Keski-ikäinen mies ja seksi
Olemme olleet avioliitossa kauan. Olen miestäni nuorempi, mieheni ollessa noin 50-v. Meillä on aina ollut hyvä ja vilkas seksielämä. Nyt kuitenkin jokin on muuttunut; olen laittanut merkille, ettei hän juurikaan tee enää seksin suhteen aloitetta itse, vaan minä. Aina hän tosin on ”halukas” mutta olen pohtinut; miksi aloitteita ei tule enää juurikasn? Tietenkin käy mielessä, onko hänellä joku toinen, tai vaikuttaako hänen ikänsä (tai alkanut verenpainelääkitys?) asiaan. Onko muilla kokemuksia/ajatuksia?
Kommentit (10)
Olen 45v mies ja olen vain huomannut, ettei seksi ole sillä tavalla "pakonomaisesti" jatkuvasti mielessä kuin nuorempana. Se tuntuu ihan yhtä hyvältä, ja siihen innostuu sinänsä ihan hyvin, jos toinen on siitä innostunut. Mutta ei ehkä niin paljon, että sitä kärttäisi tai jaksaisi olla jatkuvasti aloitteellinen. Jos näkee naisen, ei välttämättä ole heti ensimmäiseksi kuitenkaan seksi mielessä.
Tuskin sen kummemmasta on kyse. Voithan sinä olla aloitteellinen, vaihteeksi.
Mikä tahansa ap:n vaihtoehdoista on mahdollinen. Kysypä.
Niinhän se menee, että kun nainen alkaa innostumaan panotouhuista niin ukko on läskistynyt ja mulkkuei enää kunnolla keuli.
Itse en moista ole huomannut. Vaimo 10 vuotta nuorempi, aina valmis, ja hävyttömyyksiä harrastetaan 4-5 viikossa. Aloitteet 99% minulta.
M50+
Meillä sama tilanne, ja samaa olen ihmetellyt. Tuntuu vain tosi vaikealta lähteä kysymään mieheltä , miksei tämä tee enää aloitteita niin usein. Tuskin kukaan mies sitäpaitsi myöntäisi sitä, ettei enää tee niin usein mieli/koska minulla on parempaa seksiseuraa muualla
Sama tilanne. Mies haluaa harvemmin seksiä, syyksi kertoo "ettei viiskybällä keppi seiso käskystä..."
Aiemmin niin upea seksielämämme on kuivunut kasaan. En jaksa enää puhua aiheesta (mies suuttuu ja kokee että painostan häntä) enkä tehdä aloitetta jossa minut usein torjutaan.
Olemme molemmat hyväkuntoisia ja ulkonäköki on ok, ts en ole lihonnut enkä lopettanut huolehtimaan itsestäni. Tuntuu vaan että olen nykyään näkymätön, hajuton ja väritön. Mies on aika usein ärtynyt ja tykkää makoilla sohvalla mielummin kuin olla kanssani. Ehkä vaadin liikaa..?
Tai ehkä ongelma se että et vaadi.
M50+
Liikunta auttaa. Reippaat hikiset lenkit päivittäin lisää haluja ja peniksen toimintaa. Itselläni oli halut ja vehjekin herpaantunut, mutta olenkin jo 60 mies.
Vuosi sitten aloitin, ensin varovasti liikkumaan sohvaperunasta, pikkuhiljaa matkaa ja vauhtia lisäten.
Penis toimii kuin parikymppisellä, halutkin vastannee melkein samaa ikää. Valitettavasti vaimoni ei aina ymmärrä jatkuvaa haluani petihommiin, mutta tyytyväisempi on varmasti kuin reilu vuosi sitten.
Kysy mieheltäsi, hän syyn tietää, emme me.