Miten selättää koti-ikävä?
Muutin yliopiston perässä toiselle paikkakunnalle. Sitä ennen asuin vuosikymmenen samassa talossa.
Välillä tekee mieli jatkuvasti vierailla vanhempien luona ja nähdä kissoja. Tuntuu kuin en viihtyisi täällä.
Yksin asuminen sopii minulle, kämppä ja opiskelukaupunki on mieleisiä. Tykkään alastakin paljon. Silti jäätävä ikävä kotia.
Mikä tätä helpottaisi, muu kuin aika? Pitäisi varmaan hankkia kissa kaveriksi...
Kommentit (7)
Harrastuksia, lemmikki, kavereita.
Kyllä ikävä joskus helpottaa.
T: 16 vuotiaana pois kotoa muuttanut.
Ei kannata ottaa lemmikkiä nyt. Et sitten pääse kavereitten kanssa mihinkään kun äkötät kotona lemmikin kanssa. Mene yliopiston kerhoihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Muutin yliopiston perässä toiselle paikkakunnalle. Sitä ennen asuin vuosikymmenen samassa talossa.
Välillä tekee mieli jatkuvasti vierailla vanhempien luona ja nähdä kissoja. Tuntuu kuin en viihtyisi täällä.
Yksin asuminen sopii minulle, kämppä ja opiskelukaupunki on mieleisiä. Tykkään alastakin paljon. Silti jäätävä ikävä kotia.
Mikä tätä helpottaisi, muu kuin aika? Pitäisi varmaan hankkia kissa kaveriksi...
Ei se ole itse asiassa koti-ikävä ja kaipaat huoletonta lapsuutta. No, ajan kanssa menet töihin, perustat perheen ja alat kaipaamaan huoletonta opiskeluaikaa. Kunnes lapset aikuistuvat ja muuttavat pois ja kaipailet huoletonta ja aktiivista pikkulapsiaikaa. Ja sitten jäät töistä eläkkeelle ja päivät tuntuvat tyhjiltä, kaipaat työntäyteisiä päiviä, kun sait tuntea itsesi tärkeäksi. Kunnes ikää tulee lisää ja alkaa kaikenlaista kremppaa alkaa ilmaantumaan kroppaan. Kaipaat niitä vuosia, kun olit juuri jäänyt eläkkeelle ja olit virkeä vielä täyttämään päiväsi harrastuksilla ja matkustelulla. Ja sitten lopulta mitään paikka ei kolota...
Hyvä merkki, etttä tykkäät olla alastikin kovasti.
Ystäviä ja omia menoja/harrastuksia uudelta paikkakunnalta.