Naisten pituudesta
Kuuntelin vierestä, kun vaimoni puhui ystävänsä kanssa naisten pituudesta. Vaimo toivoi lisää pituutta 154 senttiseen varteensa. Kaverinsa valitti, että miehen löytäminen 180 senttisenä on yhtä tuskaa.
Siksipä kysynkin: Paljonko olet pitkä ja mikä olisi ihannemittasi?
Kommentit (40)
Olen 156 cm ja haluisin olla 165 -170 cm. Ei muuten, mutta ei tarvitsisi niin paljon kurkotella varpaillaan, kiivetä jakkaralle tai pyytää joltain apua.
Olen 180cm ja haluaisin olla 185cm.
Enemmistö näyttää olevan tyytyväisiä pituuteensa riippumatta siitä mikä se onkaan. Mahtaako painon kanssa olla samoin?
00n 172cm ja tyytyväinen just tähän.
Olen 172cm ja siihen tyytyväinen. Joskus korkokenkiä käyttäessä tuntenut itsensä liian pitkäksi mut eipä se haittaa.
Olen 157 ja toisaalta tyytyväinen ja toisaalta en. Ihmiset tykkäävät minusta, koska olen tällainen söpö, lapset ei arkaile, miehet ei tunne minua miksikään uhaksi vaan mielellään ottavat lemmikikseen, saan vielä keski-ikäisenä kokea sitä nuorille tytöille varattua ritarillisuutta ja hellittelyä. Huonona puolena on se, että eipä minua kovin vakavasti oteta. Olen joskus miettinyt että millaista olisi sanoa samat asiat vaikka työpalavereissa niin että olisi 2-metrinen mies. Tai edes pitkä nainen. Ja joskus huomaan että jään pitkien naisten varjoon jossain iskumestoissa, vaikka olen yhtä kaunis, koska tietenkin ne pitkät näkyvät paremmin ja kauemmas. Tunnen jotain yhteenkuuluvutta lasten ja muiden maan vähäisten kanssa. Tiedän itseni pituisia todella itsevarmoja ja vahvoja naisia, mutta en jaksa päteä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 172cm ja siihen tyytyväinen. Joskus korkokenkiä käyttäessä tuntenut itsensä liian pitkäksi mut eipä se haittaa.
Liian pitkäksi mihin?
162, olen tyytyväinen. Korkkareita voi käyttää huoletta olla silti miehiä lyhyempi ja söpö.
Olen 177cm ja en kyllä valita. En halua olla muuta.
Miksi miehen löytäminen olisi pituudesta kiinni? Luulen että se on kyseiselle naiselle ongelma, ei miehille.
Minua on lähestyneet miehet, ovat pitkiä tai lyhyempiä. Olen myös seurustellut niin pidempien kuin hieman lyhyempienkin kanssa.
153 ja oon tyytyväinen pituuteeni. Tykkään käyttää korkeita korkoja eikä mulla oo matalla kenkiä kuin lenkillä. Miesten kanssa ei myöskään koskaan ole ollut ongelmaa koska kaikki on pitempiä kuin minä 😂 Oma mies on 197 ja tuntuu niin hyvältä kun hän on niin pitkä ja iso 😍
Olen 167 ja haluaisin olla 160-163.
170cm, mutta haluaisin olla 174cm
Varmaan 160-senttisellä on parhaat miesvalikoimat. Itseä surettaa tällaisena melkein 180-senttisenä hujoppina, kun vastaan tulee toinen toistaan söpömpiä miehiä, jotka ovat reilusti itseäni lyhyempiä.
Vierailija kirjoitti:
178cm ja haluaisin olla lyhempi koska rakastan korkkareita ja tykkäisin käyttää niitä, ellen olisi niiden kanssa kaksimetrinen ja koen itseni isoksi ja saan ei-haluttua huomiota. 170cm olisi täydellinen
Ei pituus ole syy olla käyttämättä korkokenkiä ja vastaavasti lyhyt voi käyttää matalia kenkiä ihan huoletta. Mutta kuten itsekin tiedät ja kirjoituksestasi käy ilmi, ongelma on sinun ajatusmaailmassa. Rakas ystävä, olet täydellinen sellaisena kuin olet. Jos haluat käyttää niitä korkoja niin anna mennä!
Oon 170cm, mielestäni juuri sopivan mittainen.
Toisinaan sitä toivoisi olevansa pidempi, ettei tarvitsisi kiipeillä jakkaroilla ja tikkailla ylettääkseen ylähyllyille ja verhoja vaihtamaan. Toisinaan taas toivoisi olevansa lyhyempi, että voisi tuntea olonsa "pieneksi ja hennoksi" käpertyessään miehen kainaloon.
Naiset on selällään kaikki saman pituisia. Vanha totuus.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 160-senttisellä on parhaat miesvalikoimat. Itseä surettaa tällaisena melkein 180-senttisenä hujoppina, kun vastaan tulee toinen toistaan söpömpiä miehiä, jotka ovat reilusti itseäni lyhyempiä.
Supistaahan se "valikoimaa". Jos oma preferenssi on, että mies olisi vähintään samanpituinen kuin itse, niin niitä mukavia ja yhteensopivia miehiä on ihan järjelläkin ajateltuna tietysti vähemmän pitkällä kuin lyhyellä naisella.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, koetatko esimerkiksi suudella häntä samalla kun elimesi on hänen jalkovälissään. :) Siinä saattaa olla niskat mutkalla, kun on kovin eri mittainen partneri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, koetatko esimerkiksi suudella häntä samalla kun elimesi on hänen jalkovälissään. :) Siinä saattaa olla niskat mutkalla, kun on kovin eri mittainen partneri.
Tämä. Lisäksi spontaani pussailu (naisen aloitteesta) on hankalaa, jos pituuseroa on paljon. Näiden syiden takia en itse halua pitkää miestä, vaan pituuseroa saa olla max 10 cm. Jos ei siis ole joku aivan erityinen tapaus muuten ja sen liiallisen pituuden voi kompensoida sitä kautta.
Liiallinen pituusero ei ole käytännöllistä tai tarkoituksenmukaista. Sitähän on ihan tutkittu, että molemmat sukupuolet valitsevat mieluiten melko samanpituisen kumppanin.
Uteliaisuus. Tarkoitatko, että kaikki ovat tyytyväisiä luojan luomaan? Aasiassa on säären venytys-klinikoita ja silareita ottaa suomalaisetkin. Puhumattakaan botoxeista, irtoripsistä sun muista ehosteista.
Tarkoitukseni ei ollut aloittaa keskustelua asian moraalisesta puolesta.