Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tajuu ihmisiä, jotka valittaa kaamosmasennuksesta ja väsymyksestä

Vierailija
19.11.2018 |

Katsokaa tonne ulos. Aurinko paistaa. Todella ihana ilma!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä seuraavan kerran sairastut tai uuvut, ilmoita asiasta niin minä tulen vähättelemään kokemustasi.

Vierailija
2/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla ainut asia mitä et ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähen töihin klo 7.15, on aurinko just nousemassa, vielä melko pimeetä ol tänäki aamuna. Kun klo 16 lähen töistä, on aurinko jo laskenu. Viikonloppu oli kyllä ihana, mutta ei se näin arkisin auta, ku näkee valosaan aikaan vaan työpaikan seinät. En ite mitenkään voi sanoo olevani masentunut, mutta todella väsyny kyllä. Toisaalta kesällä sitten ei saa nukuttua kunnolla, kun on niin valosaa :D toiset vaan on herkempiä valon vaihtelukke ku toiset. Mun pitäs varmaa asuu jossai päiväntasaajan seudulla ni ois tasasen virkee aina :)

Vierailija
4/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset valittaa turhasta,

Vierailija
5/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sinä seuraavan kerran sairastut tai uuvut, ilmoita asiasta niin minä tulen vähättelemään kokemustasi.

Mistä moinen vihamielisyys? Oletko vihainen kaikille, joilla elämä on ihan ok? Miten tämäkin maailma pyörisi, jos kaikki olisivat masentuneita, pessimistejä ja vihamielisiä? Yritätkö edes ymmärtää nitö, joilla asiat eivät mene jatkuvasti päin peppua?

Vierailija
6/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennekysymys. Pitää nähdä hyviä asioita normaalissa,elämässä, eikä valittaa. Valittaminen on pahaksi itse valittajalle ennenkaikkea.

Vierailija
7/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En tajuu, en ymmärrä..."

Ei tarvitsekaan ymmärtää toisten tekemisiä, hoitakaa vaan oma tonttinne!

Vierailija
8/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jok'ikinen syksy viimeiset parikymmentä vuotta tapahtunut seuraavaa: menetän aloitekykyni ja energiani lähes kokonaan. Keväällä ja kesällä leikiten hoituneet arkiaskareet tuntuvat yhtäkkiä äärimmäisen raskailta. Alan saada maksukehotuksia laskuista joita ei yksinkertaisesti saa maksettua. Voisin nukkua 12 tuntia vuorokaudessa.

En mielestäni valita turhasta. On syöty terveellisesti, on syöty vitamiineja, probiootteja yms. On liikuttu ja tavattu ystäviä. On käyty terapiassa ja testailtu neljää eri masennuslääkettä.

Jos et itse koe jotain, se ei tarkoita etteivät muut kokisi.

Vierailija
9/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä moinen vihamielisyys? Oletko vihainen kaikille, joilla elämä on ihan ok? Miten tämäkin maailma pyörisi, jos kaikki olisivat masentuneita, pessimistejä ja vihamielisiä? Yritätkö edes ymmärtää nitö, joilla asiat eivät mene jatkuvasti päin peppua?

Jos on aidosti hyvin asiat elämässä, sellainen ihminen ei valita muiden valittamisesta.

Vierailija
10/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus. AP:ko sinusta sitten yritti kovasti ymmärtää kaamosmasentuneita?

Vierailija
11/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan sama kuin et ymmärtäisi sellaisen ihmisen valitusta, jolla on joka vuosi lokakuusta huhtikuuhun vaikka krooninen fluenssa, korvatulehdus tai migreeni. Minkä minä sille voin että valon puute saa aikaan jatkuvan uupumisen riippumatta mitä tekee, syö tai milloin menee nukkumaan= on aika perseestä että puolet vuodesta jaksaa tehdä vain puolet siitä mitä normaalisti, sekin koko ajan väsyneenä ja apaattisena.

