riski, sillä nainen on se joka kantaa lapsen ja synnyttää, imettää, on äitiysvapaalla, vanhempainvapaalla, sairaslomalla jne. Tämä koko sonta olisi hoidettu perhevapaa uudistuksella, mutta ei, ei haluta tasa-arvoa työelämään, vaan halutaan itse päättää kuka on sen lapsen kanssa kotona. 6+6+6 malli olisi ollut mitä mainioin. Taloudellisesti pienituloisillakin olisi ollut mahdollisuus kasvattaa lasta kotona puolitoista vuotiaaksi ja isätkin saisivat vastuuta pikkulapsiarjen pyörittämisestä siinä missä äiditkin. Veikkaanpa, että arvostus puolisoonkin saattaisi nousta. Monta hyvää puolta, mutta kun ei haluta uudistua, vaan pidetään kynsin hampain kiinni nykyisestä. Pienituloisille kodinhoidontuki ei ole usein edes vaihtoehto, se on heille, ketkä eivät ole työelämässä ollenkaan, tai heille kellä rahaa on paljon. Silti suurin osa palkansaajista on jotain tältä ja väliltä. Uudistus toisi myös isän työnantajalle riskit nuoren miehen, tai oikeastaan minkä tahansa ikäisen miehen palkkaamisesta, jolloin tasa-arvoa työmarkkinoilla lisääntyisi. Ja tiedän, mistä puhun, sillä pätkätöitä olen tehnyt 15-vuotta.

Vierailija
155/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole saanut lapsia, vaikka olen tahtonut. Kaikki on elämässä tasaista ja hyvää, on parisuhde, hyvät tulot ja kaikki puitteet perheelle, mutta ikävä kyllä aina asiat eivät mene siten kuten toivoisi.

N30

Vierailija
156/163 |
09.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus toisiaan, mutta aihe on mielenkiintoinen.

Olen itse 33v. ja vapaaehtoisesti lapseton. Olen parisuhteessa, kumpikaan meistä ei halua lapsia. Olen lapsirakas, mutta minulle riittää lyhytaikainen vierailu lapsiperheessä, sen jälkeen kaipaan jo omaa rauhaa ja siistiä kotia.

Lapsiperhearki tuntuu ajatuksena melko ahdistavalta ja sitovalta. Valtava vastuu ja jatkuva huoli pienestä ihmisestä. Lapsi vaatii paljon. Huolenpitoa, säännöllistä elämää, rutiineja, sosiaalisia suhteita, harrastuksia, rahaa. Olisi se varmasti palkitsevaakin, mutta se sitoisi minut tietynlaiseen elämään. Haluan olla vapaa tekemään erilaisia valintoja ja nauttimaan elämästä eri tavoin. Lapsen kanssa toki monia asia olisi mahdollista, mutta lapsi olisi tietenkin aina etusijalla. Tämä tarkoittaisi väistämättä kompromissien tekoa ja omien tarpeiden taka-alalle asettamista. Toki maapallon ja yhteiskuntamme tila eivät millään tavoin lisää mielenkiintoa lastentekoa kohtaan.

Vierailija
157/163 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla ei ole varaa palkata ympärivuorokautista lastenhoitoa yli kymmeneksi vuodeksi. Itse en kestä jatkuvaa lasten seuraa. 

Vierailija
158/163 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, kun olen lapseton.

Vierailija
159/163 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei suostu ja ilmeisesti en halua sitä tarpeeksi, jotta eroaisin. 

Vierailija
160/163 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran lujasti vituttaisi alkaa maksaa suomalaiselle Yh-lumpulle ruokkoja, että ei ole viitsinyt itseään kurittaa ja kiduttaa niin paljoa että tuollaista painolastia alkaisi mukanaan haalaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi