Olen psyykkisesti sairas ja työkyky aika lailla 0
En ole kykeneväinen psyykkisten sairauksien takia tekemään töitä, ainaskaan kokoaikasta, mutta sitä ei tahdota myöntää vaan roikotetaan työkkärin ja Kelan väliä toimeentulotuella.
Terveisin: lapsesta asti hakattu, houstaanotettu, multitraumatisoitunut ja siksi psyykkisesti sairastunut, nykyinen päihdeongelmainen alle 30v suomalainen mies.
"Ööööö ei tollaselle pidä mitään tukia maksaa."
Ööööööööö mun ongelmat eivät ole itseaiheutettuja vaan ympäristön (ihmisten) aikaansaannos sekä tuotos joiden johdosta päihteiden käyttö on yksi seuraus, ei syy.
Päihteillä lievennän tuskaa mihin ei puhumiset setien ja tätien kanssa ole ikinä auttanut kuten ei mikään muukaan.
Kiitos lastenhakkaajat ja koulukiusaajat.
Kommentit (156)
Näissä tilanteissa pitäisi arvioida jokaisen tilannetta erikseen ja tehdä päätös sopivasta suunnitelmasta sen jälkeen. Luulen, että hirveän leimaavia papereita ei haluta antaa kovin nuoressa iässä, sillä asiat voivat parantua, ihminen voi kuntoutua ja eheytyä. Järkyttävämpää on se, jos et ole saanut mitään tukea. Tulen itse aika karuista lähtökohdista, mutta monen sattumuksen ja oman työn tuloksena olen työkykyinen ja työssäkäyvä ihminen.
Traumat ja masennus iskevät toisinaan päälle, mutta olen saanut niihin apua. Joskus kauan sitten mietin luovuttamista ja onko millään mitään järkeä, kun maailma on ollut niin paha ja olen joutunut kärsimään asioista, joita en ole itse valinnut. Mutta niihin en voi vaikuttaa: voin vaikuttaa vain siihen, mitä lähtökohdista huolimatta elämälläni teen. Koskaan ei ole liian myöhäistä.
T: lapsesta asti hakattu, hyväksikäytetty, koulukiusattu ja traumatisoitunut alle 30 v nainen
Vierailija kirjoitti:
Nukahtaisin varmaan, jos vielä rauhallisempi olisin tässä tuolilla istuessani :-) Se siitä tunnekuohusta.
tämä hymiö kertoo jo että valehtelet. ja olet äärimmäisen patoutunut yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-koulukiusaaja spotted. Internettiin on pääsy useilla miljardeilla ihmisillä joten on vähintään mielenvikaista olettaa että minä olisin sitä alapeukuttanut. =)
Se uhriutui, voiiii piiiieeentä
👊
Aloittanut juomisen aamukuudelta, nyt alkaa tulla kärttyiseksi kun sammuminen edessä. 😀
Vieläkö tuo yksi oman elämänsä sankari roikkuu tässä ketjussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä haluat elämältä? Et voi lopun elämääsi syyttää kaikkia muita oman elämäsi pieleen menosta. Jossakin vaiheessa täytyy ottaa vastuu siitä, mitä itse voi tehdä. Esimerkiksi nuo päihteet. Ne vain pahentavat tilannettasi. Jos kokeilisit oman itsesi vuoksi vierottua alkoholista.
Jollakin lailla niitä tunteita ja traumoja on käsiteltävä. Yritä löytää itsellesi sopiva terapiamuoto. Oletko kokeillut kirkon sielunhoitoa? Nyt vain pakenet tuskallisia tunteita alkoholiin.
Ymmärrän kyllä, että tarvitset rahatukea, mutta voisithan joskus tulevaisuudessa olla myös työkykyinen.
Itse olen myös ollut ala-asteella kiusattu koko luokan toimesta. Aikuisiässä traumaattisia tapahtumia ja pitkään olin työkyvytön. Lisäksi myös paranoidi skitsofrenia. Osastolla ollessani aloin saada elämääni kuntoon ja olen nyt lääkkeillä normaali ihminen ja suht koht työkykyinen sekä opiskelen.Aiemmin terapoin itse itseäni, esim. kirjoittamalla tunteita ja käsiteltäviä asioita ylös. Ja myös piirtämällä sekä kiivaasti ajattelemalla. On myös taideterapiaa olemassa. Tai oletko kokeillut jotain harrastusta, tekeminenkin voi auttaa ajatuksissa.
