Saako vaikea traumaattinen stressireaktio tekemään äkkipikaisia asioita?
Esimerkkinä; pakko mennä tilanteeseen, jossa kohtaa henkilön/henkilöitä, jotka aiheuttavat kohtauksen. Välttääksesi tämän aiheutat tilanteen, jossa tämä henkilö saa vamman(niin ettei kukaan tiedä sinun aiheuttaneen sitä), josta johtuen et joudu häntä kohtaamaan. Tämä onnettomuuksien aiheuttaminen tulee aina niissä tilanteissa kun joutuu kohtaamaan tällaisia ihmisiä. Esimerkkinä; teet portaisiin liukkaan kohdan ja tiedät tämän henkilön kävelevän siitä, jos tulee luoksesi. Onko tällainen psyykkistä vai muuta?
Kommentit (6)
Ihan helvetin häiriintynyttä touhua. Minulla on diagnosoitu PTSD enkä tunnista tuollaista käytöstä itsessäni.
Murhan suunnittelu on sairaan mielen tekosia, eikä liity ptsd:hen.
Traumaattinenkaan stressireaktio ei aiheuta mitään konkreettisia tekoja.
Mitä siitä VOI aiheutua on ns. Kompulsiiviset ajatukset, eli nimenomaan äkillinen idea/"halu" tehdä impulsiivisesti jotain sellaista mitä ei muuten todellakaan tekisi. Lähes aina ne kuitenkin jäävät ajatuksen tasolle, ja niin pitäisi sinullakin. Älä nyt hyvä ihminen oikeasti noin toimi, silloin olet itse vastuussa tekemisistäsi ja toiselle aiheutuvasta harmista.
Mä olen tavallaan koko ajan varuillani. En päästä koskaan ketään taakseni ellei ole jotain muuta poistumistietä. Reaktionopeus mulla on lyhyt, kukaan ei pääse yllättämään. Kuulokin jostain syystä niin hyvä, että kuulen pienimmänkin risahduksen. Kenenkään murhaamista en silti suunnittele, oireeni koskevat lähinnä itsepuolustusta.
Ei kun rikollista.