Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viides perheenjäsen Herra Alkoholi

Vierailija
17.11.2018 |

...saa liikaa tilaa meillä nykyään.
Ohareita sovituista viikonloppusuunnitelmista, ei mentykään lasten kans metsäretkelle jne. Krapulapäivän masennuksen ja tunnelman vaistoaa jo lapsetkin, No eihän tänne kirjoittaminen mitään auta, mutta vertaistuki olis paikallaan. En haluais miehen suhteen vielä luovuttaa. Tän linkin asiat pitää niin paikkansa:
https://www.vauva.fi/blogit/rakkauden-ammattilaiset/sina-mina-ja-alkoho…

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko miehes silmiä mitenkään aukeaan? Uhkaa lähteä, kova kovaa vastaan auttaa näiilla ongelmaisilla monesti. Lujassa se on, alkoholista riippuvainen ei näe omaa tilannettaan. Muuthan ne vittuilee ihan turhaan. Minun mies jätti humalahaluiset viikonloppunsa kun häivyin lapsen kanssa kesälomalla muualle. Takaisin tulin kun lupas muuttaa elintapojaan. Kaks vuotta mennyt hyvin kohtuukäyttäjänä , viikonloput touhutaan lapsen kanssa.

Vierailija
2/77 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat silmät aukemaan, niin toivoa on. Mutta älä odota liian kauan, laita itsellesi takaraja, vaikka puoli vuotta. Jos mies ei pysty lopettamaan, niin turha sinun on esittää yhä uusia uhkavaatimuksia. Sitten vaan lähdet, otat lapset mukaan ja jätät miehen, eikä mitään näytösjättämistä vaan ihan oikea jättäminen. Tätä sanoo jokainen asian kokenut ja voit säästää itseltäsi ja lapsiltasi ja jopa mieheltäsi paljon kärsimystä jos teet tämän ennemmin kuin myöhemmin. Itse odotin ja kiduin vuosikaudet, mies ei parantunut, mutta sen sijaan minä ja lapsetkin saimme pahat henkiset vammat. Ainoa mikä lohduttaa on se että edes lopulta lähdin. Monet sairastuvat läheisriippuvuuteen ja katsovat alkoholistia hautaan asti. Se on kauhea kohtalo. Mutta selviät varmasti ja löydät iloa elämään, mutta sinun pitää ajatella itseäsi ja lapsiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se jatkuva tenuuttaminen! Ei sitä jaksa lapset eikä mies.

Vierailija
4/77 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on hyvä kumppani ja herra talossa. Pitää akat kurissa.

Rouvakin tykkää. Vtuttaa vaan et jos sovitaan et mun vuoro vetää kännit,  niin se onkin tissutellu niin ettei herää ku lapsi itkee. Sittte koittaa hyvitellä mua ja lasta.

Vierailija
5/77 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinasta on päivä päivältä vaikeampi päästä eroon, kun sen käyttäminen pakokeinona/keppinä on alkanut. Minulla kuivat kuukaudet ovat alkaneet aina ulkopuolisesta paineesta, ei sisäisestä, vaikka yritystä on ollutkin.

Komppaan ylempiä kommentteja tiukasta linjasta, kun se on selkeä ja päättäväinen, ns. kissa pöydälle. Lapset ja sinä ensin, AP.

M34

Vierailija
6/77 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP/ Mies hoitaa kyllä tyonsä ja on hyvä isä monessa asiassa. Tätä perjantaikännämisen kattelua vaan  ei enää jaksa, seuraava päivä menee ja  darrassa ja parannellessa. Viikonpoppu perheen kanssa joo...

Vierailija
7/77 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kokeilla omakännihoitoa? Kun ukko tulee perjantaina kotiin, olet jo hyvässä vauhdissa Herra Alkoholin kanssa puolityhjä viinapullo pöydällä. Tietysti voit kaataa enimmät pullosta muualle kuin omaan lasiisi. Otat sen verran, että silmä kiiltää ja henki hai.. tuoksahtaa ja näyttelet loput.

Muistat painottaa, että miehesi hoitaa tänään lapset, kun itse et jaksa.

Vierailija
8/77 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa jäsen joka ei petä!

Vierailija
9/77 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap ;tä yhtään lohduttaa, niin et  ole ainoa jolla on vaikeaa riippuvaisen puolison kanssa. Näitä "kohtuukäyttäjä"kännääviä miehiä ja naisia riittää,  Aina voi puolustella että viikko on rankka ja pitää nollata, kaverit tahtoo jne. Tekösyitä löytyy.Totuutta he eivät halua myöntää, että aivot huutaa muutaman työpäivän jälkeen. Käytös on hermostunutta  kun  alkoholia tekee mieli.

Tuo  vierailija 1 neuvo on hyvä.  Näytä mitä puoliso tuossa pelissä menettää jos homma jatkuu.

Vierailija
10/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mies nähnyt itsessään mitään vikaa. Kävi töissä "elätti perhettä". Just tää, että on niin raskas viikko ollut että baariin ja seuraavakin päivä loivistellaan. No työssä kävin minäkin, viikonloput olin lasten kanssa. selvinpäin tietty. Ei uhkailu auttanut. Hain eroa ja yksinhuoltajuutta. Nyt on seesteistä ja paljon parempi olla.

Vierailija
11/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän spurgut voi lopettaa juomista kun ei omasta mielestään juo juuri lainkaan.

Vierailija
12/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningas se alkoholi on. Johtaa ja opettaa vähemmän oikean sekä vielä vääremmän.

