Viides perheenjäsen Herra Alkoholi
...saa liikaa tilaa meillä nykyään.
Ohareita sovituista viikonloppusuunnitelmista, ei mentykään lasten kans metsäretkelle jne. Krapulapäivän masennuksen ja tunnelman vaistoaa jo lapsetkin, No eihän tänne kirjoittaminen mitään auta, mutta vertaistuki olis paikallaan. En haluais miehen suhteen vielä luovuttaa. Tän linkin asiat pitää niin paikkansa:
https://www.vauva.fi/blogit/rakkauden-ammattilaiset/sina-mina-ja-alkoho…
Kommentit (77)
Ennen hän oli kyllä Kuningas Alkoholi. Mistä arvonalennus?
Vierailija kirjoitti:
Eihän spurgut voi lopettaa juomista kun ei omasta mielestään juo juuri lainkaan.
Hyvin harva alkoholin käyttäjä on spurgu. Et selvästikään tajua asiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi on hyvä kumppani ja herra talossa. Pitää akat kurissa.
Rouvakin tykkää. Vtuttaa vaan et jos sovitaan et mun vuoro vetää kännit, niin se onkin tissutellu niin ettei herää ku lapsi itkee. Sittte koittaa hyvitellä mua ja lasta.
Mitä he l v etin pe r kelettä tämmöinen ylipäätään on?
Olis tarjolla hyvin helppo nyrkkisääntö: alle kymmenen vanhojen lasten seurassa aina ajokunnossa. Oli vanhempia yksi tai kaksi, ja omistipa autoa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa jäsen joka ei petä!
Alkoholi se vasta pettääkin..tietämättömän puhetta.
treffit kirjoitti:
Miksi pitää valita puoliso, joka juo itsensä känniin säännöllisesti?
Meidän viikonlopun saldo:
pe-iltana 2 lasia viiniä per nenä (yht. vähän yli puoli pulloa)
la-iltana 4 lasia viiniä ravintolassa 4 ruokalajin illallisen yhteydessä.
Ja yksi lasi ei riitä? Alkoholismia se hienoissa ravintoloissa esiintyväkin on.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa jäsen joka ei petä!
Suomalaiset naiset tietäen, niin se on _todellakin_ainoa perheen jäsen joka ei petä ! Vaan pitää aina, ja kerta toisensa jälkeen lupauksensa päästä eroon nyky naisten aiheuttamasta tuskasta _edes_ hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Työnsä hoitaa, mutta kännissä kotona 1-4 kertaa viikossa. Eilisen saldo kossupullo, 7-8 olutta. Ihan normiannos. Välillä juo väkevää viiniä pullon. Ryyppää autotallissa, eli ei meidän näkösällä, mutta tämä tarkoittaa sitä, että olen lasten kanssa yksin hyvin paljon. Jos satun samaan tilaan, hauķkuu minua. On uhannut viedä lapset, kun olen eroa väläytellyt. Kohta en välitä, lähden vain. Onneksi on oma työ ja omat rahat vaikka talo miehen. Nyt voin jo lähteäkkin, kun lapset ovat jo omatoimisempia ja osaavat puhua/ilmaista itseään=senku uhkaa viedä, lapsetkin jo osaa puhua "isin kaljoista" ja "isi huutaa kännissä"..ikävä kyllä. Enkä lapsille ole ikinä isistä pahaa puhunut, ihan itse ovat todenneet. Siksikin ero on väistämätön.
Tämä on kuin omalta näppikseltäni! Kukaan ulkopuolinen ei voisi uskoa millaista meillä on. Mies omien puheidensa mukaan ottaa pari kaljaa ja on niin puhtoinen. Minä olen nalkuttava akka, joka kieltää miehen juomaharrastuksen. Mies läksytti minua joku aika sitten, koska hänkin haluaisi kerätä itselleen erilaisia viskejä, kuten serkkunsakin, mutta minä estän. Tosiasia on ettei miehellä mikään viinapullo kestä viikkoa kauempaa. Keräile siinä sitten! Mies juo kotoa aivan kaiken minkä saa käsiinsä! Ostin joskus rommia itselleni "flunssalääkkeeksi" teen sekaan. Kummasti sekin katosi johonkin... Tuliaisalkoholit mies vetää itse. Ero on tulossa, kunhan saan asiat järjestymään. Täältä on todella vaikea saada asuntoa, ettei nyt auta kuin kärvistellä.
Tsemppiä sinulle ja lapsillesi!
Tässä on jo vahvaa denialismia kehissä! :D Naurettava mies. Hyvä että olet eroamassa.
