Mistä saa apua mt-ongelmiin (paniikki, ahdistus)
En enää jaksa tällaista. Olen kärsinyt sosiaalisten tilanteiden pelosta ja paniikkioireista 20 vuotta ja koko elämä menee tässä. En enää tiedä, mihin otan yhteyttä. Tuntuu, ettei apua saa mistään. Olen yrittänyt kertoa lääkärissä, mutta se aina sivuutetaan. Ehkä en sitten ansaitse apua. Tunnen itseni vain huonoksi ihmiseksi. Alan olla vähän erakoitunut, vaikka haluaisin olla ihmisten kanssa. En käy paljon missään ja tapaan vain vanhempiani ja jotain muita sukulaisia. Kavereita ei ole. Ei tämä ole mitään normaalia elämää.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masennukseni on kroonistunut, syön lääkkeitä luultavasti lopun elämääni. Olen siis ihan tyytyväinen -lääkkeiden avulla.
Olen monta kertaa yrittänyt lääkkeistä eroon, mutta masennus on palannut aina :( Nyt kuitenkin elän ihan hyvää tasaista elämää lääkkeiden avulla.
Voisin vielä koittaa d-vitamiinia ruiskeena. Aina, kun olen ollut etelässä ja saanut kunnolla aurinkoa, olen paljon onnellisempi ja nukun paremmin. Elän väärällä leveysasteella :(
Pakkaa laukku ja muuta Espanjaan :)
Suurin kynnykseni on kai se, jos saankin vain vähättelyä osakseni. Muuten en häpeä mielenterveysongelmia. Hävettää vain, jos kerään kaiken rohkeuteni ja sitten jo puhelimessa sanotaan, että emme voi auttaa. En kestäisi sitä häpeää. Pelkään tulevani nöyryytetyksi. Tähänkin asti se on vain sivuutettu. Olisihan minulle voitu antaa vaikka uusi aika. Tai sitten en vaan osaa edes ilmaista asiaani tarpeeksi selvästi. ap
Vierailija kirjoitti:
Suurin kynnykseni on kai se, jos saankin vain vähättelyä osakseni. Muuten en häpeä mielenterveysongelmia. Hävettää vain, jos kerään kaiken rohkeuteni ja sitten jo puhelimessa sanotaan, että emme voi auttaa. En kestäisi sitä häpeää. Pelkään tulevani nöyryytetyksi. Tähänkin asti se on vain sivuutettu. Olisihan minulle voitu antaa vaikka uusi aika. Tai sitten en vaan osaa edes ilmaista asiaani tarpeeksi selvästi. ap
Ajanvaraustilanne (terveyskeskukseen) voi mennä vaikka seuraavasti:
- TK
- Hei. Kyse on paniikki ja ahdistushäiriöstä johon minun on saatava apua. Eli varaatko ajan minulle psykiatriselle hoitajalle tai mielenterveyshoitajalle, kiitos.
Sano vaikka noin. Toimi. Sen sijaan että säikyttelet itseäsi hautomalla asiaa suotta itseksesi. Kyllä ne asiat ovat muillakin järjestyneet hienosti, miksei siis sinullakin. Toimi ja varaa se aika.
Sieltä pyydät lähetteen eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- TK
- Hei. Kyse on paniikki ja ahdistushäiriöstä johon minun on saatava apua. Eli varaatko ajan minulle psykiatriselle hoitajalle tai mielenterveyshoitajalle, kiitos.
Sano vaikka noin. Toimi. Sen sijaan että säikyttelet itseäsi hautomalla asiaa suotta itseksesi. Kyllä ne asiat ovat muillakin järjestyneet hienosti, miksei siis sinullakin. Toimi ja varaa se aika.
Tämä ei ole mikään 100% fakta. Ihmisiä nekin siellä ja mielenterveys jutut on lasten kengissä. Riippuu myös paljon ihmisten välisestä kemiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- TK
Kiitos. Laitan tuon repliikin ylös paperille ja luen sitten siitä, jos saan soitetuksi sinne. Sille ei sitten mitään voi, jos tulen torjutuksi. Yritän rohkaistua soittamaan. En kyllä odota yhtään mitään, etten pety pahasti.
Onko kenelläkään kokemuksia julkisesta hoidosta? Onko sinne miten pitkät jonot?
Minulla ainakin toimi kun purskahdin hillitsemättömään itkuun vastaanotolla. Ottivat tosissaan.
Minä pystyn pitää itseni joten kuten kasassa vastaanotolla, mutta alan vollottaa kotona.
Voisin vielä koittaa d-vitamiinia ruiskeena. Aina, kun olen ollut etelässä ja saanut kunnolla aurinkoa, olen paljon onnellisempi ja nukun paremmin. Elän väärällä leveysasteella :(