Kannattaa ottaa hyvin realistinen kanta ja unohtaa tunteet. Et sinä sille pärjää.

Vierailija
13/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää  "kunnon ihmiset" on pahimpia. Ulkoisesti kaikki ok. Viikko ollaan pahalla tuulella kun kestetään se viis päivää töitä ilman viinaa, ja päässä vaan ajatus että tulispa perjantai...  Ei sitä spurgu tartte olla eikä viikkoa vetää ollakseen holisti.  Kyllä  alkoholisteja on rivitalot  väärällään. Läheiset näkee, itse on sokea.

Vierailija
14/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää valita puoliso, joka juo itsensä känniin säännöllisesti? 

Meidän viikonlopun saldo:

pe-iltana 2 lasia viiniä per nenä (yht. vähän yli puoli pulloa)

la-iltana 4 lasia viiniä ravintolassa 4 ruokalajin illallisen yhteydessä.

Vierailija
15/77 |
19.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselis päivääkään moista menoa. 

Yhdestä kerrasta varoittaisin ja toisesta kerrasta jättäisin. 

Ei ole lapsille oikein, että joutuvat moista katselemaan, saavat vielä huonoa esimerkkiä ja heidänkin elämä menee jo nuorena pilalle. 

Yksi ihminen ei voi hallita kolmen muun elämää noin totaalisesti. 

Jätä se sika. 

Vierailija
16/77 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää  "kunnon ihmiset" on pahimpia. Ulkoisesti kaikki ok. Viikko ollaan pahalla tuulella kun kestetään se viis päivää töitä ilman viinaa, ja päässä vaan ajatus että tulispa perjantai...  Ei sitä spurgu tartte olla eikä viikkoa vetää ollakseen holisti.  Kyllä  alkoholisteja on rivitalot  väärällään. Läheiset näkee, itse on sokea.

Paljon pääsevät näkemään rivitalojen lapset. ..

Vierailija
17/77 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne. Työnsä hoitaa, mutta kännissä kotona 1-4 kertaa viikossa. Eilisen saldo kossupullo, 7-8 olutta. Ihan normiannos. Välillä juo väkevää viiniä pullon. Ryyppää autotallissa, eli ei meidän näkösällä, mutta tämä tarkoittaa sitä, että olen lasten kanssa yksin hyvin paljon. Jos satun samaan tilaan, hauķkuu minua. On uhannut viedä lapset, kun olen eroa väläytellyt. Kohta en välitä, lähden vain. Onneksi on oma työ ja omat rahat vaikka talo miehen. Nyt voin jo lähteäkkin, kun lapset ovat jo omatoimisempia ja osaavat puhua/ilmaista itseään=senku uhkaa viedä, lapsetkin jo osaa puhua "isin kaljoista" ja "isi huutaa kännissä"..ikävä kyllä. Enkä lapsille ole ikinä isistä pahaa puhunut, ihan itse ovat todenneet. Siksikin ero on väistämätön.

Vierailija
18/77 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne. Työnsä hoitaa, mutta kännissä kotona 1-4 kertaa viikossa. Eilisen saldo kossupullo, 7-8 olutta. Ihan normiannos. Välillä juo väkevää viiniä pullon. Ryyppää autotallissa, eli ei meidän näkösällä, mutta tämä tarkoittaa sitä, että olen lasten kanssa yksin hyvin paljon. Jos satun samaan tilaan, hauķkuu minua. On uhannut viedä lapset, kun olen eroa väläytellyt. Kohta en välitä, lähden vain. Onneksi on oma työ ja omat rahat vaikka talo miehen. Nyt voin jo lähteäkkin, kun lapset ovat jo omatoimisempia ja osaavat puhua/ilmaista itseään=senku uhkaa viedä, lapsetkin jo osaa puhua "isin kaljoista" ja "isi huutaa kännissä"..ikävä kyllä. Enkä lapsille ole ikinä isistä pahaa puhunut, ihan itse ovat todenneet. Siksikin ero on väistämätön.

Lastesi onni, ettet sinä  ole samanlainen  joka viikko kännääjä.  Lähde mahdollisimman pian. Pienet lapset eivät kärsi erosta niinkuin jo kouluikäiset.  Eikä jää muistoja kalvamaan  krapulainen humalainen isä...

Vierailija
19/77 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka natisevat muiden alkoholin käytöstä ovatkin itse usein pahimpia juoppoja. Heti kun silmä välttää on kossu auki.

Vierailija
20/77 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuin omalta näppikseltäni! Kukaan ulkopuolinen ei voisi uskoa millaista meillä on. Mies omien puheidensa mukaan ottaa pari kaljaa ja on niin puhtoinen. Minä olen nalkuttava akka, joka kieltää miehen juomaharrastuksen. Mies läksytti minua joku aika sitten, koska hänkin haluaisi kerätä itselleen erilaisia viskejä, kuten serkkunsakin, mutta minä estän. Tosiasia on ettei miehellä mikään viinapullo kestä viikkoa kauempaa. Keräile siinä sitten! Mies juo kotoa aivan kaiken minkä saa käsiinsä! Ostin joskus rommia itselleni "flunssalääkkeeksi" teen sekaan. Kummasti sekin katosi johonkin... Tuliaisalkoholit mies vetää itse. Ero on tulossa, kunhan saan asiat järjestymään. Täältä on todella vaikea saada asuntoa, ettei nyt auta kuin kärvistellä.

Tsemppiä sinulle ja lapsillesi!