Trump: Suomessa haravoidaan paljon niin Suomessa ei ole pahoja metsäpaloja
Oli kuulemma keskustellut presidentti Niinistön kanssa metsäpaloista... :D
Pitäisi kuulemma Kaliforniassakin haravoida enemmän.
Kommentit (103)
Trump on puoliksi oikeassa. Meillä ei ole pahoja metsäpaloja, vaikka itänaapurissa metsät palavat viikko- ja kuukausitolkulla joka kesä. Syynä ei tosin ole ahkera haravointi, siinä häntä on johdettu harhaan. Me sammutamme metsäpalomme emmekä jää odottelemaan talvea.
Kaupunkilaispoika ei ole ymmärtänyt ihan kaikkia yksittäisiä toimenpiteitä oikein, mutta itse pääasiahan tuossa on oikein ja tärkeä: Suomessa osataan hoitaa metsiä, Kaliforniassa ei. Eikä vissiin enää edes Ruotsissa. Kaliforniassa vihreät h*hhulit ja demokraatit ovat kieltäneet metsänhoidon. No nyt siellä palaa heidän omat kotinsa, että silleen on mennyt oikeaan osoitteeseen luontoäidiltä. Metsä siistiytyy paloilla itse, jos sitä ei hoideta.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä epäilen että suomen media on vääristänyt tätä lausumaa ja muitakin sen takia että Trump saataisiin näyttämään mahdollisimman tyhmällä.
Epäilen että harvesting sana jolla tarkoitetaan metsien hoitoa ja hakkuita on kääntynyt tarkoittamaan haravoimista.
Raking - haravointi. Trump ei puhunut harvestingista. Newsweek:
https://www.newsweek.com/donald-trump-says-finland-doesnt-have-californ…
Mitä jos Niinistön enkku on ollut liian rallienglantia tai sanasto heikkoa? Niinistöltähän Trump oli tämän idean saanut. Tai sitten juristi ei ollut osannut opettaa metsänhoidon perusteita newyorkilaispojalle 2 minuutissa.
Vihreä vitsaus kirjoitti:
Kaupunkilaispoika ei ole ymmärtänyt ihan kaikkia yksittäisiä toimenpiteitä oikein, mutta itse pääasiahan tuossa on oikein ja tärkeä: Suomessa osataan hoitaa metsiä, Kaliforniassa ei. Eikä vissiin enää edes Ruotsissa. Kaliforniassa vihreät h*hhulit ja demokraatit ovat kieltäneet metsänhoidon. No nyt siellä palaa heidän omat kotinsa, että silleen on mennyt oikeaan osoitteeseen luontoäidiltä. Metsä siistiytyy paloilla itse, jos sitä ei hoideta.
Ei se metsä kykene itsesyttymiseen, vaan metsäpalot sytytetään useimmiten ihmisen toimesta. Joskus myös salamaniskun toimesta.
Vierailija kirjoitti:
VITSI!!!!!
Ai Trump menee metsäpaloalueelle, missä ihmisiä on kuollut, kertomaan vitsejä? Koko ajan paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä epäilen että suomen media on vääristänyt tätä lausumaa ja muitakin sen takia että Trump saataisiin näyttämään mahdollisimman tyhmällä.
Epäilen että harvesting sana jolla tarkoitetaan metsien hoitoa ja hakkuita on kääntynyt tarkoittamaan haravoimista.
No ei hän sinänsä väärässä olisi tuossakaan,kyllä kaupunkien metsä ja puistoalueita hoidetaan ja haravoidaan varsin ahkerasti.
HuffPostin sivuilla on se videopätkä ainakin, käykääpä kuuntelemassa te, jotka epäilette, mitä Trump onkaan sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Sataisikohan Suomessa hiukkasen enemmän kuin Californiassa, jossa tehdään viinejä.
Eipä satanut Suomessakaan viime kesänä 2018. Oli vuosisadan kuumin ja kuivin kesä. Ymmärtäkää jo vihdoin arvostaa suomalaisia metsäammattilaisia. Heidän taitojaanhan kehuttiin viime kesänä jopa Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Lähdettä kinuava voi ihan itse googlettaa ja löytää videon, jossa Trump tämän sanoo. Löytyy helposti.
Ei. Kyllä se todistustaakka on väitteen esittäjällä. Lähteitäkin on erilaisia, samoin hakukoneita. Manitsemasi e ole edes se, jota kaikki käyttävät.
Täällä on haja-asutusaluekin suhteellisen tiheään asuttua. On metsäautoteitä ja maalaispalokuntia maastokelpoisine kalustoineen.
Metsäpalot saadaan nopeasti hallintaan.
Ljusdahlin alue on oikeasti painajainen metsäpalon sammutulsen kannalta, jyrkkiä kivisiä rinteitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta. Onhan hän kuitenkin tehnyt itselleen miljardiomaisuuden. Ei siihen kukaan ihan täysin typerys pysty. Jos me olemme niin fiksuja, miksi meillä ei ole miljardia euroa tilillä ja omaa pilvenpiirtäjää Eirassa?
Mielikuvitusta ja luovuutta Trumpilla kyllä piisaa, sen osoittaa tämä haravointijuttukin. Ja tässä äskettäin oli julkisuudessa filminpätkä, jossa sateenvarjo ei mahdunut lentokoneen ovesta - no, jätetään ulkopuolelle sitten! Ei siis yrittänytkään sulkea vaan jätti kuin lehmä paskansa. Itse en olisi keksinyt.
Eli kyllä sillä jotakin älliä päässä on, pakko myöntää. Ideat ja ajatukset rönsyää minne sattuu. Kyllä sellaisellekin maailmassa paikka on, mutta ei välttämättä suurvallan johdssa.
Linkkappa se filminpätkä, jossa Trump yrittää muka mennä sateenvarjon kanssa lentokoneeseen. Ai niin, et pysty, koska sellaista ei ole. Mikä saa ihmiset valehtelemaan asioista, jotka on helppo tarkistaa itse katsomalla video?
Luulin aiemmin että tummat pojat paleltuu Suomessa pakkasiin, sitten kun kantaväestö kuolee sukupuuttoon, mutta taitavatkin polttaa metsäisen maan ekaksi poroksi. Ja joku tyhmä vielä luulee, että suomalaiset joutaa kuolla sukupuuttoon. Ei täällä selviä kukaan enää sen jälkeen. Tai no ehkä norskit.
Suomessa hoidetaan kyllä metsiä ja meillä on hyvä valvontasysteemi metsäpalojen varalta ja metsäpaloja osataan sammuttaa.
Mutta tätähän Trump ei tarkoittanut, vaan höpisi metsien haravoinnista ja "asioiden tekemisestä". Oli siis pihalla kuin lintulauta, mikä nyt ei uutta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta. Onhan hän kuitenkin tehnyt itselleen miljardiomaisuuden. Ei siihen kukaan ihan täysin typerys pysty. Jos me olemme niin fiksuja, miksi meillä ei ole miljardia euroa tilillä ja omaa pilvenpiirtäjää Eirassa?
Mielikuvitusta ja luovuutta Trumpilla kyllä piisaa, sen osoittaa tämä haravointijuttukin. Ja tässä äskettäin oli julkisuudessa filminpätkä, jossa sateenvarjo ei mahdunut lentokoneen ovesta - no, jätetään ulkopuolelle sitten! Ei siis yrittänytkään sulkea vaan jätti kuin lehmä paskansa. Itse en olisi keksinyt.
Eli kyllä sillä jotakin älliä päässä on, pakko myöntää. Ideat ja ajatukset rönsyää minne sattuu. Kyllä sellaisellekin maailmassa paikka on, mutta ei välttämättä suurvallan johdssa.
Linkkappa se filminpätkä, jossa Trump yrittää muka mennä sateenvarjon kanssa lentokoneeseen. Ai niin, et pysty, koska sellaista ei ole. Mikä saa ihmiset valehtelemaan asioista, jotka on helppo tarkistaa itse katsomalla video?
Mikäpä tosiaan, viitaten omaan kommenttiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdettä kinuava voi ihan itse googlettaa ja löytää videon, jossa Trump tämän sanoo. Löytyy helposti.
Ei. Kyllä se todistustaakka on väitteen esittäjällä. Lähteitäkin on erilaisia, samoin hakukoneita. Manitsemasi e ole edes se, jota kaikki käyttävät.
HuffPostin sivulla on. Osaatko etsiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei hän sinänsä väärässä olisi tuossakaan,kyllä kaupunkien metsä ja puistoalueita hoidetaan ja haravoidaan varsin ahkerasti.
Puistoissako ne Kalifornian metsäpalot syttyivät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa hoidetaan kyllä metsiä ja meillä on hyvä valvontasysteemi metsäpalojen varalta ja metsäpaloja osataan sammuttaa.
Mutta tätähän Trump ei tarkoittanut, vaan höpisi metsien haravoinnista ja "asioiden tekemisestä". Oli siis pihalla kuin lintulauta, mikä nyt ei uutta ole.
Trumpin tietämättömyys vaan kertoo siitä, että nyt olisi Suomella sauma myydä metsänhoidon tietotaitoa muihin maihin. Mietitääs tämäkin nyt kerrankin positiivisen kautta.
VITSI!!!!!