Ennen päihteitä yritin itsemurhaa, niiden jälkeen en ole enää yrittänyt koska ei ole läheskään niin paha olo. Kaikki muut keinot kokeilin ennen itsemurhayritykseen päätymistä kuten kaikki terapiamuodot, liikunnat, taiteet, seksin, ruoan, siis kaikki, mutta vain päihteet toivat helpotusta tuskaan. Tosiaanko ne vain pahentaa oloa, en oikein usko omien kokemusteni jälkeen. En ehkä elä pitkään, mutta empähän ainaskaan kärsi koko elämääni muiden tekojen tuottamasta lähtemättömästä pahasta olosta ja se on näköhään väärin se xD Ja jääpähän ne vanhainkodin ihanuudetkin kokematta. Sairas yhteiskunta, vielä sairaampi ihminen joka sitä ylläpitää.
Hyi helvetti joku kirkko ja uskonnot, yks maailman pahimmista yhteiskunta syövistä :DDDDDDD
Tässä ei ole mitään perustetta minulle haluta kustantaa elämäntapaasi. Ei niin mitään. Kaikki tuet sinulta pois, jos elämäsi on tuota.
Ota pois vaan. Katso sitten ihmetellen mitä nälkäinen koditon mielisairas tekee. Poliisi tietääkin jo kuten jokainen muukin järkevä ihminen. =)
Mitä sinä muuta teet, kuin virut jossakin laitoksessa toisten käskettävänä? Sinun runnellulla fysiikallasi ei juuri kenenkään kimppuun käydä. Ei tarvitse kuin katsoa Viroon, niin näkee että kaltaisesi lähinnä kerjäävät.
En viru laitoksissa. Et tiedä fysiikastani mitään.
Ihan näin vinkkinä: päihteiden käyttö ei tarkoita automaattisesti huonoa fysiikkaa.
Ihan näin vinkkinä: kyllä se ennen pitkää tarkoittaa. Hyvä jos jaksat kerjuukulhoasi silloin nostaa. Laitokseen joudut silloin, kun jotain katkeruudessasi sivallat. Yhteiskunnan sieto sinunlaisiasi kohtaan vähenee kaiken aikaa.
Ei tarkoita. (Idiootin kanssa ei kannata argumentoida tämän enempää)
Aivan varmasti tarkoittaa. Idiootti olet sinä, jos muuta kuvittelet.
Ei tarkoita. Kuten tupakointikaan ei tarkoita automaattisesti keuhkosyöpää, mutta todennäköisyys sille kasvaa. Päihteiden käyttö ei tarkoita automaattisesti fysiikan rapistumista jos siitä myös pitää huolta niin kuin jotkut tekee. Kaikki päihteiden päivittäis käyttäjät eivät ole perunanaamaisia luurankonistejä tieks. Päihteiden runsas tai päivittäis käyttö ei tarkoita sekaisin olemista 24/7. Esimerkiksi kannabis ei rappeuta fysiikkaani mitenkään, mutta tuo helpotusta pahaan oloon. Ja alapeukkua vaan, onneksi se ei kirjoituksen sisältöä mihinkään muuta. =)
Kyllä se tarkoittaa, turha selittää muuta kun kadut kertovat ihan toista. Ei se ole kuin ajan kysymys. Etenkin ap:n tapaisen moniongelmaisen kohdalla se tarkoittaa sitä vielä suuremmalla varmuudella. Kuvitteletko, että ap muka kuuluu niihen itsestään huolta pitäviin? :-)
Jokaisesta ihmisestä ei näe päällepäin onko päihteiden käyttäjä vai ei. ja vain tosi idiootti olettaa niin. Esimerkkinä yksi kaverini joka käyttää subutexia suonensisäisesti, mutta käy silti töissä ja on fyysisesti hyvässä kunnossa koska pitää siitä huolta.
Ap itse syö terveellisesti, ulkoilee, liikkuu ja myös käyttää päihteitä. Viime kesänäkin tein 12-14h työpäiviä nostellen koko työpäivän raskaita rakennuselementtejä omin voimin joten en koe olevani fyysisesti kovin huonossa kunnossa, ainaskaan sen huonommassa kuin kaljamahainen työmaanjohtaja tai kaljamahainen yritysjohtaja.
Ajan mittaan näkee... Sinä tyhmästi vetoat tilanneotokseen, mutta aika tekee sinulle tepposet.
Kannabis ei fysiikkaani tuhoa jota käytän. Alkoholi tuhoaisi jota en käytä. Idiootin kanssa on uuvuttavaa keskustella. Ota edes faktat haltuun.
Huvittavaa, että ap:n tilanteessa oleva sisäisesti hakattu katsoo olevansa yhtikäs kenenkään yläpuolella ja sellaisessa asemaassa, että voisi ketään idiootiksi nimittää. Kannabiksen THC kerääntyy aivoihisi ja hiljalleen vammauttaa ne. Aivosi ovat osa fysiikkaasi, pöljäke.
Jos tämä pitäisi paikkansa niin suurin osa Hollywoodista olisi jo sairaaloissa aivovammapotilaina.
Hollywood nyt on raadollisin ja pahin paikka suurinpiirtein, mitä voi olla! Ihmisten kertakäyttölaitos, jossa kellään ei ole hyvä olla. Tai voi olla hetken ajan suosion huipulla jotain huumaa, mikä tuntuu hienolta. Pohjalla kalvaa taukoamatta kauhu suosion menettämisestä.
Jos lukee Hollywood-tähtien elämäkertoja tai Hollywoodissa kasvaneiden ihmisten kokemuksia, ei jää harhakuvitelmia.
Ei siellä ainakaan kovin tervettä ja terveitsetuntoista porukkaa pyöri. Aivovammoista ei tietenkään tarkempaa tietoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Näissä tilanteissa pitäisi arvioida jokaisen tilannetta erikseen ja tehdä päätös sopivasta suunnitelmasta sen jälkeen. Luulen, että hirveän leimaavia papereita ei haluta antaa kovin nuoressa iässä, sillä asiat voivat parantua, ihminen voi kuntoutua ja eheytyä. Järkyttävämpää on se, jos et ole saanut mitään tukea. Tulen itse aika karuista lähtökohdista, mutta monen sattumuksen ja oman työn tuloksena olen työkykyinen ja työssäkäyvä ihminen.
Traumat ja masennus iskevät toisinaan päälle, mutta olen saanut niihin apua. Joskus kauan sitten mietin luovuttamista ja onko millään mitään järkeä, kun maailma on ollut niin paha ja olen joutunut kärsimään asioista, joita en ole itse valinnut. Mutta niihin en voi vaikuttaa: voin vaikuttaa vain siihen, mitä lähtökohdista huolimatta elämälläni teen. Koskaan ei ole liian myöhäistä.
T: lapsesta asti hakattu, hyväksikäytetty, koulukiusattu ja traumatisoitunut alle 30 v nainen
Todella paljon voimia sinulle. <3
Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt tuota päihderiippuvaisten ja erityisesti sekakäyttäjien halveksimista. Mikä siinä asiassa on sellaista, joka tekee ihmisestä muka aivan ihmisarvottoman ja yhteiskunnan alhaisinta sakkaa? Voi vain jäädä pohtimaan vihaajien omaa päänsisältöä.
Rankkoja asioita on varmasti täytynyt kokea, jos tuntee tarvetta paeta huuruihin. Ei ole voimavaroja ollut riittävästi, siihenkin nyt voi olla monta syytä miksi joku ei jaksa ja toinen jaksaa, eivätkä ne syyt välttämättä ole siinä henkilössä ollenkaan, vaan muissa sattumanvaraisissa tekijöissä esim. perhesuhteissa, kaveripiirissä, koulussa, paikkakunnassa, maassa. Monesti vakava sairastuminenkin voi masentaa ja viedä pohjalle. Vararikko myös ja ratkaisemattomilta tuntuvat rahahuolet. Kun ei kuitenkaan ihan vielä haluta tai uskalleta tehdä itsemurhaa, niin turrutetaan kaikki tunteet.
Miksi tuollaista ihmistä pitäisi niin kovasti arvostella ja tuomita ellei ole häiriöksi muille? Veroista kustannetaan monenlaisia asioita, ja sosiaaliturva on vain yksi menokohde. Entäs näiden poliitikkojen ja herrojen aggressiiviset verosuunnittelut ja takseilla pitkin kaupunkia rälläämiset, eivätkö ne kiinnosta vai mistä kiikastaa? Miksi veronkierto ja yhteisten rahojen torkkupeittoihin hukuttaminen olisi yhtään sen hyväksyttävämpää toimintaa? Kyseessä on myös valmiiksi hyväosainen ihmisjoukko, joka kyllä pärjäisi vähemmälläkin.
Minkä tähden elämässä suunnattomia vastoinkäymisiä kokeneita ollaan kurittamassa ja viemässä heiltä viimeisetkin roposet, enkä puhu pelkistä päihdekroonikoista vaan sairaista, vammaisista, mt-potilaista, tavallisista eläkeläisistä. Mihin inhimillisyys on kadonnut tästä maasta? Surulliseksi tekee tällainen asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-koulukiusaaja spotted. Internettiin on pääsy useilla miljardeilla ihmisillä joten on vähintään mielenvikaista olettaa että minä olisin sitä alapeukuttanut. =)
👊
Aloittanut juomisen aamukuudelta, nyt alkaa tulla kärttyiseksi kun sammuminen edessä. 😀
Nukkumaanmenoaika 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä haluat elämältä? Et voi lopun elämääsi syyttää kaikkia muita oman elämäsi pieleen menosta. Jossakin vaiheessa täytyy ottaa vastuu siitä, mitä itse voi tehdä. Esimerkiksi nuo päihteet. Ne vain pahentavat tilannettasi. Jos kokeilisit oman itsesi vuoksi vierottua alkoholista.
Jollakin lailla niitä tunteita ja traumoja on käsiteltävä. Yritä löytää itsellesi sopiva terapiamuoto. Oletko kokeillut kirkon sielunhoitoa? Nyt vain pakenet tuskallisia tunteita alkoholiin.
Ymmärrän kyllä, että tarvitset rahatukea, mutta voisithan joskus tulevaisuudessa olla myös työkykyinen.
Itse olen myös ollut ala-asteella kiusattu koko luokan toimesta. Aikuisiässä traumaattisia tapahtumia ja pitkään olin työkyvytön. Lisäksi myös paranoidi skitsofrenia. Osastolla ollessani aloin saada elämääni kuntoon ja olen nyt lääkkeillä normaali ihminen ja suht koht työkykyinen sekä opiskelen.Aiemmin terapoin itse itseäni, esim. kirjoittamalla tunteita ja käsiteltäviä asioita ylös. Ja myös piirtämällä sekä kiivaasti ajattelemalla. On myös taideterapiaa olemassa. Tai oletko kokeillut jotain harrastusta, tekeminenkin voi auttaa ajatuksissa.
Ennen päihteitä yritin itsemurhaa, niiden jälkeen en ole enää yrittänyt koska ei ole läheskään niin paha olo. Kaikki muut keinot kokeilin ennen itsemurhayritykseen päätymistä kuten kaikki terapiamuodot, liikunnat, taiteet, seksin, ruoan, siis kaikki, mutta vain päihteet toivat helpotusta tuskaan. Tosiaanko ne vain pahentaa oloa, en oikein usko omien kokemusteni jälkeen. En ehkä elä pitkään, mutta empähän ainaskaan kärsi koko elämääni muiden tekojen tuottamasta lähtemättömästä pahasta olosta ja se on näköhään väärin se xD Ja jääpähän ne vanhainkodin ihanuudetkin kokematta. Sairas yhteiskunta, vielä sairaampi ihminen joka sitä ylläpitää.
Hyi helvetti joku kirkko ja uskonnot, yks maailman pahimmista yhteiskunta syövistä :DDDDDDD
Tässä ei ole mitään perustetta minulle haluta kustantaa elämäntapaasi. Ei niin mitään. Kaikki tuet sinulta pois, jos elämäsi on tuota.
Ota pois vaan. Katso sitten ihmetellen mitä nälkäinen koditon mielisairas tekee. Poliisi tietääkin jo kuten jokainen muukin järkevä ihminen. =)
Mitä sinä muuta teet, kuin virut jossakin laitoksessa toisten käskettävänä? Sinun runnellulla fysiikallasi ei juuri kenenkään kimppuun käydä. Ei tarvitse kuin katsoa Viroon, niin näkee että kaltaisesi lähinnä kerjäävät.
En viru laitoksissa. Et tiedä fysiikastani mitään.
Ihan näin vinkkinä: päihteiden käyttö ei tarkoita automaattisesti huonoa fysiikkaa.
Ihan näin vinkkinä: kyllä se ennen pitkää tarkoittaa. Hyvä jos jaksat kerjuukulhoasi silloin nostaa. Laitokseen joudut silloin, kun jotain katkeruudessasi sivallat. Yhteiskunnan sieto sinunlaisiasi kohtaan vähenee kaiken aikaa.
Ei tarkoita. (Idiootin kanssa ei kannata argumentoida tämän enempää)
Aivan varmasti tarkoittaa. Idiootti olet sinä, jos muuta kuvittelet.
Ei tarkoita. Kuten tupakointikaan ei tarkoita automaattisesti keuhkosyöpää, mutta todennäköisyys sille kasvaa. Päihteiden käyttö ei tarkoita automaattisesti fysiikan rapistumista jos siitä myös pitää huolta niin kuin jotkut tekee. Kaikki päihteiden päivittäis käyttäjät eivät ole perunanaamaisia luurankonistejä tieks. Päihteiden runsas tai päivittäis käyttö ei tarkoita sekaisin olemista 24/7. Esimerkiksi kannabis ei rappeuta fysiikkaani mitenkään, mutta tuo helpotusta pahaan oloon. Ja alapeukkua vaan, onneksi se ei kirjoituksen sisältöä mihinkään muuta. =)
Kyllä se tarkoittaa, turha selittää muuta kun kadut kertovat ihan toista. Ei se ole kuin ajan kysymys. Etenkin ap:n tapaisen moniongelmaisen kohdalla se tarkoittaa sitä vielä suuremmalla varmuudella. Kuvitteletko, että ap muka kuuluu niihen itsestään huolta pitäviin? :-)
Jokaisesta ihmisestä ei näe päällepäin onko päihteiden käyttäjä vai ei. ja vain tosi idiootti olettaa niin. Esimerkkinä yksi kaverini joka käyttää subutexia suonensisäisesti, mutta käy silti töissä ja on fyysisesti hyvässä kunnossa koska pitää siitä huolta.
Ap itse syö terveellisesti, ulkoilee, liikkuu ja myös käyttää päihteitä. Viime kesänäkin tein 12-14h työpäiviä nostellen koko työpäivän raskaita rakennuselementtejä omin voimin joten en koe olevani fyysisesti kovin huonossa kunnossa, ainaskaan sen huonommassa kuin kaljamahainen työmaanjohtaja tai kaljamahainen yritysjohtaja.
Ajan mittaan näkee... Sinä tyhmästi vetoat tilanneotokseen, mutta aika tekee sinulle tepposet.
Kannabis ei fysiikkaani tuhoa jota käytän. Alkoholi tuhoaisi jota en käytä. Idiootin kanssa on uuvuttavaa keskustella. Ota edes faktat haltuun.
Huvittavaa, että ap:n tilanteessa oleva sisäisesti hakattu katsoo olevansa yhtikäs kenenkään yläpuolella ja sellaisessa asemaassa, että voisi ketään idiootiksi nimittää. Kannabiksen THC kerääntyy aivoihisi ja hiljalleen vammauttaa ne. Aivosi ovat osa fysiikkaasi, pöljäke.
Jos tämä pitäisi paikkansa niin suurin osa Hollywoodista olisi jo sairaaloissa aivovammapotilaina.
Hollywood nyt on raadollisin ja pahin paikka suurinpiirtein, mitä voi olla! Ihmisten kertakäyttölaitos, jossa kellään ei ole hyvä olla. Tai voi olla hetken ajan suosion huipulla jotain huumaa, mikä tuntuu hienolta. Pohjalla kalvaa taukoamatta kauhu suosion menettämisestä.
Jos lukee Hollywood-tähtien elämäkertoja tai Hollywoodissa kasvaneiden ihmisten kokemuksia, ei jää harhakuvitelmia.
Ei siellä ainakaan kovin tervettä ja terveitsetuntoista porukkaa pyöri. Aivovammoista ei tietenkään tarkempaa tietoa ole.
Se on kyllä todellinen unholywood.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👊
Nukkumaanmenoaika 😂
ja lääkkeidenotto 🙈
Täällä yksi nuori nainen, joka on samanlainen väliinputoaja. Olen olettanut että syy tosiaan on siinä että olen liian nuori ja en ole kokeillut tarpeeksi hoitoja, mutta ei sekään terveyttä kohenna että toimeentuloa alennetaan jos ei kykene työhön tai terapiaan. Hoito vaatii paljon voimia. Se on raskasta eikä monet ole heti siihen valmiita. Minä olen tällä hetkellä tt-tuella jota on alennettu 20%. Seuraava etappi on 40%. Se ei kuitenkaan motivoi minua hakemaan hoitoa, koska en ole valmis. Motivaatio siinä hetkessä ei ole parantua vaan saada rahaa selviämiseen ja elämiseen - eli väärällä jalalla lähtisin liikenteeseen. Yritän vain ignoorata vallitsevan tilanteen ja ympäröivän maailman ja toivoa että selviän mielikuvitukseni avulla. Aikaisemmin minulla oli peliriippuvuus, mutta en enää halua joutua siihen pisteeseen.
Itsellä samat setit kuin aloittajalla, paitsi että en ole käyttänyt päihteitä. Olen akateeminen työtön, eikä kukaan tule koskaan palkkaamaan minua. Et mahda tälle mitään, vaikka miten harmittaisi.
Kiusaus on menetelmä eristää ja tuhota epäkelvot yksilöt.
OLEN HOMO T. PASKA kirjoitti:
Kiusaus on menetelmä eristää ja tuhota epäkelvot yksilöt.
😛
Ap:lle vinkkinä: tältä palstalta ei kannata hakea minkäänlaista henkistä tukea tai neuvoja. Paskatrollit riehuu täällä päivästä toiseen ja tukahduttaa kaiken keskustelun riitelyksi trollaajien kanssa.
Huoh, vihaan kun ihmiset selittelee päihteidensä käyttöä.. Mielenterveysongelmat ja koulukiusaaminen, oikeita ongelmia joihin tulee saada apua jos niin kokee. Mutta päihteidenkäyttö on ihan oma valinta
Vierailija kirjoitti:
Itsellä samat setit kuin aloittajalla, paitsi että en ole käyttänyt päihteitä. Olen akateeminen työtön, eikä kukaan tule koskaan palkkaamaan minua. Et mahda tälle mitään, vaikka miten harmittaisi.
En minä työttömyydellesi mitään mahda, mutta elättämisellesi mahdan. Sinun elantoasi tullaan kiristämään alaspäin jos sen vuoksi, että huoltosuhde heikkenee ja valtion velkaantuminen tulee yhä vain kalliimmaksi taakaksi. Ei meillä maksajilla yksinkertaisesti tule olemaan varaa ylläpitää tätä nykyistä etuustasoa. Ensimmäiset, joilta tullaan leikkaamaan ovat aikuiset etuuksien varassa elävät. Alkuun etuuksiesi korotuksia jätetään väliin, jatkossa vastikkeellisuuden vaatimus tulee vain kasvamaan. Älä kuvittele, ettemme mitään sinulle mahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko täysin varma siitä, ettei juuri nimenomaan päihteiden käyttö pahenna oloasi?
Elin 16 vuotta tuskassa, mikään ei auttanut. Päihteet toivat helpotuksen. En käytä niitä ollakseni sekaisin, käytän niitä turruttaakseni tunteeni jotka ovat minuun syvälle hakattu.
Hmm, ehkä tuo on yksi syy miksi voit niin huonosti. Pitkäkestoisessa terapiassa asiat ja tunteet kohdataan, niitä ei turruteta. Jos tähän ei kykene niin terapiasta tuskin on hyötyä. Kerroit kokeilleesi kaikki terapiamuodot. Tämähän nyt ei varmaankaan pidä paikkaansa ellet ole kymmeniä vuosia käynyt terapiassa :) Se ei hetkessä autakaan.
Ap mene vieroitukseen tai johonkin päihdepotilaiden ohjelmaan. Sitten terapiaan. Aina voi yrittää uudestaan!