Jos et ymmärrä, niin pidä tyhmyytesi omana tietonasi.

Vierailija
12/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asennekysymys. Pitää nähdä hyviä asioita normaalissa,elämässä, eikä valittaa. Valittaminen on pahaksi itse valittajalle ennenkaikkea.

En ole valittanut asiasta kellekään, mutta eivät ne oireet sillä väisty.

Vierailija
13/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ymmärtämistä on ihmisissä, joilla kaikki menee hyvin? Jos heidän tilanteessaan ei ole mitään tavallisesta poikkeavaa tai muutosta kaipaavaa, he voivat vain olla, ihan ilman sen kummempia ymmärtämisiä.

Vierailija
14/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jok'ikinen syksy viimeiset parikymmentä vuotta tapahtunut seuraavaa: menetän aloitekykyni ja energiani lähes kokonaan. Keväällä ja kesällä leikiten hoituneet arkiaskareet tuntuvat yhtäkkiä äärimmäisen raskailta. Alan saada maksukehotuksia laskuista joita ei yksinkertaisesti saa maksettua. Voisin nukkua 12 tuntia vuorokaudessa.

En mielestäni valita turhasta. On syöty terveellisesti, on syöty vitamiineja, probiootteja yms. On liikuttu ja tavattu ystäviä. On käyty terapiassa ja testailtu neljää eri masennuslääkettä.

Jos et itse koe jotain, se ei tarkoita etteivät muut kokisi.

Sama täällä, tuntuu kuin musta esirippu laskeutuisi ylleni aina lokakuussa. Kirkasvalolamppu aamuisin auttaa jonkin verran.

Kevättä odotellessa:)

Vierailija
15/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi herkkua tää talviaika. Väsyttää jatkuvasti ja voisi nukkua vaikka vuorokauden ympäri, jos ei pitäisi töihin. Kylmäkin on koko ajan, eikä mikään määrä vaatetta riitä pitämään kylmää loitolla.

Toista se oli viime kesänä. Pärjäs shortseissa ja t-paidassa ja muutenkin oli pirteä.

Vierailija
16/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin on vaikea samaistua kaamosmasennusihmisiin, kun itse en ole koskaan moista kokenut.

Kaamosväsymys/ja tai -masennus on kuitenkin tosiasia. Ei ihmistä ole tarkoitettu elämään tällaisilla pimeillä leveysasteilla. Aivot eivät yksinkertaisesti pysy vuorokausien tahdissa mukana, kun kokoajan on pimeää. Ihmisen sisäinen kello kun sanoo, että vuorokaudessa on oltava runsaasti myös valoisaa aikaa.

Kivikautiset aivot nykyihmisen kropassa. Niin se vain on. Kannattaa googlettaa "winter depression world map" ja klikata kuvahaun ensimmäistä karttaa.

Tsemppiä väsyneille!

Vierailija
17/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tulee aina yllätyksenä, että asutaan lähellä napapiiriä.

Vierailija
18/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienen sokeutunut, en nimittäin havaitse auringonpaistetta..

Vierailija
19/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin tulee aina yllätyksenä, että asutaan lähellä napapiiriä.

Tässä sinulle newsflash: sinä ja kaikki läheisesi tulette kuolemaan joku päivä. Noin, olet menettänyt oikeutesi surra, masentua ja valittaa kun kohtaat läheisen kuoleman, eihän se enää ole sinulle yllätys.

Vierailija
20/32 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kylmyys ja lumi ovat ahdistavia, kunhan se aika alkaa.  Ei pääse liikkumaan vapasti ulkona ja aina pitää ottaa kelivaraa ja aikaa pukeutumiseen.  Melkein suurempi rajoite normaalielämään kuin pimeys, kun on sentään sähkö keksitty.  Eikä ole mahdollisuutta muuttaa sinne etelään töidenkään vuoksi, kuten joku kohta taas alkaa ehdotella.