Hajuvedet pitäisi kieltää
Hajuvedet pitäisi kieltää yleisillä paikoilla ja varsinkin työpaikoilla. Ne aiheuttavat allergisille ja tuoksuyliherkille vaikeita oireita, ja ovat ihan turhia. Samalla ne pitäisi nimittää vuoden turhakkeeksi. Ihmettelen, kuka näitä enää ostaa.
Kommentit (74)
Mua ärsyttää ihmisten päänsisäiset ajatukset. En voi käydä ulkonakaan kun ihmiset ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole turhia. Tuoksut nostavat mielialaa.
Eivät nosta muiden mielialaa. Mene haistelemaan petrolituotteitasi muualle.
Muiden? Miten niin muiden? Oletko sinä koko Suomen kansa?
Aika monelle nämä petrolituotteet tekevät kaikkea muuta kuin nostavat mielialaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa niitä ollaan ihan heti kieltämässä. Koettakaa vain sopeutua, koko maailmasta ei voi tehdä 100% hajusteetonta pienen vähemmistön vuoksi.
Miksei? Tehdäänhän tästä maasta kaksikielistä pienen vähemmistön vuoksi. Talot pitää rakentaa esteettömiksi pienen vähemmistön vuoksi. Tietyistä asioista ei saa puhua niiden omilla nimillä pienen vähemmistön takia.
Miten kuvittelet, että voisin "sopeutua" kun henki salpaa kemikaalilemujenne vuoksi? Toivottavasti saat itse hajusteyliherkkyyden.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa niitä ollaan ihan heti kieltämässä. Koettakaa vain sopeutua, koko maailmasta ei voi tehdä 100% hajusteetonta pienen vähemmistön vuoksi.
Ei loppujen lopuksi ole niin pieni vähemmistö.
Missä te yliherkät oikein liikutte jos joka päivä kävelee vastaan hajuvedeltä tai partavedeltä 10 metrin päähän löyhkääviä kanssaihmisiä? Itse opiskelen sekä käyn töissä, en ole kummassakaan ikinä törmännyt tuoksuilla läträäjiin. Ne henkilöt joiden kanssa olen päivittäin tekemisissä eivät tuoksahda yhtään millekään, paitsi puhtaille vaatteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuvedet ja muut hajusteet aiheuttaa syöpää ja hormonihäriöitä tutkimusten mukaan. Siinä olisi pätevä syy kieltämiselle.
Minkä tutkimuksen? Ja mikä nyt ei syöpää aiheuttaisi.
Eikö ihmiset oikeasti tiedä asiasta? Siinäpä onkin selitys huolettomalle hajusteiden käytölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajuvedet ja muut hajusteet aiheuttaa syöpää ja hormonihäriöitä tutkimusten mukaan. Siinä olisi pätevä syy kieltämiselle.
Mikäpäs ei tänä tieteellisen tutkimuksen kulta-aikana aiheuttaisi. Joka viikko jostain tuutista julistetaan kuinka se-ja-se altistaa vähän sille sun tälle. Siltikään esim. alkoholia ja tupakkaa (kansantaloudellisesti huomattavasti vahingollisempia aineita, ihmisiä oikeasti kuolee niiden käytön jäljiltä) ei olla kieltämässä.
Tupakointi sisällä on kielletty ja alkoholi ei voi nauttia passiivisesti. Hajusteet ovat petrolituotteita, joten karsiogeenisyys ei ole kaukaa haettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle nämä petrolituotteet tekevät kaikkea muuta kuin nostavat mielialaa.
Onkohan sinun ongelmasi pohjimmiltaan henkinen enemmän kuin aitoa hajusteyliherkkyyttä..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sinun ongelmasi pohjimmiltaan henkinen enemmän kuin aitoa hajusteyliherkkyyttä..?
En ole edes aistiyliherkkä tai väittänyt olevani, mutta en vain pidä hajusteiden löyhkästä.
Esim. Arabiemiirikunnissa tuoksut tulevat vastaan joka puolella.
Ostoskeskuksissa on hyvin paljon tuoksuesittelyjä, niitä suihkautetaan jatkuvasti käytävillä, liikkeissä. Ja ne ovat todella voimakkaita. Minua ei haittaa lainkaan, enkä ole huomannut kenenkään niitä paheksuvan.
Käytän itse päivittäin, niin kauan kuin niitä vaan on myynnissä. Kukaan ei ole minulle koskaan siitä huomauttanut.
Onko ongelma Suomessa niin suuri, että eräät kaupungit julistautuvat tuoksuttomiksi?
Ehdottomasti pitäisi kieltää. Pilaavat ympäristöä ja aiheuttaa syöpiä. Tuotantolaitokset saastuttavat maata ja petrokemian tuotteet ihmisen iholla saati keuhkoissa ei voi millään olla terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, suihku on keksitty joskus 1800-luvulla, joten hajusteista on varmaan ihmisille jotain muutakin hyötyä kuin paskanhajun peittäminen. Kaikki ei voi elää sinun toiveiden mukaan. Minä saan iloa tuoksuista ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Esim. Arabiemiirikunnissa tuoksut tulevat vastaan joka puolella.
Ostoskeskuksissa on hyvin paljon tuoksuesittelyjä, niitä suihkautetaan jatkuvasti käytävillä, liikkeissä. Ja ne ovat todella voimakkaita. Minua ei haittaa lainkaan, enkä ole huomannut kenenkään niitä paheksuvan.Käytän itse päivittäin, niin kauan kuin niitä vaan on myynnissä. Kukaan ei ole minulle koskaan siitä huomauttanut.
Onko ongelma Suomessa niin suuri, että eräät kaupungit julistautuvat tuoksuttomiksi?
Ja joissain maissa saa tupakoida missä haluaa ja kukaan ei valita.
Voimakkaat tuoksudeodorantit ovat erittäin suuri ongelma myös, voi kun ihmiset ymmärtäisivät, että on erittäin hyviä tuoksuttomia dödöjä markkinoilla (esim. LV).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole edes aistiyliherkkä tai väittänyt olevani, mutta en vain pidä hajusteiden löyhkästä.
No siinäpä onkin hyvä peruste tuoksujen kieltämiselle, kun emmä tykkää niin ei muutkaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, suihku on keksitty joskus 1800-luvulla, joten hajusteista on varmaan ihmisille jotain muutakin hyötyä kuin paskanhajun peittäminen. Kaikki ei voi elää sinun toiveiden mukaan. Minä saan iloa tuoksuista ja se siitä.
Ja joku nauttii tupakoinnista, mutta sisällä silti ei saa polttaa. Mene haistelemaan petrolituotteitasi muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinäpä onkin hyvä peruste tuoksujen kieltämiselle, kun emmä tykkää niin ei muutkaan saa.
Samaa voisi sanoa tupakoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku nauttii tupakoinnista, mutta sisällä silti ei saa polttaa. Mene haistelemaan petrolituotteitasi muualle.
Kannattaisi tehdä jotain tälle pakkomielteellesi. Paitsi jos olet kotoisin Porvoosta.
Omaan tuoksuun turtuu nopeasti. Kun vaihtaa merkkiä, niin heti haistaa tuoksun itsessäänkin. Vanhat rouvat, jotka ovat käyttäneet yhtä ja samaa tuotetta ikänsä, eivät varmasti huomaa sitä enää lainkaan ja tupruttelevat sitten varmuuden vuoksi ylimääräistä päälle.