Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin väsynyt Jumalaan

Vierailija
16.11.2018 |

Olen 2 vuotta yrittänyt tulla uskoon eli ottaa Jeesuksen vastaan mutta ei sitä uskoontulemista vain tapahdu...Olen lukenut Raamattua, rukoilen päivittäin ja useaan kertaan, olen käynyt herätyskokouksessa ja juttelemassa papille jne. MIKSI en vaan tule uskoon??? Miksi Jumala ei voi armahtaa...Pelkään kuolemaa ja hel.vettiä päivittäin. Mielestäni olen ollut vilpitön uskoontuloyrityksissä. Kohta en jaksa enää ajatella koko Jumalaa. En vaan tajua miksi moni tulee uskoon kertarukoilemisella mutta minua piinataan päivästä toiseen jatkuvalla pelolla että joudunko kadotukseen. Onko täällä muita joilla uskoontulo epäonnistuu kerta kerran jälkeen? Alan olemaan aivan loppu tähän kaikkeen

Kommentit (478)

Vierailija
401/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus löytyy sinusta, ei mistään uskonnosta. Puhdista itsestäsi muiden asettamia uskomuksia ja muita harhoja. Tunne tunteet ja päästä niistä sitten irti. Rakasta ENSIN itseäsi ja anna anteeksi.

Uskoontulo, eli pieni valaistuminen tapahtuu kun Tahdot ja pyydät että sulle näytetään totuus. Tahdo sitä sydämestäsi, niin sulle näytetään. Ja salli se itsellesi, ota vastaan.

Tärkeää kuitenkin ensin puhdistaa omaa ajatusmaailmaa, ja hyväksyä ne itsessäsi. Muuten keho ei välttämättä ole valmis. Valaistuminen on sen verran voimakas kokemus. Mutta pelko pois, se on este valaistumiselle. Olet turvassa, aina!

Ei ihminen voi tehdä mitään omin voimin. Ei Jumala ole vaatimassa sellaista. Riittää kun uskoo evankeliumin synninpäästöstä. Ei ihmiselle aseteta mitään vaatimuksia.

Ei jumala vaadi mitään sillä jumalat ovat ihan ihmisten keksimiä satuja.

Vierailija
402/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskonto = myrkkyä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dum kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

antaa tulla, vai oletko pelkkää puhetta? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

totuus sattuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen uskovainen, mutta en usko yhteenkään salaliittoteoriaan.

Lisään tähän, että älynlahjojaan saa kristittykin käyttää.

Ei ole mahdollista olla kristitty jos käyttää älynlahjojaan. Tai sitten pukki on ollut kitsaalla päällä lahjoja jakaessaan.

Tiedän että on todella älykkäitä uskovaisia.

Ei ole. Ne ovat toisensa poissulkevia tekijöitä. Jos uskot satuihin ja mielikuvitusolentoihin niin et ole määritelmällisesti älykäs, vaan typerä.

Puheesi ei vakuuta minua mitenkään. Huomaatko itse, miksi?

Koska olet typerä?

Minun mielenrauhaani ei järkytä, jos pidät minua typeränä.

Jos olet todellinen nero, ymmärrät lopulta, ettet voi todistaa Jumalaa olemattomaksi. En halua loukata.

Maailmassa on erittäin loogisia ilmiöitä, joihin lopulta sisältyy suuri mysteeri. Kehitä ajattelukykyäsi. Sinulla on vielä paljon ajateltavaa.

Russellin teekannu --> 

Yhtäkään jumalaa ei ole koskaan todistettu millään tavalla.

Antaako usko johonkin oletettuun jumalaan paremman ymmärryksen mysteereihin? Voit kutsua uskoasi kehitykseksi, mutta todellisuudessa olet heikko ja pelokas yksilö, joka ei uskalla ottaa vastuuta omasta elämästään eikä hyväksy elämän tosiasioita. Toisin sanoen olet uskossasi taantumuksen vankilassa.

Analysoi tuo vastauksesi. Huomaat itsekin, ettei sinulla tuossa paljon äly säteile ja siitä puuttuu oma ajattelukyky.

Noin tyhmä et ole.

Sovitaan, että olen juurikin niin tyhmä enkä ymmärrä. Kerro, miten tässä ei "äly säteile" ja miten siitä puuttuu "oma ajattelukyky".

Haluan kuulla sen juuri sinun suustasi.

Tässä sinulle haaste: analysoi ensiksi, kuinka paljon tuossa oli todellista ajattelua ja kuinka paljon mielipiteitä.

Kerro omin sanoin, kiitos. Olen tyhmä enkä osaa ajatella tai ymmärrä.

Höpöhöpö 😜 Ei vakuuttanut. Tajusit jo, huomaan.

Nyt menee jo trollauksen puolelle. 

Lopputulema: uskonnoilla ei ole mitään pohjaa todellisuudessa ja ne ovat mielikuvituksen tuotetta, jolla on aikoja sitten hallituu suuria ihmismassoja ja kerätty varallisuutta.

Yksikään ateisti tms. uskontojen epäilijä ei kiistäisi yksiselitteisiä todisteita, jos niitä pystyttäisiin osoittamaan. Uskovaiset argumentoivat uskontonsa puolesta kehäpäätelmillä ja muilla argumentaatiovirheillä eikä heillä ole mitään todisteita uskontonsa tueksi.

Sitä miksi ihmiset uskovat nykyään voi selittää monilla tavoilla: valta/ihmisten hallinta, perinteet, "varmuuden vuoksi", rahastus, mielisairaudet, yhteisön paine, pelko/epävarmuus, kouluttamattomuus. Trendi on kuitenkin ainakin Pohjoismaissa selkeä: uskontojen asema tulee heikkenemään entisestään ja ne lopulta jäävät marginaaliseksi ilmiöksi.

Ihan oikeasti, säästä itseäsi. Sinulla ei ole vieläkään mitään uutta, omintakeista tuotavaa tähän keskusteluun. 5000 sivua ja risat on ihan tarpeeksi keskustelua. En ole saanut tästä mitään uutta pohdittavaa.

Ei kiinnosta paskankaan vertaa sinun pohtimiset, mutta joku joka on vielä jollain tavalla järjissään eikä ole hurahtanut johonkin mielisairaaseen satuolennonpalvontaan voi saada jotain ajattelemisen aihetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko on yksinkertaisesti sitä että uskoo sen että on saanut syntinsä anteeksi koska Jumala antoi ainoan Poikansa Jeesuksen Kristuksen kuolla syntiensä sovitukseksi. Eli yksinkertaisesti vaan uskoo asian olevan niin, se riittää, ei tarvita mitään kokemuksia, kuullaan vain mitä Jumala on tehnyt meidän puolestamme ja uskotaan että niin se on. Silloin voi luottaa siihen että pääsee taivaaseen, muuta ei tarvita.

Miksi kukaan täysjärkinen uskoisi tuollaista?

Vierailija
404/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dum kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

totuus sattuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista olla kristitty jos käyttää älynlahjojaan. Tai sitten pukki on ollut kitsaalla päällä lahjoja jakaessaan.

Ei ole. Ne ovat toisensa poissulkevia tekijöitä. Jos uskot satuihin ja mielikuvitusolentoihin niin et ole määritelmällisesti älykäs, vaan typerä.

Koska olet typerä?

Jos olet todellinen nero, ymmärrät lopulta, ettet voi todistaa Jumalaa olemattomaksi. En halua loukata.

Maailmassa on erittäin loogisia ilmiöitä, joihin lopulta sisältyy suuri mysteeri. Kehitä ajattelukykyäsi. Sinulla on vielä paljon ajateltavaa.

Russellin teekannu --> 

Antaako usko johonkin oletettuun jumalaan paremman ymmärryksen mysteereihin? Voit kutsua uskoasi kehitykseksi, mutta todellisuudessa olet heikko ja pelokas yksilö, joka ei uskalla ottaa vastuuta omasta elämästään eikä hyväksy elämän tosiasioita. Toisin sanoen olet uskossasi taantumuksen vankilassa.

Analysoi tuo vastauksesi. Huomaat itsekin, ettei sinulla tuossa paljon äly säteile ja siitä puuttuu oma ajattelukyky.

Noin tyhmä et ole.

Sovitaan, että olen juurikin niin tyhmä enkä ymmärrä. Kerro, miten tässä ei "äly säteile" ja miten siitä puuttuu "oma ajattelukyky".

Tässä sinulle haaste: analysoi ensiksi, kuinka paljon tuossa oli todellista ajattelua ja kuinka paljon mielipiteitä.

Lopputulema: uskonnoilla ei ole mitään pohjaa todellisuudessa ja ne ovat mielikuvituksen tuotetta, jolla on aikoja sitten hallituu suuria ihmismassoja ja kerätty varallisuutta.

Yksikään ateisti tms. uskontojen epäilijä ei kiistäisi yksiselitteisiä todisteita, jos niitä pystyttäisiin osoittamaan. Uskovaiset argumentoivat uskontonsa puolesta kehäpäätelmillä ja muilla argumentaatiovirheillä eikä heillä ole mitään todisteita uskontonsa tueksi.

Sitä miksi ihmiset uskovat nykyään voi selittää monilla tavoilla: valta/ihmisten hallinta, perinteet, "varmuuden vuoksi", rahastus, mielisairaudet, yhteisön paine, pelko/epävarmuus, kouluttamattomuus. Trendi on kuitenkin ainakin Pohjoismaissa selkeä: uskontojen asema tulee heikkenemään entisestään ja ne lopulta jäävät marginaaliseksi ilmiöksi.

Ihan oikeasti, säästä itseäsi. Sinulla ei ole vieläkään mitään uutta, omintakeista tuotavaa tähän keskusteluun. 5000 sivua ja risat on ihan tarpeeksi keskustelua. En ole saanut tästä mitään uutta pohdittavaa.

Etpä ole itsekään sanonut mitään uutta, omintakeista tai edes rakentavaa tässä keskustelussa, mutta inttää asiasta kyllä näytät jaksavan.

- Sivustalukija

Olisi ollut ihan omaa omintakeista sanottavaa. Ei päästy sille tasolle. Voit vaikka tarkistaa tästä ketjusta. Uskon että sinäkin olisit kyllästynyt. Vastaukset jotka sain olivat lähinnä tahallisia loukkauksia. Se ei ole varsinaista keskustelua.

Ai vittu mitä uhriutumista vielä kaiken muun paskan jatkeeksi! Olet sinä kyllä melkoinen persereikä.

Vierailija
405/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

it is a sin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

karkkipäivä joka päivä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uskoon tulemiseen tarvita lahkoja siinä riittää että itse sitä haluat ja kerrot huolesi ja kiität.

Eli voin itse päättää mikä on syntiä? kiitos

Verojen maksaminen Sipilälle on syntiä

Sipilä ei käyttäydy uskovan tavoin, joten ei voi olla mikään oikea uskovainen. Oikea Jeesuksen seuraaja ei koskaan kurittaisi köyhiä ja työttömiä, kuten Sipilä porukoineen tekee!

Se joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven

Ei oel Raamatun vastaista sanoa ääneen Sipilän asemassa olevan ihmisen vääriä tekoja, vrt fariseukset.

Sinä siis päätät kuka on syntinen?

En. Vaan Raamattu. Ja syntisiä olemme kaikki. Se ei kuitenkaan poista sitä että ei ole Jumalan sanan vastaista todeta Sipilä valehtelijaksi ja vääryydentekijäksi.

En minä ainakaan ole syntinen.

Et ole kertaakaan ajatellut kenestäkään pahaa? Et ole kertaakaan jättänyt tekemättä hyvää?

Jep, syntisiä ollaan kaikki, sinä ja minä, sinä ja minä!

Puhu ihan omasta puolestasi vaan. En minä ainakaan ole mikään syntinen. Se on jotain uskispaskaa jota en hyväksy alkuunkaan.

Vierailija
406/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen kuolee, se on kuin uneen vaipumista, ei helvetintulta  eikä taivasta, niin Raamattu opettaa. Tutustu Jehovan todistajiin. 

En suosittele kenenkään tutustumaan tuollaiseen kusettajaorganisaatioon.

Vierailija
407/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen kuolee, se on kuin uneen vaipumista, ei helvetintulta  eikä taivasta, niin Raamattu opettaa. Tutustu Jehovan todistajiin. 

Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla,

jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.

Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan.

Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.

Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' Hän sanoi:

'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon — sillä minulla on viisi veljeä — todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.

Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.

Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Vittu mitä paskaa.

Vierailija
408/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pelkää mitään muuta kuin Jumalaa.

Turhaan sinä satuolentoja pelkäät.

Vierailija
409/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luvuta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä lähes sama tilanne...Jumala on mielestäni pelottava hahmo eikä Jeesuskaan vastaa rukouksiin. Tekisi mieli antaa periksi ja alkaa ateistiksi mutta sekään ei onnistu :D 

Mene juttelemaan esim helluntaiseurakunnan, vapaaseurakunnan, sleyn tai vaikka babtistiseurakunnan pastorin kanssa.  Yleensä ovat itse uskossa ainakin. Tilaa aika yksityiseen keskusteluun ja kerrö tilanteesi.  He osaavat varmaankin parhaiten neuvoa mikä on paras tapa sinun löytää uskonvarmuus.

Uskohan ei ole jotain jota puristamme itsestämme, vaan jotain jonka saamme vastaanottaa lahjana, tietona mitä Jeesus on puolestamme tehnyt. Vanha sanonta: armo=ansaitsematon rakkaus meidän osaksemme.

Miksi kukaan menisi jonkun tuollaisen hörhön puheille? Eivät selkeästikään ole kykeneväisiä rationaaliseen ajatteluun.

Vierailija
410/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yak kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totuus löytyy sinusta, ei mistään uskonnosta. Puhdista itsestäsi muiden asettamia uskomuksia ja muita harhoja. Tunne tunteet ja päästä niistä sitten irti. Rakasta ENSIN itseäsi ja anna anteeksi.

Uskoontulo, eli pieni valaistuminen tapahtuu kun Tahdot ja pyydät että sulle näytetään totuus. Tahdo sitä sydämestäsi, niin sulle näytetään. Ja salli se itsellesi, ota vastaan.

Tärkeää kuitenkin ensin puhdistaa omaa ajatusmaailmaa, ja hyväksyä ne itsessäsi. Muuten keho ei välttämättä ole valmis. Valaistuminen on sen verran voimakas kokemus. Mutta pelko pois, se on este valaistumiselle. Olet turvassa, aina!

Valaistuminen kuuluu budhismiin? Eli jos onnellisesti käy voit olla seuraavassa elämässä vaikka lehmä?  Kristinusko lupaa=iankaikkisuudessa olemme niinkuin Kristus.

Kristinusko = paskaa.

Vierailija
411/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on ykkönen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. On yksi Jumala, vain eri uskonnot. Kristinuskossakin on uskottu jälleensyntymään, ja pätkät raamatusta poistettu jälkeenpäin. Joitakin viittauksia sinne on jäänyt. Perehtykääpä jälleensyntymään, niin vihdoin elämän tarkoitus selviää.

Heippa, ennen murkku, sitten hämähäkki, sitten myyrä jne..jälleensyntymäoppi on hirvittä.  Jos ainoa mitä "jumaluus" voisi olisi antaa ihmisen muuttua elukaksi kuoleman jälkeen, en kestsi moista sadistista jumalaa.

Jeesu on luvannut meile juhlat Isän kodissa, ja sitten myös kodit ja hallinnolliset virat jne, ihan toista kuin olla valaistunut lepakko nirvanassa!?

Eihän sen sadistisempaa jumalaa oikein voi edes kuvitella kuin mitä raamatussa kuvataan. Ihmisuhreja, eläinuhreja, sotaa, orjuutta, alistamista, vihaa ja kuolemaa.

Vierailija
412/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko on asia jossa kasvetaan ja kehitytään usein koko elämän ajan.

Tottakai on, uskossa ja voimassa tulee pysyä, ja se onkin haaste. Ei voi jäädä vain lepäilemään ja jatkaa vastuutonta elämää. Kysyinkin valaistumiskokemuksesta, joka ihmiselle annetaan kun siihen on valmis. Se ei jää huomaamatta.

Minusta asia ei ole niin, että joko et ole ollenkaan uskossa tai olet täysin uskossa. Monet uskovaiset tuntuu nykyään näin ajattelevan, ja korostavat jotain yliluonnollisia kokemuksia merkkinä uskosta. Ihminen voi olla uskossa, siis uskoa aidosti Jumalaan ja Jeesukseen, vaikka ei olisi saanut jotain tiettyä yliluonnollista kokemusta. Jokaisen ihmisen usko on yksilöllistä, ja se voi muuttua erilaiseksi elämän aikana. Vierastan yliluonnollisten kokemusten mainostamista, koska tuntuu että niillä monesti yritetään lähinnä kohottaa omaa statusta.

Jotain se sinustakin kertoo jos uskot olevan statuskysymys. Täällä moni erottelee uskonnot toisistaan, ja valaistuminen on muka buddhalaisten juttu. Sehän on sama asia kuin tuo pyhällä hengellä täyttyminen, eikä se mitään yliluonnollista ole, kokemukset toki yksilöllisiä. Minulla se meni niin että yksinkertaisesti täytyin rakkaudella ja rauhalla voimakkaasti, ja näin kirkkaan valon läsnäolon. Yliluonnollinen se "taivaskin" on enemmistön mielestä, koska eihän meillä ole taivaasta kokemusta kun kerran elossa olemme.

No yllättäen juu ei ole saduista kellään mitään kokemuksia. Eikä ”taivas” ole mitään yliluonnollista, vaan ihan vain mielikuvituksen tuotetta.

Vierailija
413/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää todella paljon tuo kuvitelma että uskoon pamahdetaan valtavan tunnekokemuksen kautta ja kaikki ongelmat poistuvat. Ei se mene niin. 

Ei usko ole tunteen asia, se on uskonasia.

Jos usko olisi tunteen asia, mitä pohjaa sillä on?

Ei uskolla mitään pohjaa olekaan. Muuta kuin tietysti se, että se on aikamoinen pohjanoteeraus mitä älykkyyteen tulee.

Vierailija
414/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu tarina kirjoitti:

en tiedä, auttaako tämä. Mun kokemukseni on vähän samanlainen, kuin kuvaamasi. Mä tulin niin sanotusti uskoon kesäleirillä - 83, joten siitä on jo aika kauan. Uskoisin, että sun uskosi vahvistuu ajan myötä. voisit tehdä jotain, mistä oikeasti pidät, niin saat päivääsi jotain muuta ajateltavaa. Mä ainakin tulisin ihan sekopäiseksi, jos psyykkaan itseäni, mulla on tosin taipumus piinata itseäni uskolla. Mulle tuli tosi paha mieli siitä, että kun yhen ystävättären parhaat ystävät ja kaverit, lapset pääsivät hänen mökillensä leirille.  uskon kokemus on nin henkilökohtainen, en tiedä, auttaisiko sua vähän vapaampi uskonnollisuus. monesti ns. vapaissa suunnissa korostetaan Jeesuksen työn kanssa tekoja, aktiivisuutta seurakunnassa jne. Herkät ja arat voivat oikeasti ottaa liian vakavasti yli innokkaat uskovat. Uskoa ei saa verrata muitten vakaumuksiin. Toivon sulle, että jaksat kaikesta huolimatta uskoa Jumalaan. Mulle voi tulla morkkis jopa esim. salkkareitten katsomisesta. Nämä aktiiviseurakuntalaiset ovat ihan samanlaisia ja YHTÄ ARVOKKAITA, kuin sinä ja minä. Toivon sulle valoa sun elämään. Mua auttoi lukio ikäisenä meidän yläaste aikainen opettaja, jonka kanssa me vaihdoimme ajatuksia. Jos koittaisit tehdä jotain, mistä nautit. ja muista, että kaikki, hyvä ja paha tulee Taivaan Isän kädestä. Jos ruokaohjelmat kiinnostavat, niin suosittelen ALFATVN MAYN KEITTIÖTÄ.

Ei sieltä uskishörhöjen suunnalta kyllä mitään hyvää ole tulossa. Pelkkää paskaa ja syyllistämistä. Täysjärkinen ihminen ei moiseen sontaan koske pitkällä tikullakaan.

Vierailija
415/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet jo uskossa koska pelkäät Jumalan tuomioita, ei kaikki koe mitään suuria tullessaan 'uskoon'.

Riittää että tahdot tehdä Jumalan tahdon elämässäsi.

Vahvistus uskosta tulee hiljalleen, älä anna vihollisen heiluttaa sinua nyt. Kaksi voimaa taistelee sinusta, ja toinen niistä on hyvä valehtelemaan.

Jeesus itse rukoilee puolestasi

Jeesus on vähintäänkin kuollut, ja todennäköisesti täysin fiktiivinen hahmo, joten ei, Jeesus ei rukoile kenenkään puolesta.

Vierailija
416/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JA en pelkää "pelon lailla" vaan kunnioituksesta Häneen. 

Miksi kunnioitusta pitää sanoa pelkäämiseksi? Miksi rakkauden jumalaa pitäisi pelätä? Eikö suhde jumalaan olekaan kuin lapsen suhde vanhempiinsa?

Oikeastaan se pelkääminen tarkoittaa nöyrtymistä asemaansa. Onhan se aina vähän pelottavaa, kun tajuat, että joku on itseäsi ylempi. Vaikka se ylempi olisi itse Rakkaus, eikä Hänellä olisi pahaa tahtoa sinua kohtaan. Tarkoittaa, että vaikka Hän on Isä joka tahtoo kaikkea hyvää, ette ole samanarvoisia kaljoittelukamuja. Jos ymmärrät mitä haen takaa.

Miten joku satuolento voisi olla ketään ”ylempi?” En todellakaan ymmärrä mitä ajat takaa.

Vierailija
417/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä,  miksi tuhlaatte elämänne tuollaisiin sekaviin satuihin. Tekisitte mieluummin jotakin järkevää jolla on jotain merkitystä.

Vierailija
418/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n kannattaisi lueskella uskonnollisia kirjoja jotka eivät julista J_umalan rakkautta niin suorasukaisesti ja hurmoksellisesti. Tuommoinen ei sovi kaikille. On paljon uskonnollisia ajattelijoita joiden tekstit oikeasti koskettavat ja tulee tunne että uskonnollisuudessa on jotain arvokastakin.

William James jakoi kirjassa Uskonnollinen kokemus ihmiset terveisiin ja sairaisiin sieluihin, ja että nämä ihmiset tarvitsevat erilaisen uskonnon. Sairaat sielut ovat täynnä epäluuloa ja skeptisyyttä, eivätkä hurahda pysyvästi uskoon kerta heitolla, mutta samalla heidän uskontonsa on paljon syvällisempää.

Tolstoin Tunnustuksia on myös hyvä kirja siitä kuinka Tolstoi tuli uskoon, kannattaisi lukaista.

Vierailija
419/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dum kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

totuus sattuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet typerä?

Russellin teekannu --> 

Noin tyhmä et ole.

Mä en tiedä tosta 5000 sivusta, taidat sekoittaa mut johonkin toiseen. No jos en ole antanut sinulle mitään uutta pohdittavaa, niin haluaisin, että sinä annat minulle pohdittavaa.

Argumentoisitko uskonnon puolesta niin vakuuttavasti kuin vain osaat?

Arvostaisin oikeasti, jos vaivautuisit.

No kysy vaikka jotain. Vastaan jos osaan.

Mitä mieltä olet siitä, että uskonnoista ei ole mitään riippumattomia todisteita? 

Vierailija
420/478 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon saa lahjana Jumalalta. Kehotan siis rukoilemaan suoraan. Jeesuksen nimi on voimakas ja toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän