Mikä maalatussa muotokuvassa oikein maksaa?
Kysyin yhdeltä puolitutulta taiteilijalta paljonko hän pyytäisi yhden muotokuvan maalaamisesta. Sanoi, että hintahaarukka on 100-300e. Ryöstöhinta muutaman tunnin harrastelusta sanon minä. En tietenkään tilannut häneltä sitä työtä.
Kommentit (16)
Välineet ja maalit on kalliita. Myös ajasta täytyy maksaa, kun tilaa jotain käsin tehtyä. 10 euroako maksaisit?
Vierailija kirjoitti:
Plääh, yritä uudestaan.
Tuskin ainakaan häneltä kysyn.
Mitä rumempi malli, sitä kalliimpi taulu.
Ota selfie, kuvakäsittele ja ripusta seinälle jos et viitsi aidosta maksaa.
Vähän effortia pliis. Turhaa aloitusten haaskausta.
Vierailija kirjoitti:
300e on lähes 2000mk. Ei mikään käsin tehty ole oikeasti niin arvokasta.
Lopeta jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo!
Mikä sua tässä niin hiertää? Oletko joku itsensä ylihinnoitellut taiteilija
Mikäs siinä, osta pelit ja pensselit ja sutaise itse.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut inflaatiosta? 300 euroa vastaava rahamäärä vuonna 2002 oli noin 240 euroa eli sen ajan muuntokurssilla n. 1 400 markkaa. (Taiteilijan työn arvottamisesta en ala edes vääntää, koska olet joko provo ja/tai tyhmä.)
No sä et tasan tarkkaan saa maalattua muotokuvaa 300 eurolla. Huono provoksikin.
Vierailija kirjoitti:
Välineet ja maalit on kalliita. Myös ajasta täytyy maksaa, kun tilaa jotain käsin tehtyä. 10 euroako maksaisit?
Minä rakennan kierrätysmateriaaleista valaisimia. Kerran eräs olisi halunnut ostaa yhden sellaisen ja pyysin valaisimesta 200 euroa, josta ostajakandidaatti veti herneen nenään ja alko huutamaan, että miten itsetehty voi maksaa noin paljon, kun halpakaupasta saa valmiin valaisimen hintaan 7,90...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakennan kierrätysmateriaaleista valaisimia. Kerran eräs olisi halunnut ostaa yhden sellaisen ja pyysin valaisimesta 200 euroa, josta ostajakandidaatti veti herneen nenään ja alko huutamaan, että miten itsetehty voi maksaa noin paljon, kun halpakaupasta saa valmiin valaisimen hintaan 7,90...
Oikeassahan se ostaja oli.
Vierailija kirjoitti:
No sä et tasan tarkkaan saa maalattua muotokuvaa 300 eurolla. Huono provoksikin.
Harrastelijan tekemän voi saada, ammattilaisen.
Vaikka aloitus onkin provo, aiheesta olisi voinut pienellä vaivalla tehdä uskottavankin. Oon oikeasti tavannut ihmisen joka kehuskeli vakavissaan serkkunsa maalanneen hänelle muotokuvan puolella siitä hinnasta mikä oli ollut muotokuvamaalauksia tekevän taiteilijan pyytämä hinta. Näytti sitten muotokuvan ja kyllähän siitä heti erotti että harrastelijan tekemä oli. Että kyllä se vuosien koulutus yhdistettynä lahjakkuuteen näkyy tasossa kun vertaa lahjakkaaseen harrastelijaan. Mut kaikkien silmä ei erota eroa ja ovat sitten ihan tyytyväisiä harrastelijankin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastelijan tekemän voi saada, EI ammattilaisen..
Plääh, yritä uudestaan.