Suurin osa luulee edelleen että vain spurgut juovat. Väärin. Suurin osa alkkikseja on niitä työssä olevia miehiä ja naisia, jotka juuri ja juuri selviävät töissä.
Ja , heitä on myös nämä viinin litkijät viikonloppuisin. He eivät vain tiedä / myönnä olevansa alkoholisteja.
Alkoholi on valinta. Mikä on se toinen vaihtoehto, jota hän välttelee?
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Ei tuo pahalta kuulosta jos tapahtuu harvakseltaan. Kuusi lasillista on jo pullo. Ja pullo joka viikonloppu on riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka natisevat muiden alkoholin käytöstä ovatkin itse usein pahimpia juoppoja. Heti kun silmä välttää on kossu auki.
Onkohan sinulle itsellesi kehittynyt riippuvuus, on niin puolustelun makua. Va oletko muuten vaan idiootti tässä asiassa, kun et pointtia huomaa.
Älkää hyvät ihmiset suostuko elämään noitten juoppojen kanssa! Lapset kärsivät, itse kärsit ja rahat menevät
juopon kurkusta alas. Elämä yksin/lasten kanssa on helpompaa ja rauhallisempaa kun ei tarvitse varoa
juopon hermostuttamista. Siitä vaan etsimään omaa asuntoa ja kohti uutta parempaa elämää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne. Työnsä hoitaa, mutta kännissä kotona 1-4 kertaa viikossa. Eilisen saldo kossupullo, 7-8 olutta. Ihan normiannos. Välillä juo väkevää viiniä pullon. Ryyppää autotallissa, eli ei meidän näkösällä, mutta tämä tarkoittaa sitä, että olen lasten kanssa yksin hyvin paljon. Jos satun samaan tilaan, hauķkuu minua. On uhannut viedä lapset, kun olen eroa väläytellyt. Kohta en välitä, lähden vain. Onneksi on oma työ ja omat rahat vaikka talo miehen. Nyt voin jo lähteäkkin, kun lapset ovat jo omatoimisempia ja osaavat puhua/ilmaista itseään=senku uhkaa viedä, lapsetkin jo osaa puhua "isin kaljoista" ja "isi huutaa kännissä"..ikävä kyllä. Enkä lapsille ole ikinä isistä pahaa puhunut, ihan itse ovat todenneet. Siksikin ero on väistämätön.
Lastesi onni, ettet sinä ole samanlainen joka viikko kännääjä. Lähde mahdollisimman pian. Pienet lapset eivät kärsi erosta niinkuin jo kouluikäiset. Eikä jää muistoja kalvamaan krapulainen humalainen isä...
Ei hän lapsia voi viedä. Vankka näyttö vaan muilta läheisiltä että juo liikaa niin ei huoltajuutta saa.
Se on juuri näin. Tästä syystä olenkin odotellut, että lapset ovat ilmaisuiässä. Näyttönä on myös sisarukset, pari ystävää ja olen valokuvannut viinoja sekä pitänyt kännykässä kännipäiväkirjaa. Lisäksi, jos ei tämä riitä olen pohtinut voinko vaatia verestä alkoholimittauksia alkoholin suurkulutuksen/alkoholismin toteamiseksi? Mulla puhtaat maksa-arvot, mutta miehellä ei. Kaikki koholla. Toisaalta näkeehän tuon naamastakin jo, että viina maistuu. Aiemmin olisi ollut vaikea erota, mutta nyt voin alkaa jo tekemään asioille jotain. Olen siis tuon ekan kommentin kirjoittaja, jolta isi uhkaa erotessa viedä lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Ei tuo pahalta kuulosta jos tapahtuu harvakseltaan. Kuusi lasillista on jo pullo. Ja pullo joka viikonloppu on riippuvuutta.
Kahdeksan raitaa suklaalevystä on jo koko levy. Ja levy joka viikonloppu on riippuvuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Kahdeksan raitaa suklaalevystä on jo koko levy. Ja levy joka viikonloppu on riippuvuutta.
Rasvaa reidessä tai maksassa. Suklaata ei tartte mennä baariin syömään eikä tulla taksilla kotiin, rahat säästyy ja lapset kiittää.
Näitä kun lukee ollaan suomalaisen salatun perhe-elämän ytimessä.
On se käsittämätöntä miten ihmiset haaskaa elämäänsä kun alkoholin päästää liian tärkeäksi osaksi elämäänsä. Joku täällä sanoi katsovansa aina kalenterista, milloin olis sopiva rako vetää pää täyteen työn lomassa. Siis oikeesti !
Ei hän lapsia voi viedä. Vankka näyttö vaan muilta läheisiltä että juo liikaa niin ei huoltajuutta saa.