Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi matala syntyvyys on ongelma?

Vierailija
17.11.2018 |

Kertokaa 90-luvun pennulle mikä tuossa matalassa syntyvyydessä on muka ongelma?

Yhteiskunnan pitäisi panostaa automaatioon ja yhteiskunnan eri toimintojen tehostamiseen eikä ylläpitää samaa tehotonta agraariyhteiskuntaa mitä on tähän asti tehty, mallia Japanista.

Henk. koht en keksi mitään syitä miksi lisääntyisin erityisesti kun mediassa puhutaan lapsiperhe-elämästä aina pahaa ja lapsen tekeminen tuntuu käytännössä elämän vetämiseltä vessanpöntöstä, varsinkin kun siihen sisältyy ihan valtavia riskejä oman elämän kustannuksella. Varmasti suurin osa ikäluokastani jakaa samat ajatukset, eikä siihen auta mikään "rakkaudesta ei ymmärrä mitään ennen kuin on lapsia" selitelmät.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitää maksaa kasvavan vanhusväestön hoivapalvelut, erikoissairaanhoito, eläkkeet ja muut menot. Sinäkin ja muut lapsettomat vanhenette ja tarvitsette näitä.

Japani on muuten historiallisessa talouskriisissä pienen syntyvyyden vuoksi.

Vierailija
2/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitää maksaa kasvavan vanhusväestön hoivapalvelut, erikoissairaanhoito, eläkkeet ja muut menot. Sinäkin ja muut lapsettomat vanhenette ja tarvitsette näitä.

Miksi minulla on velvollisuus maksaa kenenkään muun kuin oman itseni hoitoja?

Japani satsaa automaatioon kovaa kyytiä ja ymmärtää sen, ettei syntyvyys tule enää ainakaan kovin nopeasti nousemaan. Ainut ratkaisu on ratkaista palveluntarve automaatiolla ja vapauttaa sitä kautta ihmisiä niihin töihin, joihin tarvitaan edelleen ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japani satsaa automaatioon kovaa kyytiä ja ymmärtää sen, ettei syntyvyys tule enää ainakaan kovin nopeasti nousemaan. Ainut ratkaisu on ratkaista palveluntarve automaatiolla ja vapauttaa sitä kautta ihmisiä niihin töihin, joihin tarvitaan edelleen ihmisiä.

Et varmaan käytä sitten ikinä terveydenhuoltoa etkä eläkkeitä vaan maksat kaiken itse. Samoin hoidat itse vanhenevat sukulaisesi.

Vierailija
4/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikuttaa siltä että myös tämä kuten moni muu on asia josta media ihan tahallaan koittaa lietsoa kansan kahtia jakoa jotta keskittyisimme vain riitelemään keskenämme jossain surkealla palstalla omissa kopperoissaan velat vs lapselliset ja emme puhaltaisi yhteen hiileen tehden oikeasti jotain ongelmille.

Vierailija
5/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelätään ettei ole tarpeeksi miehiä kiristettäväksi raatamaan duunia ja kustantamaan elämänsä munauksen.

Ja tällainen tapaus voi myöhemmin päästä liian helpolla kun voi tehdä 25h duunia viikkoa tai ottaa palkatonta vapaata.

Ai saatana että olen kateellinen opiskelukaverilleni. 3kk kesälomat joista yksi tuntureilla, 25h duuniviikot, vapaalla kukaan ei vaadi mihinkään eikä ole pakko tehdä mitään ellei itse halua. Naista riittää seuraksi ja useammat olisivat valmiita kantamaan kamansa saman katon alle aika nopeastikin kun "kaikki olisi niin valmista" - siinä vaiheessa nainen huomaa tapailun olevan ohi.

Oi miksi, miksi minun piti olla yksi typeryksistä joka ymmärtää asian liian myöhään.

Vierailija
6/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuuluu miksi synnyttäisi tänne ihmisen vain maksajaksi muille.

Vierailija
7/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelätään ettei ole tarpeeksi miehiä kiristettäväksi raatamaan duunia ja kustantamaan elämänsä munauksen.

Ja tällainen tapaus voi myöhemmin päästä liian helpolla kun voi tehdä 25h duunia viikkoa tai ottaa palkatonta vapaata.

Ai saatana että olen kateellinen opiskelukaverilleni. 3kk kesälomat joista yksi tuntureilla, 25h duuniviikot, vapaalla kukaan ei vaadi mihinkään eikä ole pakko tehdä mitään ellei itse halua. Naista riittää seuraksi ja useammat olisivat valmiita kantamaan kamansa saman katon alle aika nopeastikin kun "kaikki olisi niin valmista" - siinä vaiheessa nainen huomaa tapailun olevan ohi.

Oi miksi, miksi minun piti olla yksi typeryksistä joka ymmärtää asian liian myöhään.

Millä alalla voi tehdä noin ja minkä ikäinen opiskelukaverisi on?

Vierailija
8/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kaikki julkiset sairaalat olet varmaan itse myös maksanu vai onko ne sairaalat ilmaisia? 

Vierailija
9/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laki suojaa vanhuspalveluja. Ikävä kyllä laki ei suojaa muiden ihmisryhmien palveluja. Joten, kuten Yle kirjoitti, 10:n vuoden päästä leikataan koulutuksesta ja paljon, jotta saadaan vanhuspalvelut maksettua. Eli sinun yliopistopaikkasi katoaa koska mummo Juupajoelta tarvitsee tekolonkan humppaansa.

Vierailija
10/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä rahaa olisi jos vain Suomen valtio ja kunnat lakkaisivat kaatamasta sitä kankkulan kaivoon. Ongelma ei ole syntyvyys vaan muun muassa yritysten veronkierto, köyhien maiden loputon avustaminen joka ei johda mihinkään ja kuntien käsittämättömän tehoton tapa järjestää palveluita ja noin ylipäänsä käyttää julkista rahaa. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla saa jatkuvasti hämmästellä miten veronmaksajien rahoja valuu hukkaan ilman päätä eikä häntää.

Sitä paitsi suomalaiset kuluttavat ihan liikaa, kaiken maailman muovikrääsää raahataan kotiin kassikaupalla. Se on ekologisesti kestämätöntä enkä ylipäätään käsitä miksi ihmiset rakastavat tavaraa niin paljon. Turhaa kulutusta suitsimalla nekin rahat voisi ohjata johonkin hyödyllisempään.

Vierailija
11/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli maksajia tarvitaan. Mutta maailmassa on pienempiäkin valtioita kuin Suomi, joten miksi on niin kamala ajatus, että Suomessa olisi vaikka 2-3 miljoonaa ihmistä? Siihenhän tämä kehitys väistämättä johtaa, eli eikö palveluita voi sitten sopeuttaa väestön määrään?

Vai onko tässä nyt taustalla se, että halutaan ylläpitää kallista hallintakoneistoa ja sille tarvitaan maksajia? Siksikö poliitikot julistavat kuin yhdestä suusta, että lapsia tarvitaan ja kannattaa hankkia? En ole kuullut yhdenkään suusta, että laskeva syntyvyys olisikin hieno juttu ja siihen kyllä sopeudutaan. Miksi?

Vierailija
12/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä alalla voi tehdä noin ja minkä ikäinen opiskelukaverisi on?

ICT-alalla, +40v heppu eli entinen opiskelukaverini ja ajoittain ollut duunikamuko . Tienaa lyhennetylläkin työviikolla "aivan tarpeeksi", kaikki isot jutut on maksettu aikoja sitten ja elää nuukanlaisesti.

Vierailija
13/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laki suojaa vanhuspalveluja. Ikävä kyllä laki ei suojaa muiden ihmisryhmien palveluja. Joten, kuten Yle kirjoitti, 10:n vuoden päästä leikataan koulutuksesta ja paljon, jotta saadaan vanhuspalvelut maksettua. Eli sinun yliopistopaikkasi katoaa koska mummo Juupajoelta tarvitsee tekolonkan humppaansa.

Onko linkkiä tällaiseen kirjoitukseen, itse en ole nähnyt?

Tällä saadaan nuoret ikäluokat entistä vihaisemmiksi ahneita suuria ikäluokkia kohtaan, kun se viimeinenkin oljenkorsi eli koulutus, jolla nuoret voisivat päästä elämään kiinni, viedään pois. Nuorilla ei ole mitään kiinnostusta ylipäätään kustantaa vanhusten hoitoa, kun nuorille tulee joka suunnasta viesti lähinnä siitä, miten olette tehneet kaiken väärin, lorvitte, ette lisäänny ja kaiken lisäksi ette käy edes töissä. Mielestäni on täysin oikeutettua ja toivottavaakin olla lisääntymättä niin kauan kun ilmapiiri nuoria ikäluokkia kohtaan on tällainen. Poliitikoilla on kerrankin tulosvastuu politiikastaan ja poliitikot tulevat kärsimään itse epäonnistuneen politiikkansa seurauksista, kun kukaan ei maksa heidän eläkkeitään.

Vierailija
14/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko linkkiä tällaiseen kirjoitukseen, itse en ole nähnyt?

Tällä saadaan nuoret ikäluokat entistä vihaisemmiksi ahneita suuria ikäluokkia kohtaan, kun se viimeinenkin oljenkorsi eli koulutus, jolla nuoret voisivat päästä elämään kiinni, viedään pois. Nuorilla ei ole mitään kiinnostusta ylipäätään kustantaa vanhusten hoitoa, kun nuorille tulee joka suunnasta viesti lähinnä siitä, miten olette tehneet kaiken väärin, lorvitte, ette lisäänny ja kaiken lisäksi ette käy edes töissä. Mielestäni on täysin oikeutettua ja toivottavaakin olla lisääntymättä niin kauan kun ilmapiiri nuoria ikäluokkia kohtaan on tällainen. Poliitikoilla on kerrankin tulosvastuu politiikastaan ja poliitikot tulevat kärsimään itse epäonnistuneen politiikkansa seurauksista, kun kukaan ei maksa heidän eläkkeitään.

https://yle.fi/uutiset/3-10509854?fbclid=IwAR3Pghc0xIvQwz1FNFemIBz2JsUk…

Vierailija
15/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan pitäisi panostaa automaatioon ja yhteiskunnan eri toimintojen tehostamiseen eikä ylläpitää samaa tehotonta agraariyhteiskuntaa mitä on tähän asti tehty, mallia Japanista.

Henk. koht en keksi mitään syitä miksi lisääntyisin erityisesti kun mediassa puhutaan lapsiperhe-elämästä aina pahaa ja lapsen tekeminen tuntuu käytännössä elämän vetämiseltä vessanpöntöstä, varsinkin kun siihen sisältyy ihan valtavia riskejä oman elämän kustannuksella. Varmasti suurin osa ikäluokastani jakaa samat ajatukset, eikä siihen auta mikään "rakkaudesta ei ymmärrä mitään ennen kuin on lapsia" selitelmät.

Oletko ihan idiootti? Jos tarkoitus on tappaa suomalaiset sukupuuttoon (eli ns. tehdä itsemurha) niin silloin alhainen syntyvyys on hyvä asia. Kukaan täysjärkinen ei tätä kuitenkaan halua. Kadutko itse omaa syntymääsi?

Vierailija
16/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, eli maksajia tarvitaan. Mutta maailmassa on pienempiäkin valtioita kuin Suomi, joten miksi on niin kamala ajatus, että Suomessa olisi vaikka 2-3 miljoonaa ihmistä? Siihenhän tämä kehitys väistämättä johtaa, eli eikö palveluita voi sitten sopeuttaa väestön määrään?

Jos ajatellaan toisin päin niin miksi aivan liian vähän ihmisiä verrattuna maan pinta-alaan olisi jotenkin hyvä asia? Ruotsissa on noin 10 miljoonaa asukasta..

Vierailija
17/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo iuthippilässytys oikein auttaa? Et sinä voi lopettaa verojan maksamista vaikka haluaisitkin.

Vierailija
18/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikäpyramidi on aina leveämpi juuresta, niin väestön kokonaismäärä tulee räjähtämään. Sekään ei ole kaunis yhtälö.

Vierailija
19/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen järjestelmä perustuu kaiken jatkuvaan kasvuun.

Vierailija
20/50 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan idiootti? Jos tarkoitus on tappaa suomalaiset sukupuuttoon (eli ns. tehdä itsemurha) niin silloin alhainen syntyvyys on hyvä asia. Kukaan täysjärkinen ei tätä kuitenkaan halua. Kadutko itse omaa syntymääsi?

Ei suomalaisten tarvi synnyttää vaan tarkoitus on vaihtaa täällä väestö toiseksi. Muussatapauksessa valtio kannustaisi lapsiperheitä aivan eri tavalla. Nyt jo nähtiin millainen agenda oli päällä uutisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän