Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen äitikäsitys on täysin vääristynyt- Tarvitsen apuanne

Vierailija
18.11.2018 |

Erosin miehestäni vuosi sitten. Meillä on 4-vuotias tytär , joka on vuoroviikoin kummankin luona. Ex-miehellä on uusi nainen ja lapseni mieltää hänet äidiksi. En tiedä, mistä tuo johtuu. Minua itkettää ja harmittaa tuo asia. Lapseni on minulle tärkeä ja rakas ja olen todella surullinen, että hän pitää tuota naista enemmän äitinään. Lapseni on myös sanonut, ettei haluaisi tulla minun luo, vaan haluaisi jäädä isin ja tuon uuden naisen luo asumaan. En tiedä, miten selittäisin lapselle tuon asian. Lapsella on täysin vääristynyt kuva, kuka on hänen oikea vanhempi, enkä ymmärrä, mistä se johtuu. Mitä teen? Onko enää mitään toivoakaan, että olisi hänelle äiti? Miten selitän tuon asian lapselleni?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko tuota on jatkunut? Onko erosta jo kauankin? Ehkä lapsi protestoi sua vastaan tuolla tavoin. On ehkä jonkinlaisessa kriisissä ja siksi kutsuu toista naista äidiksi. Mä uskon, että varmasti lapsi tietää sun olevan äiti ja varmasti olet myös rakas hänelle, mutta nyt lapsi on jotenkin vihainen, surullinen ja/tai hämmentynyt ja siksi tekee noin. Mielestäni olisi syytä hakea ammattilaisen apua. Lapsella on todennäköisesti tunne-elämänongelmia.

Vierailija
22/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun tietämään erään eroperheen jossa lapset ovat selkeästi sanoneet että ”en halua mennä äidin luo”, ”haluan asua isin kanssa” ym. Lapset iältään 4 ja 5v. Ja siis äitinsä tuntien ymmärrän lasten mielipiteen täysin. Silti edes nämä lapset eivät kutsu isänsä uutta vaimoa äidiksi saati että väittäisivät hänen olevan heidän äitinsä.

Hiukan nyt haiskahtaa tämä juttu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kävi äsken hakemassa täältä lapsen vaatteita lisää ja otin asian puheeksi. Mies sanoi, että lapsemme tykkää hänen naisystävästään ja haluaa itse kutsua häntä äidiksi. Mies sanoi, ettei kukaan ole muka yrittänyt varastaa minun äitiyttäni. Mies sanoi myös, että lapsi oli sanonut tuolle naiselle, että hän on parempi kuin minä.

Ap.

Hakeeko lapsi huomiota ja hyväksyntää tuollaisella käytöksellä? Ajattelee että isä ja hänen uusi vaimo ilahtuvat kun hänen mielestä oma äiti on huono? Lasten ajatuskuviot ovat hyvin kummallisia joskus. Ottaisin yhteyttä perheneuvolaan.

Vierailija
24/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyse jonkinlaisesta sanallisesta manipulaatiosta eksäsi ja uuden naisen taholta. Ovat kai tarkoituksella alkaneet puhua naisesta äitinä ja kehottaneet lasta siihen myös vieroittaakseen lapsen sinusta. Sun tulee sanoa että olet hänen oikea äitinsä koska hän on sinun mahastasi syntynyt. Toinen nainen on isän uusi naisystävä jota voi kutsua nimellä.

Olen yrittänyt sanoa, mutta lapsi sanoo tiukasti ” Ei” se toinen on vaan mun äiti ja sen mahasta mä oon tullut.

Ap

Hyvin sä vedit tähän asti, mutta nyt floppasi Porvoon puolelle.

Vierailija
25/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terapiaan ja hae lapselle apua neuvolasta. Ei 4-vuotias ole mikään idiootti, minulla on jopa muistoja tuosta iästä. En todellakaan usko manipulaatioon, lapsi on todennäköisesti jollain tasolla kokenut, että olet hylännyt hänet ja siitä tämä reaktio. Se kannattaa ehdottomasti hoitaa ammattilaisen avulla, koska hylkäämisen kokemus aiheuttaa vakavia psyykkisiä haasteita tulevaisuudessa. Sinun on turha syyllistää miehesi uutta naista tästä, sinun tulee toimia heidän kanssaan, jotta suhteesi lapseen korjautuu. Jokin on mennyt erossa pahasti vikaan ja pahin virhe, mitä voit tehdä tässä, on jättää lapsen kokemus huomioimatta sekä hoitamatta ja syytellä vain muita.

Vierailija
26/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo haisee kauas. Miten te meette näin helppoon? Jo aloituksen tyylistä näkee, ettei ole aito tilanne - ei kukaan äiti kerro, että oma lapsi on tärkeä ja rakas. 😂

Vierailija
27/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koskettaa minua riippumatta siitä onko provo vai ei, koska olen itse etä-äiti jonka lapset on etäännytetty minusta isän ja vaimon nanipulaation tuloksena. Lisäksi koko muu lähisuku on etäännytetty, lapset ovat tekemisissä vain isänsä ja isän vaimon sukulaisten kanssa. Eli verisukulaisista vain isänsä kanssa tekemisissä. Eivät itse enää halua tavata, me muut sukulaiset olemme kaikki niin virheellisiä ja huonoja, ettemme kelpaa. Isänsä on maailman parantaja ja Jumalasta seuraava ihailtu kohde. Olen hyvin surullinen asiasta, enkä jaksa enää taistella ja korjata asiaa, on käyty käräjillä, on käyty lastenvalvojalla ja perheneuvolassa ja on tehty lastensuojeluilmoituksia eikä mikään näistä ole auttanut. .isänsä on häiriöinen ja opettaa lapsille huonoja arvoja, olen menettänyt heidät täysin. Ainut toivo on, että lapset aikuistuttuaan alkavat pohtia asioita kypsästi ja tulevat takaisin elämääni.

Vierailija
28/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koskettaa minua riippumatta siitä onko provo vai ei, koska olen itse etä-äiti jonka lapset on etäännytetty minusta isän ja vaimon nanipulaation tuloksena. Lisäksi koko muu lähisuku on etäännytetty, lapset ovat tekemisissä vain isänsä ja isän vaimon sukulaisten kanssa. Eli verisukulaisista vain isänsä kanssa tekemisissä. Eivät itse enää halua tavata, me muut sukulaiset olemme kaikki niin virheellisiä ja huonoja, ettemme kelpaa. Isänsä on maailman parantaja ja Jumalasta seuraava ihailtu kohde. Olen hyvin surullinen asiasta, enkä jaksa enää taistella ja korjata asiaa, on käyty käräjillä, on käyty lastenvalvojalla ja perheneuvolassa ja on tehty lastensuojeluilmoituksia eikä mikään näistä ole auttanut. .isänsä on häiriöinen ja opettaa lapsille huonoja arvoja, olen menettänyt heidät täysin. Ainut toivo on, että lapset aikuistuttuaan alkavat pohtia asioita kypsästi ja tulevat takaisin elämääni.

Jaksamista sinulle. Yritä kuitenkin pitää jonkinlaista yhteyttä lapsiin ja heidän isäänsä. Halaa ja suukota lapsia kun näet heidät vaikka laittaisivatkin vastaan. Pikkulapset usein purkavat pahaa oloaan kovistelemalla sitä vanhempaansa, josta pitävät eniten. Kokeilevat siis että suhde varmasti on riittävän kestävä. Jos annat nyt periksi heille niin saattavat saada jonkinlaisen kiintymyssuhdetrauman. Isä pitäisi saada mukaan vahvistamaan lasten ja sinun välistä suhdettanne. Kenties hänkään ei ymmärrä että lapsen kovistelun syynä voi olla ihan se että lapsi testailee että varmasti et jätä häntä. 

Vierailija
29/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko tuota on jatkunut? Onko erosta jo kauankin? Ehkä lapsi protestoi sua vastaan tuolla tavoin. On ehkä jonkinlaisessa kriisissä ja siksi kutsuu toista naista äidiksi. Mä uskon, että varmasti lapsi tietää sun olevan äiti ja varmasti olet myös rakas hänelle, mutta nyt lapsi on jotenkin vihainen, surullinen ja/tai hämmentynyt ja siksi tekee noin. Mielestäni olisi syytä hakea ammattilaisen apua. Lapsella on todennäköisesti tunne-elämänongelmia.

Minä luulen kanssa että lapsen protestoinnista kyse etenkin jos isä on jäänyt asumaan siihen asuntoon, jossa ap on alunperin asunut entisen miehensä ja lapsen kanssa ja ap on muuttanut pois. Lapsellehan on silloin jäänyt koti ja isä ja äiti vaikuttaa petturilta vaikka asia voisi olla jopa täysin toisinpäin. 

Vierailija
30/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on kyse jonkinlaisesta sanallisesta manipulaatiosta eksäsi ja uuden naisen taholta. Ovat kai tarkoituksella alkaneet puhua naisesta äitinä ja kehottaneet lasta siihen myös vieroittaakseen lapsen sinusta. Sun tulee sanoa että olet hänen oikea äitinsä koska hän on sinun mahastasi syntynyt. Toinen nainen on isän uusi naisystävä jota voi kutsua nimellä.

Lapsi muokattu irti äidistä. Varmaan myös äidin puolen suvusta ja ystävistä. Hae apua.

Vierailija
31/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina "släpädi"

Ja sen on kasvoille.

Vierailija
32/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole enää ihan pikkulapsia, 10 ja 12-vuotiaita. Olen nähnyt viimeksi kesällä, silloin vanhempi käyttäytyi niin vihamielisesti ja epäkunnioittavalla tavalla, että oli aivan sietämätön. Ei vastaa viesteihini, on laittanut estot päälle. Nuorempi lukee viestit muttei vastaa. Isälleen minulla ei ole enää mitään sanottavaa koska on jo tehnyt teoista pahimman, tuon etäännyttämisen, ja hänen kanssaan keskustelu ei johda mihinkään. Tässä tilanteessa ei voi käyttää sitä lastensuojelustakin saatua neuvoa että sopikaa asioista vanhempina ja aikuisina ja että isän tulee tukea lasten ja äidin välistä yhteydenpitoa, koska kuten jo kerroin, kyseessä on aivan mahdoton henkilö, häiriöinen.

Vierailija
33/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen äiti-lapsi-suhde sinulla ja tyttärelläsi oli ennen eroa? Olitteko silloin kovin läheiset? Epäilen nimittäin, että syyt tytön käyttäytymiseen ovat syvemmällä kuin isän ja uuden naisystävän olossa. Pieni lapsi sitoutuu siihen aikuiseen, jonka hän kokee luotettavaksi ja lämpimäksi. Välttämättä ei siis ole lainkaan kyse manipulaatiosta.

Vierailija
34/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lapsi purkaa vihaansa.

Vierailija
35/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa yhteys asiantuntijoihin ja alkaa selvittämään. Voi olla kiristystä tai muuta pelkoa aiheuttavaa lapselle taustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan