Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattiko opiskella

Vierailija
15.11.2018 |

Tein nuorena kaikenlaisia pätkätöitä. Sitten opiskelin iltalukiossa ylioppilaaksi, ja sen jälkeen yliopistossa maisteriksi. Sen jälkeen en ole saanut enää edes niitä pätkätöitä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sait henkistä pääomaa kuitenkin. Itselläni ei mitään tutkintoja ole, mutta tykkään opiskella ja lukea.

Töiden saannissa se ei auta :/

Vierailija
2/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä ole ainoa, jolle on käynyt noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti olla ala, joka työllistää hyvin. Ap.

Vierailija
4/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaanhoitaja, päivääkään en ole ollut työttömänä, mutta harmittaa, etten ole yliopistoelämää kokenut. Nyt on lian myöhäistä.

Vierailija
5/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 60v ja olen opiskellut koko aikuisikäni, jopa niin intensiivisesti, etten ole ehtinyt olemaan työelämässä juuri ollenkaan. Viimeksi olin töissä v.1999. Opiskelu on harrastukseni ja intohimoni. Olen suorittanut useita korkeakoulututkintoja (yliopistossa) ja lukenut lukuisia kieliä, opiskellut musiikkia ja kaikkea mahdollista. Ei pidä koskaan ajatella, että opiskelu on mennyt hukkaan, jos sitä ei pysty hyödyntämään ammatillisesti tai taloudellisesti. Jos siitä saa itselleen mielihyvää ja onnistumisen tuntemuksia niin silloim opiskelu on palvellut tarkoitustaan.

Vierailija
6/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut otettiin töihin jo heti kahden vuoden opiskelujen jälkeen. Töitä riittää niin että tutkinnon valmistuminen on hidasta.

Vierailija
7/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut otettiin töihin jo heti kahden vuoden opiskelujen jälkeen. Töitä riittää niin että tutkinnon valmistuminen on hidasta.

Joo kyllähän oman iskän peltisepän firmassa aina töitä riittää omalle jälkikasvulle vaikkei olisi niitä opintojakaan.

Vierailija
8/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva. Olen ikuinen opiskelija. Mitään en opi, kunhan vietän koulussa aikaa. Olenpahan pois pahanteosta.

Vierailija
9/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin lukion jälkeen yliopistossa tutkinnon josta tiesin etten tule työllistymään. Heti perään opiskelin ammattitutkinnon läheiseltä alalta ja työllistyin heti valmistumisen jälkeen. Yliopisto-opinnot ovat auttaneet ymmärtämään elämää ja omaa alaa laajemmin ja edistäneet uraa jonkin verran, vaikka palkka ei koskaan ole ihan vastannut koulutusta.

599Mutta päivääkään en ole ollut työttömänä ja ei jäänyt harmittamaan kun sain puserrettua maisterintutkinnon ja näin millaista yliopistossa on.

Vierailija
10/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllähän oman iskän peltisepän firmassa aina töitä riittää omalle jälkikasvulle vaikkei olisi niitä opintojakaan.

Olen sossu. Ihan maisteri, jos et satu tietämään.

Vierailija
11/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se auta, vaikka kuinka kehuskelisitte työpaikoillanne. Sain minäkin varmaan viiden vuoden ajan valmistumiseni jälkeen postia, jossa kehuttiin, kuinka hyvin minun alalla työllistytään. Itse vaan en jostain syystä ole kelvannut mihinkään työhön.

Vierailija
12/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sossu. Ihan maisteri, jos et satu tietämään.

No eikös tuo koulutus mene ihan hukkaan siellä iskän peltisepän firmassa?

Vierailija
13/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun että kävin koulut, niistä ei ollut hyötyä (suurin osa siitä mitä opiskelin, osasin jo ennestään) ja vaikeuttivat työllistymistä.

Sain tarpeekseni, muutin ulkomaille tekemään paskaduunia mihin ei tarvinnut minkäänlaisia papereita, mutta jossa sentään etenin. Nyt asiat hyvin ja kova palkka. Turhauttaa kaikki se aika mitä opiskeluun käytin.

Vierailija
14/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyin tilastosta, jonka mukaan pelkän lukion käyneiden työttömyys on kaikista pienin. Johtunee siitä, että silloin suostutaan tekemään mitä vain ja jos joudutaan työttömäksi, jatko-opiskellaan.

Omasta kokemuksesta: Kun kannoin armeijan jälkeen raskaita taakkoja räntäsateessa raksalla ja katsoin kopissaan korttia pelaavaa työnjohtajaani, opiskeluintoni nousi kertaheitolla. Opintojen jälkeen palkkakin nousi puolitoistakertaiseksi.

Vierailija
15/15 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Taas ryhmä x valehtelee yliopistosta.