Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset vetää talvitakit, pipot ja kaulahuivit päällä vaikka plussaa :D

Vierailija
16.11.2018 |

En enää yhtään ihmettele miksi ihmiset palelevat talvisin niin paljon.
Nytkin asteet olleet mennellä viikolla +2 - +10 välissä ja lähes 98% ihmisistä vetelee talvitakit, pipot ja kaulahuivit päällä. Lokakuusta lähien ollut havaittavissa tämä massapsykoosi.
Ite pärjään ihan hyvin vielä hupparilla tms enkä ole kipeäksi tullut eikä tuu talvella kylmä.

Ihmiset vetää talvitakit, pipot ja kaulahuivit päällä vaikka plussaa :D

Vaihtoehdot

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ihmetyttää, ihan kuin olis -20, mitenkähän he pärjäävät silloin?

Vierailija
2/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä olen öisin parin asteen plussasäässä jo käyttänyt talvitakkia, ja lapaset on olleet käytössä ja pitkään. Ei mulla silti ole mitään ongelmia pärjätä kylmemmälläkin säällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pitää huivia tiukalla kaulassa, koska kaularangassa on nivelrikko ja välilevynpullistumien alkuja. Ei kestä kylmää ja vetoa. Koita kestää tämä!

Vierailija
4/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pukeudun oman tarpeeni mukaan, en siten, miten sinun vaatetarpeesi menee.

Vierailija
5/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

TäälläMadeiralla on +18-21, mutta paikallisilla on saappaat ja parhaat päällä. On talvi!

Vierailija
6/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kevyempi takki, mutta pidän huivia ja pipoa, koska liikun paljon merenrannassa ja tuuli saa ilman tuntumaan paljon kylmemmältä.

Vierailija
7/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on takin alla yksi ohut pitkähihainen, lisään väliin kerroksia kun sää kylmenee. Kaulahuivi on ohut, pakkasella laitan paksumman, samoin pipo.

Vierailija
8/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt tuolla ulkona? Tuo kova tuuli ei tunnu enää yhtään lämpimältä. Pakko olla huivi, pipo ja hanskat kun kävelee ulkona. Takkina vielä nahkatakki, koska se ei päästä tuulta läpi.

Vierailija
9/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yksinkertaisesti jaksa pohtia mikä takki ja vaatetus sopii minäkin päivänä, niin menen yleensä villakangastakki ja talvihuivi kaulassa näillä säillä. Kävelymatka töihin on niin lyhyt ettei ehdi kuumakaan tulla.

Vierailija
10/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetelly aloittajan kaltaisia ihmettelijöitä.

Millä tavalla ei muka pärjäisi sitten kun on -20 pakkasta? Miten +2 asteen pukeutuminen vaikuttaa siihen, miten pärjää, kun on -20?

Keho tuottaa lämpöä. Sama toppatakki lämmittää yhtä hyvin oli asteita +2 tai -20. Jos ei lämmitä, voi laittaa alle lisäpaidan tai neuleen. Ja toppahousut jalkaan. Kyllä sitä silloin pärjää -20 asteen pakkasissa, vaikka +2 asteessa käyttäisikin jo toppatakkia ja pipoa.

Vierailija
11/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä kestää tottua säiden vaihteluun viikon-pari vähintään. Efekti on ihan sama kuin silloin, kun espanjalainen tulee kesäkuussa Suomeen. Paikalliset hiihtelee paidatta sortseissa, jos on +17 ja aurinkoista, espanjalainen kaivelee turkiksia, kun lämpötila romahti 15 astetta totuttua alemmas. 

Siis nyt kun on hellekesän jälkeen tavallinen Suomi-sää, niin se tuntuu tosi kylmältä ja kolealta, koska ei olla totuttu. Kun välissä on muutama kuukausi arktista talvea, niin tämä tismalleen sama keli maaliskuussa onkin jo syy riisua paidat ja laittaa grilli kuumenemaan siihen terassille hankeen lapioituun reikään. 

Emme ole lämpömittareita vaan koemme nykytilaa ja muutosta verratuna siihen, mihin olemme tottuneet. 

Vierailija
12/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtee päivällä liikenteeseen ja tulee yöllä takaisin, niin pitää pukeutua varalta.

Vierailija
13/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ihmetyttää, ihan kuin olis -20, mitenkähän he pärjäävät silloin?

Oikein hyvin, miksi en pärjäisi? Luuletko oikeasti että se että jäädyttäisin itseäni syksyllä johtaisi siihen ettei talvella olisi kylmä? Onhan mulla kesälläkin esim. +20 ja +32 asteessa ihan samat vaatteet päällä, ja molemmissa lämpötiloissa pärjään. Talvella vaatteita on vielä erittäin helppo lisätä vaikka kuinka monta kerrosta jos on tarve.

Vierailija
14/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pärjään vielä kevyellä hupparilla, mutta käsitän myös, että ihmiset sietävät kylmää eri tavoin. Tuskin tuolla kukaan ehdoin tahdoin menee hiki päässä toppatakissa ja pipossa. Jos ihmisellä on paljon vaatetta päällä, oletan, että hän palelee helpommin kuin minä.

Vierailija
15/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tuulitakkia, ohutta huivia ja pipoa. Täällä rannikolla tuulee usein, ja korvani ovat todella herkät kylmälle.

Toppatakin laitan sitten, kun pakkaset alkaa.

Vierailija
16/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ilmeisesti yllättää sinut, mutta reagoimme lämpötiloihin eri tavoin.

Olen aina ollut palelija, syöpähoitojen ja kortisonikuurien aikana elimistöni oli ns. pakkasella eli lämpöni oli 35,2 astetta. Palelin niin, että hampaat kalisivat.

Olen vieläkin viluinen ja nautin yli 30 asteen helteistä.

Vierailija
17/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin viima käy koko ajan. Itellä tumput, pipo, huivi ja kevyttoppis. Pakkassäillä vaihdan villahuiviin, toppahousuihin ja untuvatakkiin. No problem. Ei mua oo hävettänyt pukeutua lämpimästi sitten alakoulun.

Vierailija
18/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on ollut pari viikkoa pitkät kalsarit jalassa, varmaan sitten kunnon pakkasilla laitetaan tuplana.(mittari näyttää viittä astetta)

Vierailija
19/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetelly samaa. Ilmeisesti joidenkin mielestä on talvi joka tapauksessa, ihan samat kamat vaan päälle oli sitten -5 tai 13 astetta. Onneksi mulla on takeissa valinnanvaraa: on 2 ohutta välikausitakkia, nahkatakki, sofshelltakki, villakangastakki, ohut toppatakki ja untuvatakki.

Vierailija
20/29 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan teille kaikille oikein hyvää päivää ja rentouttavaa viikonloppua, toivottavasti nekin jotka tekevät töitä viikonlopun yli kerkeävät lepäämään. Muistakaa, että olette tärkeitä! Älkää antako kenenkään tai minkään lannistaa teitä<3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme