Miksi sinulla lapseton ei ole lapsia?
Onko elämäntilanteesta johtuvaa, työstä patisuhteesta ym? Tai tahtomatonta lapsettomuutta. Itse olen 26v ja kovasti hakuaisimme mieheni kanssa jo lapsia mutta käytännössä tämä on mahdollista vasta vuoden kuluttua kun työsuhteeni toivottavasti vakinaistetaan.
Kommentit (163)
Minä haluan nukkua aamuisin kahdeksaan ja vasta sitten rauhassa tehdä aamutoimet, syödä, pukea ja lähteä töihin. Viikonloppuna haluan herätä kun herään.
Vierailija kirjoitti:
Ei minkäänlaista halua perustaa lapsiperhettä. m44
Kyllä se vielä tulee. Jätät sitten vaimosi ja etsit uuden nuoremman lasten tekoon. Kaikki miehet haluavat lapsia jossain vaiheessa.
En halua. En pidä lapsista, vauvat ja pikkulapset ovat ällöttäviä. Lisäksi olen vasta 18v.
Koska en luota parisuhteisiin, tai siis miehiin, olen tullut petetyksi liian monta kertaa. Yksin en lasta halua hankkia, ainoastaan luotettavan miehen kanssa haluaisin mutta mistäs sellaisen löytää, en taida jaksaa enää yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua lapsia. Btw, halveksin kaltaisiasi loisia, jotka alkavat porsimaan heti vakityön saatuaan ja sinun kaltaisten ihmisten takia meitä muitakaan naisia ei oikein uskalleta palkata.
Ei ole vaihtoehtoja. Jos tekee lapsia tyhjän päälle, voi pudota työelämästä.
Nykyaikana ei välttämättä ole työtä mihin palata, vaikka työsuhde olisi ollut vakituinen.
Yt saattaa napsahtaa kohdalle jo raskausaikana.
En halunnut yksinhuoltajaksi. Sovimme miehen kanssa jo siinä vaiheessa kun lapsia suunniteltiin että jos tulee ero niin lapset lähtevät miehen mukaan. Tiesin miehen tavat ja entuudestaan joten arvasin että lähtee toisen matkaan jossain vaiheessa, oli tehnyt sen muutaman kerran jo aiemminkin. Ovat siis isällään ja käyvät minulla pari kertaa kuussa. Saattaa olla että kohta vaihdetaan toisin päin.
En koskaan löytänyt kumppania jonka kanssa olisin voinut lapsia hankkia. Löysin ns oikean puolison vasta 45v. Toisaalta en ole kauheasti kärsinyt asiasta. En arvota ihmisiä sen mukaan onko lapsia vai ei. En myöskään pidä siitä että valtiovalta patistaa ihmisiä lisääntymään. Se on täysin yksityinen asia vaikka suomalaiset kuolisivat sukupuuttoon. Syitä lasten tekemiseen tai tekemättä jättämiseen löytyy pitkä lista niin kuin jo tältä palstalta on saatu lukea.
Naiset ei anna
Turha alapeukuttaa, kun tämä perusedellytys ei täyty niin ei tule niitä lapsiakaan
En vaan taida haluta lapsia enkä keksi yhtään syytä miksi minun kannattaisi lisääntyä. En ole koskaan osannut nähdä itseäni kenenkään äitinä. Varmaan olisin tähän mennessä jo ehtinyt haluta ja yrittää, kun olen 32-vuotias ja ollut naimisissa toistakymmentä vuotta. Kissan halusin ja myös hankin.
Nimiä olen miettinyt ja koostanut ihan listaa mieluisista, mutta minä nyt tykkään nimistä. Ei oikein riitä yksistään perusteeksi lastenhankinnalle.
Koska maailmassa on liikaa ihmisiä ja ruokaa ei riitä kaikille. Suosikaa aborttia!
En pysty huolehtimaan edes itsestäni joten en todellakaan aio tehdä lasta tähän elämäntilanteeseen. Jos asiat muuttuvat joskus paremmiksi ja sattuisin löytämään hyvän miehen niin sitten voisin harkita perheen perustamista.
En ole halunnut. Tuossa kolmenkympin tienoilla naimisiin menon jälkeen tuli sosiaalista painetta, mutta nyt olen iloinen etten taipunut. Ehkä minusta olisi tullut hyvä äiti, ehkä ei, mutta näin olen taatusti onnellisempi.
-n 41v-
Tänä päivänä en pystyisi edes kissaakaan elättämään - puhumattakaan lapsista.
Ajatus omasta lapsesta ei tunnu hyvältä. Tuntuu samalta kuin ajatus siitä, että joutuisi vankilaan. Ei muita syitä, hyvä vakityö, avioliitto yms. Ikää 36, mutta ei halua niin ei halua.
Koska ei ole ikinä käynyt mielessäkään hankkia. Ei koskaan ole ollut pienintäkään vauvakuumeen kaltaista olotilaa enkä ymmärrä, miksi tahtoisin lapsia.
Paskat geenit. Suvussa on skitsofreniaa ja alzheimerin tautia, ja kaikki kuolee suht nuorina syöpään tai sydänvikoihin. Parempi olla lisääntymättä.
Kun katselee julkisilla paikoilla ihmisiä lapsineen, niin monista huomaa, ettei heistä todellakaan ole vanhemmiksi. Silti vain on pitänyt puskea lapsia maailmaan. Itsestänikään ei ole, mutta tiedostan sen. Eikö niin ole parempi?