Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan poisto ja kadonneet kuukautiset ?

Vierailija
17.11.2018 |

Minulla oli ovulaatio muutama päivä ennen kierukan poistoa. Testasin sen huvikseni, kun kaapissa oli vanhoja testejä jäljellä. Nyt on kuitenkin kulunut jo useampi viikko poistosta, eikä minulla ole kuukautisia vieläkään. Niidenhän kuuluisi olla 14 päivää ovulaation jälkeen. Miksi kuukautiset ei tule vaikka ovulaatio on ollut ? Gynen mukaan kaiken piti palautua normaaliksi heti.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja raskaana en ole.

Vierailija
2/27 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku vielä gynejä mitä tulee ehkäisyyn? Niiden mukaan kaikki on aina ihanaa ja helppoa. Etenkin jos on kyse kierukasta.

Vierailija
4/27 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla vaihdevuodet, olen alle 30 :D

Etsin netistä tietoa ja vaikuttaa siltä, että tämä olisi yleisempääkin, ettei kuukautisia tule pitkään aikaan kierukan poiston jälkeen. Mitä lie tämäkin sitten tarkoittaa... Tekeekö kierukka jotakin "tuhoa" kohdun limakalvoille vai mitä.

Olisi kiva kuulla, onko kellään täällä ollut samaa?

Vauva toiveissa, joten mietityttää kyllä.

Aloittaja

Vierailija
5/27 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut siis kuparikierukasta? Jos hormonikierukasta niin kuukautisethan voivat olla vaikka vuoden ihan sekaisin vielä, etkä välttämättä ovuloi, ainakaan säännöllisesti.

Vierailija
6/27 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka sekoittaa hormonitoiminnan niin tietysti siinä kestää palautuessa.

Kuparikierukka taas pistää kohdun tulehdustilaan, ja poiston jälkeen kohdun pitää hoitaa tulehdus pois.

Vierailija
7/27 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka kyseessä. Gynekologin mukaan hormoni poistuu kohdusta parissa päivässä. Olen vähän järkyttynyt luettuani, että joillain olisi jopa lapsettomuutta poiston jälkeen ...

Ap

Vierailija
8/27 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kaipaan neuvoja tähän. Ei kuukautisia, kierukka poistettu. Osaako kukaan sanoa mitään ?

Vierailija
9/27 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun lopettaa e-pillerit, kuukautiset voivat jäädä pitkään tulematta. 3 kk kuluttua kannatta aloittaa ne vaikka Tetoluteilla

Outo gyne jos on noin kertonut.

Tuo on todella yleistä etteivät ala

Vierailija
10/27 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti sellaisen reilu 1,5 vuotta palautua hormonista, sitten vasta keho oli edes suht normaalissa tilassa.

Nykyään on gynefix-kuparikierukka, vähän kivuliaammat kuukautiset, mutta kroppa palautuu poiston jälkeen paremmin.

Vierailija
11/27 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti kierto käyntiin kuukausi kierukan poisoton jälkeen. 

Vierailija
12/27 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun olette vastanneet:) Minullahan tosiaan oli ovulaatio juuri ennen poistoa. Liekö limakalvo sitten liian ohut, joten vuotoa ei vain tule?

Voinkohan sitten tulla raskaaksikaan? Jos olisin tiennyt, että vuosikin voi mennä palautumiseen, olisin kyllä poistanut aiemmin.

Aloittaja

Vierailija
13/27 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani vuodin monta viikkoa kierukan poiston jälkeen. Piti tasata kierto terolutilla että ovulaatio ja kuukautiset löysivät taas paikkansa. 4kk söin terolutia jaksoissa ja tuli ensimmäinen ovulaatio! Soita gynelle jos ei ala kuulua, turhaapa sitä jäädä odottelemaan loputtomiin..

Vierailija
14/27 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllisiä ovat nämä jutut.

Vierailija
15/27 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla oli hormonikierukka, niin sen hormonit voivat sekoittaa ovulaatiotestin, en luottaisi lvulaatiotestiin silloin ollenkaan. Voi mennä kauan ennen kuin kierto palautuu.

Vierailija
16/27 |
22.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonihimmelin poiuston jälkeen menkat tuli 2 viikkoa myöhässä, ja olivatkin sitten sillä kierrolla runsaat ja kivuliaat. Siitä se sitten tasoittui.

Vierailija
17/27 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua. Kokemuksia? Itsellä kohta pari kk kierukan poistosta, ei vuotoja, testit näyttää negaa.

Vierailija
18/27 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain oli kuva vastasyntyneestä jolla oli kierukka kädessään tullessaan ulos. Mitenhän se on vaikuttanut vauvan terveyteen. Kuvasta ei oikein nähnyt oliko jotain merkkejä vaurioista ja ne ilmestyä vasta myöhemmin.

Vierailija
19/27 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia? Olisi kiva tietää miten aimmein kommentoinneilla lopuksi kävikään 😅

Vierailija
20/27 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljattain oli kuva vastasyntyneestä jolla oli kierukka kädessään tullessaan ulos. Mitenhän se on vaikuttanut vauvan terveyteen. Kuvasta ei oikein nähnyt oliko jotain merkkejä vaurioista ja ne ilmestyä vasta myöhemmin.

Se kierukka oli tarkoituksella laitettu vauvan käteen, ei siis ollut vauvan kädessä kohdussa tai syntyessä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä