20€ rahaa ja viikon ruoat pitäis sillä saada. Helppiä?
Mitä voin syödä ettei rahat lopu kesken? Päivän kaloritarve n. 1900kcal. Ruokavalio gluteeniton, laktoositon ja kasvis (syön maitoa ja kananmunia).
Kaapit oikeestaan tyhjät. Vähän taitaa riisiä löytyä parille aterialle valmiiksi. Mausteita on ja ketsuppia. Ja yks pussi soijasuikaleita. Loput pitää ostaa. Keksikää mulle viikon ruokalista hintoineen! N. 1900kcal päivässä.
Kommentit (72)
kuivia herneitä yön yli likoon ja niistä soppaa. ei maksa juuri muuta kuin vaivan.
Ja sit vielä perään luetelkaa kaikki kokonaisuudessaan pakkauskokojen kanssa et mitä ostan sillä 20€:lla! Eli ikäänkuin kauppalista
Ap
Osta runsaskalorista ruokaa (kalorit rasvasta) Sitä kuluu vähän, mutta pitää kylläisenä.
Pinaattiletut ja perunat on edullisia.
Elin joskus pari viikkoa 8 eurolla syömällä voissa paistettuja perunoita ja puuroa.
20 euron juustoo ja tekkkee niistä keiton.
Vierailija kirjoitti:
Ja sit vielä perään luetelkaa kaikki kokonaisuudessaan pakkauskokojen kanssa et mitä ostan sillä 20€:lla! Eli ikäänkuin kauppalista
Ap
Sen kauppalistan saat kyllä ihan itse suunnitella. Me annetaan vain ehdotuksia, ei tehdä sulle valmista kakkua.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoiset vaatimukset! Hinnat ja kalorit pitää olla. :D Puuro on ainakin edullista. Ja kaali. Vaikeuttaa vaan aikalailla jos et syö lihaa.
Mä koenen et gluteeniton on se ehdottomasti rajottavin asia mun ruokavaliossa ku moni ihan riisipuuroki saattaa sisältää gluteenia....,
ei todellakaan se lihattomuus, kasvisruoka on halpaa ja lihan voi korvata vaikka pavuilla tai soijalla
Ap
Makaronia
Riisiä
Linssejä
Soijarohetta
Tomaattimurskaa
Pakaste vihanneksia
Tämmöinen on kyllä siksikin hankala, ett ihmiset syövät eri märän aterioita päivittäin, ja erilaisia ruokakokoja myös.
Myös mieltymykset ovat erilaisia
28 purkkia hernekeittoo. Syöt purkillisen 4 kertaa päivässä. Viimeisen voit jättää hieman vajaaksi ettei tule liikaa kaloreita. Siitä jää vielä pari euroa euro jackpottiin.
Vierailija kirjoitti:
20 euron juustoo ja tekkkee niistä keiton.
Tekeee vieraille tollasen Saako nousta jo pöydästä kun oksettaa ihan vtusti.
Gluteiinitonta makaronia, soijarauhetta, hemapaa ja ketsuppia koko rahalla.
Siis yhdelle hengelle? Mikä ongelma tuossa on? Makaronilaatikko, sopat, munakkaat, laatikot..
Kilo perunoita, pari sipulia, 2 ruokakerma ja 100g pekonia (ruskistus). Sitten uuniin. Hinta pari euroa ja siitä syö monta kertaa. Samalla vaivalla tekee tuplasatsin kerralla. Pekonin sijaan voi laittaa mitä vain.
Miks täällä on jo kauan ollut näitä "x euroa rahaa ja y viikkoa pitäis elää"?
Liidiin ja jätät röökit ja viinakset ostamatta. Itse suorastaan herkuttelen ja terveellisesti aina 5 euron päiväbudjetilla. Ei olisi vaikeaakaan sinnitellä viikko 20 eurolla.
Kananmunia, perunaa, sipulia, porkkanaa.
Noista on moneksi.
Jos ei ole mielikuvitusta/ kokkaustaitoja, niitä en voi lahjoittaa.
Mäkin sanoisin että
Kanamunia
Hernekeittoa
Kaalialaatikko/silakkalaatikko
Kasvissosekeittoa yms
Vierailija kirjoitti:
Kananmunia, perunaa, sipulia, porkkanaa.
Noista on moneksi.
Jos ei ole mielikuvitusta/ kokkaustaitoja, niitä en voi lahjoittaa.
Jep. Ja vielä Lisäksi, linssejä ja tomaattimurskaa. Ja vaikka banaania, sekä maustamatonta jugurttia se kilonpurkki.
Aikamoiset vaatimukset! Hinnat ja kalorit pitää olla. :D Puuro on ainakin edullista. Ja kaali. Vaikeuttaa vaan aikalailla jos et syö lihaa.