Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te muovinkierrättäjät

Vierailija
16.11.2018 |

Miksi laitat muovikeräykseen muovit suljetussa muovipussissa? Ostatko erikseen kaupasta muovipusseja sitä varten? Muovin käyttöä ja ostoa pitää vähentää, kierrätys ei kuitenkaan poista muovin ongelmaa. Itse kerään isoon kangaskassiin ja heitän yksitellen keräysastiaan.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan muoviroskat pakkausten mukana tulleisiin pusseihin, vessapaperin pussi on aika mainio.

Vierailija
22/25 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt vielä pieni ongelma, mutta sitä en ymmärrä jotta viime viikollakin oli joku tuonut muovisia puutarhatuolia muovinkierrätykseen.

Itse tyhjennän pussin ja käytän uudelleen, niin kauan kuin suht ehjänä säilyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän esim. wc-paperin tai kissanhiekan muovipakkausta muovin keräämiseen, voirasiat ym mahtuvat johonkin lokoseen astianpesukoneessa joten niiden puhdustukseen ei mene ylimääräistä vettä tai pesuainetta...

Vierailija
24/25 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muovinkeräysastiassa ainakin on niin turkasen pieni se luukku ettei siitä edes saa tungettua isoa pussia. Kerään muovijätteen esim. leipäpusseihin ja muihin vastaaviin talouteen kertyviin pakkauksiin. Sitten kuljetan ne muovinkeräykseen isommassa kassissa, esim kangaskassi, ja sullon sellaisina erinä mitkä luukusta mahtuvat. Kokonaista isoa muovipussia ei sinne saa mahtumaan. 

Vierailija
25/25 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän pakkausmateriaalia muovin keräyspussina. Aina jostain joku muovipussi tulee.

Mutta kiitos tuosta tiedosta että eri muoveja ei saa laittaa sisäkkäin hyvästä syystä. Meidän alueen kierrätysfirma ei laittanut tiedotteeseensa tuota tietoa.

Taas opin jotain, eipä mennyt hukkaan tämäkään päivä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi