Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivän työttömienhaukkumisartikkeli

Vierailija
19.11.2018 |

Varsinkin matalapalkka-aloilla halukkuus tehdä työtä on vähentynyt, koska työn vastaanottaminen voi leikata sosiaalietuja.

....

Tuliaran mukaan kaikki pitäisi saada ymmärtämään se, että työn vastaanottaminen on ensimmäinen askel tulevalla työuralla. Vaikka sillä hetkellä lisätuloja ei tulisikaan, valinta voi mahdollistaa paremman elintason jatkossa.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tyota-todella-vieroksutaan-mutta-sii…

Joko tästä on keskusteltu?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työn vastaanottaminen tarkoittaa sitä, että menot kasvavat enemmän kuin tulot, tilanteessa, missä talous on jo ennestään tiukilla, ei todellakaan ole varaa ottaa töitä vastaan.

Minulla on jälleen kerran edessä tilanne, että kannattaako vai ei. Olisi tarjolla työtä, jossa tulot kasvavat hiukan. Mutta jos otan vastaan työn, minun pitää laittaa pieni koululainen iltapäiväkerhoon, ja se maksaa vähintään saman kuin työstä koituva lisätulo. Lisäksi ruokailu työpäivän aikana maksaa enemmän kuin kotona itse tehty ruoka. Työmatkan toden näköisesti pyöräilisin, joten siitä ei koituisi kuluja. Tämä työ ei edes olisi ensimmäinen askel tulevalle uralleni, vaan jo tiedossa on, että työsuhden kestäisi vain muutaman kuukauden. Lähinnä vaihtelua tylsään elämääni. Sen jälkeen saisin muutaman kuukauden ajan täysimääräistä työttömyysetuutta, ja se olisi sitten siinä.

Vierailija
2/4 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työn vastaanottaminen tarkoittaa sitä, että menot kasvavat enemmän kuin tulot, tilanteessa, missä talous on jo ennestään tiukilla, ei todellakaan ole varaa ottaa töitä vastaan.

Minulla on jälleen kerran edessä tilanne, että kannattaako vai ei. Olisi tarjolla työtä, jossa tulot kasvavat hiukan. Mutta jos otan vastaan työn, minun pitää laittaa pieni koululainen iltapäiväkerhoon, ja se maksaa vähintään saman kuin työstä koituva lisätulo. Lisäksi ruokailu työpäivän aikana maksaa enemmän kuin kotona itse tehty ruoka. Työmatkan toden näköisesti pyöräilisin, joten siitä ei koituisi kuluja. Tämä työ ei edes olisi ensimmäinen askel tulevalle uralleni, vaan jo tiedossa on, että työsuhden kestäisi vain muutaman kuukauden. Lähinnä vaihtelua tylsään elämääni. Sen jälkeen saisin muutaman kuukauden ajan täysimääräistä työttömyysetuutta, ja se olisi sitten siinä.

mee töihin loinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuokin on, mitä sitä kaunistelemaan

Vierailija
4/4 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tuokin on, mitä sitä kaunistelemaan

Niin mikä? Se että paskaduunien palkoilla ei elä, koska vuokra menee joka kuukausi täysimääräisenä vaikka olisi kuinka pienet tulot tahansa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi