Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kysytään esim hammaslääkärissä, onko sairauksia?

Vierailija
19.11.2018 |

Pitääkö kaikki sairaudet oikeasti muistaa luetella kun niitä on vaikka kuinka monta. Itse sanon nykyään vain sellaiset joilla ajattelen olevan hoidon kannalta jotain merkitystä. Te joilla paljon sairauksia, luetteletteko ne kaikki?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on hyvä sanoa kaikki. Mikset vaikka kirjoita niitä kaikkia ylös lääkityksineen ja näytät lappua sitten hammashoitohenkilöstölle?

Vierailija
2/8 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki totta kai. En ole asiantuntija sairauksista, hammaslääketieteestä tai lääkkeistä, joten parempi jättää ne asiat muille. Mutta mulla kyllä hammaslääkärissä täytyy aina ensiksi täyttää lomake, mihim nuo rustataan, jottei tarvii joka kerta luetella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on hyvä sanoa kaikki. Mikset vaikka kirjoita niitä kaikkia ylös lääkityksineen ja näytät lappua sitten hammashoitohenkilöstölle?

Lääkityksiä ei ole kuin yhteen sairauteen mutta muuten on paljon sairauksia. Täytyy kirjoittaa ne kaikki lapulle ylös.

Vierailija
4/8 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoidossa on tärkeä olla ajanmukaiset tiedot sairauksista, jotta saat parasta mahdollista hoitoa.

Monet sairaudet ja lääkitykset vaikuttavat hampaisiin ja hammashoitoon. Jos hammaslääkäri joutuu puuduttamaan ja tekemään isompia toimenpiteitä, pitää tietää potilaan allergiat, verenvuotoherkkyys jne.

Vierailija
5/8 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä turhaan kysytä :) kirjoitat vaikka lapulle jos et meinaa muistaa kaikkea sanoa, erityisesti jos on esim lääkitystä muutettu viime käynnin jälkeen.

Vierailija
6/8 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä kyllä kaikkia listaa. Esim. krooninen virtsarakkovaivani, silmäoireinen rosacea tai fibromyalgia nyt ei vaan asiaan kuulu mitenkään joten en mainitse. 

Vierailija
7/8 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä kyllä kaikkia listaa. Esim. krooninen virtsarakkovaivani, silmäoireinen rosacea tai fibromyalgia nyt ei vaan asiaan kuulu mitenkään joten en mainitse. 

Lisään että jos käyttäisin näihin jotain lääkkeitä niin sitten listaisin, koska on mahdollista että jollain lääkkeellä olisi vaikutusta hoidon kannalta. Mutta kun en syö lääkkeitä, en viitsi tuollaisia juttuja listata, joista tiedän ettei vaikuta esim. verenvuototaipumukseen, reagointiin puudutusaineille tms.

Vierailija
8/8 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko lukea muutakin kuin aihe vapaata, että tietäisit miksi kaikki saatavilla oleva tieto on oleellista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi