Onko muiden miehet tälläisiä?
Olemme seurustelleet noin puoli vuotta.
Tänä aikana mies ei ole kysynyt juuri mitään menneisyydestäni eikä tiedä edes toista etunimeäni.
Itse olen ollut hyvinkin kiinnostunut miehen elämästä, perheestä ja menneisyydestä.
Tuntuu todella idioottimaiselta, että toista ei tunnu kiinnostavan ollenkaan, vaikka väittää rakastavansa minua.
Olenko loukkaantunut turhan pienestä vai aiheesta ja onko muilla kokenusta vastaavasta?
Miten tilanne ratkesi vai ratkesiko?
Kommentit (69)
Toinen on erilainen kuin sinä. Koita hyväksyy se. Et voi toista arvostella vaan omista lähtökohdista käsin. Ei kaikkii kiinnosta sun lapsuudenlemmikkien nimet tai muut.
Oikee tyypillinen nainen, et suhde on hyvä, mut täytyy etsimällä etsii joku mikä on muka pielessä tai täytyy korjata.
Onko tämä asia ihan mahdottoman vaikea sanoa henkilölle suoraan? Sitten näet ja kuulet livenä miten vastaa. Itse antaisin kylmästi kenkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme seurustelleet noin puoli vuotta.
Tänä aikana mies ei ole kysynyt juuri mitään menneisyydestäni eikä tiedä edes toista etunimeäni.
Itse olen ollut hyvinkin kiinnostunut miehen elämästä, perheestä ja menneisyydestä.
Tuntuu todella idioottimaiselta, että toista ei tunnu kiinnostavan ollenkaan, vaikka väittää rakastavansa minua.
Olenko loukkaantunut turhan pienestä vai aiheesta ja onko muilla kokenusta vastaavasta?
Miten tilanne ratkesi vai ratkesiko?No hyi. Ero. Mulla oli tuollainen mies. Seurusteltiin 3 ja puoli vuotta, eikä hän koskaan kysynyt multa mitään mun elämään tai menneisyyteen liittyen, tai mielipiteitäni mistään asioista. Ei halunnut tutustua kavereihini tai edes juurikaan viettää aikaa kanssani. En ymmärrä, miksi olin hänen kanssaan niin kauan. Onneksi älysin viimenään lähtä, vaikka pyyteli, etten jättäisi. En enää tekisi samaa virhettä uudelleen. Eroa NYT, äläkä tuhlaa aikaa tuollaiseen! Kaikkea hyvää sulle, ja tsemppiä <3
Kiitos kivasta kommentista!
Kieltämättä ero on alkanut pyöriä mielessä enemmän ja enemmän.
Ap
Iham oikeesti. Hyvä idea. Eroa. Ei siksi, että sä ansaitsisit paremman, vaan koska mies ansaitsee. Ilmeisesti ihan hyvä mies, mut sulke ei kelpaa, kun ei oo oyytänyt sua täyttämään kaverikirjaa. Oi jestas. En tiiä minäkään mieheni joka ajatusta, mutta en ole heti laittamassa poikki, vaikei mieheni tiedä mikäikäisenä mun menkat alkoi.
Kasva aikuiseksi ap. Jos oot joka jutusta laittamassa heti poikki, niin et oot tarpeeksi aikuinen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen kiinnostunut ihmisestä itsestään. En hänen perheestään, existään tai menneisyydestään. Haluan tietää mitä ihminen on, miten hän tuntee, toimii ja ajattelee. Toki kuuntelen jos hän haluaa puhua "minulle epäoleellisista asioista" mutta ei tulisi mieleenikään kysyä jos en havaitse toisessa tarvetta puhua.
Olen tällainen koska olen autistinen. Ja törmään usein siihen että minut tulkitaan niin että en ole aidosti kiinnostunut toisesta ihmisestä. Tämä ei pidä paikkaansa. Olen vain kiinnostunut eri asioista kuin mitä valtaväestö.
Tämä ihan ohiksena koska meitä neurokirjolaisia pyörii teidän "tavisten" seassa :)
Itse koen, että menneisyys on muovannut minusta tämän millainen olen nyt. Jos haluaa ymmärtää minua, niin olisi siksi suotavaa jossain määrin olla kiinnostunut myös aiemmista elämänvaiheistani. - Ohis
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan tämä hänelle ja katso reaktiota. Testaa se. Älä roiku hyväksikäyttäjissä.
Missä ihmeen hyväksikäyttäjässä? Toinen on vähän introvertimpi, hiljasempi ja muuta näköjään niin on hyväksikäyttäjä?
Jospa nyt vaan on erilainen, kuin ap ja ei oo kokonajan kuulustelemassa ja jauhamassa tunteistaan?
Olen itse nainen, mut itekkin tykkään siitä, ettei koko ajan tarvii jauhaa jotain ja analysoida kaikkee puhki. Oon luopunut monista naiskamuista juuri siksi, että se on niin uuvuttava tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen kiinnostunut ihmisestä itsestään. En hänen perheestään, existään tai menneisyydestään. Haluan tietää mitä ihminen on, miten hän tuntee, toimii ja ajattelee. Toki kuuntelen jos hän haluaa puhua "minulle epäoleellisista asioista" mutta ei tulisi mieleenikään kysyä jos en havaitse toisessa tarvetta puhua.
Olen tällainen koska olen autistinen. Ja törmään usein siihen että minut tulkitaan niin että en ole aidosti kiinnostunut toisesta ihmisestä. Tämä ei pidä paikkaansa. Olen vain kiinnostunut eri asioista kuin mitä valtaväestö.
Tämä ihan ohiksena koska meitä neurokirjolaisia pyörii teidän "tavisten" seassa :)
Itse koen, että menneisyys on muovannut minusta tämän millainen olen nyt. Jos haluaa ymmärtää minua, niin olisi siksi suotavaa jossain määrin olla kiinnostunut myös aiemmista elämänvaiheistani. - Ohis
Et vastannut mulle, mutta mä epäilen, että luulet olevasi mielenkiintoisempi, kuin olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan tämä hänelle ja katso reaktiota. Testaa se. Älä roiku hyväksikäyttäjissä.
Missä ihmeen hyväksikäyttäjässä? Toinen on vähän introvertimpi, hiljasempi ja muuta näköjään niin on hyväksikäyttäjä?
Jospa nyt vaan on erilainen, kuin ap ja ei oo kokonajan kuulustelemassa ja jauhamassa tunteistaan?
Olen itse nainen, mut itekkin tykkään siitä, ettei koko ajan tarvii jauhaa jotain ja analysoida kaikkee puhki. Oon luopunut monista naiskamuista juuri siksi, että se on niin uuvuttava tapa.
Usein introvertit haluavat oppia tuntemaan toiset syvällisesti. Siksi itse kyselen muilta heidän elämästään. Tietääkseni millaiset asiat heihin ovat voimakkaasti vaikuttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut mulle, mutta mä epäilen, että luulet olevasi mielenkiintoisempi, kuin olet.
Näin kai suurin osa ihmisistä luulee?!? Kaikki toivovat muiden yleensä pitävän heitä mielenkiintoisina.
Ap, tuollaisen ihmisen seurassa on usein vaikea tietää miten olisi. Elleivät jutut tunnu herättävän toisessa reaktioita tai mitään halua tietää jostain asiasta lisää, niin aika heikosti menee. Löydät varmasti ihmisen, joka on sinusta aidosti kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
No tuo nyt on ihan höpöhöpöä. Mun menneisyys, perhe ja ystävät sekä meidän väliset suhteet on niitä asioita jotka on muovanneet minusta tällaisen kuin nyt olen. Ja muovaa varmaan jatkossakin vielä. Eli ne on asioita minussa, joista pitää olla kiinnostunut, jos todella haluaa oppia mut tuntemaan. Monien ihmisten toimintaa ymmärtää paljon paremmin kun tietää jotain esim. heidän perhesuhteistaan. Tai ystävistään: mitä hän heistä ajattelee ja millaisia ihmisiä he ovat. Mun menneisyys on se jatkumo minua, joka on ollut olemassa syntymähetkestäni asti. Kaikki kehitys on johtanut tähän hetkeen ja antaa ehkä vihjeitä tulevasta kehityksestä. Nämä asiat eivät todellakaan ole epäoleellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se kelle vastasit, ja itse en ole keskivertotallaajaa mielenkiintoisempi, mutta miksi kukaan seurustelisi ihmisen kanssa josta ei ole ollenkaan kiinnostunut? Ei mun poikaystävät ja kaverit ja perheenjäsenet ole yhtään kummempia kuin muut ihmiset, mutta koska välitän heistä niin heidän elämiensä käänteet ovat mielestäni mielenkiintoisia ja haluan tietää heistä asioita ja pysyä kärryillä heidän vaiheissaan. Vaikka niissä ei olisikaan aineksia saippuaoopperaan.
Älkää kuunnelko sellaisten neuvoja, jotka tarjoaa eroa ratkaisuksi, edes lyhyen parisuhteen mahdollisiin ongelmiin. Aloittaja on tekemässä ongelmaa asiasta, joka ratkeaisi kun ottaisi asian puheeksi kumppaninsa kanssa. Jos olet jo kaiken mahdollisen "kuulustellut" toisen historiasta, niin roolisi on myös kertoa omasta historiastasi, ilman että toinen sitä kysyy. Saatta jopa ihmetellä, että miksi vaikenet omasta menneisyydestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Älkää kuunnelko sellaisten neuvoja, jotka tarjoaa eroa ratkaisuksi, edes lyhyen parisuhteen mahdollisiin ongelmiin. Aloittaja on tekemässä ongelmaa asiasta, joka ratkeaisi kun ottaisi asian puheeksi kumppaninsa kanssa. Jos olet jo kaiken mahdollisen "kuulustellut" toisen historiasta, niin roolisi on myös kertoa omasta historiastasi, ilman että toinen sitä kysyy. Saatta jopa ihmetellä, että miksi vaikenet omasta menneisyydestäsi.
Pöh. Narsistiko asialla?
Jos minä miehenä vielä jostain löydän naisen, ei mua kiinnosta minkään vertaa naisen sukulaiset tai menneisyys, melkein parempi kun ei tarvitsisi sukulaisia edes tavata.
Olen kiinnostunut ko. Naisesta en sen sukulaisista tai menneisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä miehenä vielä jostain löydän naisen, ei mua kiinnosta minkään vertaa naisen sukulaiset tai menneisyys, melkein parempi kun ei tarvitsisi sukulaisia edes tavata.
Olen kiinnostunut ko. Naisesta en sen sukulaisista tai menneisyydestä.
Sitten et ikinä voi olla yhdessä yhtään minkäänlaisia traumaattisia kokemuksia kokeneen ihmisen kanssa. Et kykene ymmärtämään nykyistä käyttäytymistä, ellet tiedä mitään ihmisen menneisyydestä.
En minäkään tiedä ystävien toisia etunimiä tai syntymäpäiviä, vaikka ollaan oltu frendejä parikymmentä vuotta. Nämä on taas niin naisten juttuja
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tiedä ystävien toisia etunimiä tai syntymäpäiviä, vaikka ollaan oltu frendejä parikymmentä vuotta. Nämä on taas niin naisten juttuja
Ette taida olla kovin hyviä "frendejä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette taida olla kovin hyviä "frendejä".
Minun mielestä ollaan ja samaa varmaan hekin sanoisivat. Miehiä ei vain yleisesti kiinnosta tuollaset kotkotukset
Vierailija kirjoitti:
Etkö tiedä edes seurustelukumppaneidesi nimiä tai syntymäpäiviä? Siitähän ap:n kohdalla oli kyse.