Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilleen muutto miehen kuorsaamisen takia

Vierailija
15.11.2018 |

Olen 5 vuotta kuunnellut miehen kuorsaamista. Asutaan kaksiossa ja ei löydy sellaista paikkaa minne kuorsaus ei kuulu tai saunaan ei kuulu mutta lauteilla on ikävä nukkua (kokeillut olen), korvatulpatkaan ei auta ja kuulokkeista vasta kuorsaus kuuluukin läpi. Mies itsekin nukkuu huonosti kuorsaamisen ja pienien hengityskatkojen takia ja on aina vain väsyneempi. Olen monesti ehdottanut että menisi lääkäriin, jotainhan tuolle olisi tehtävissä, mutta ei suostu menemään. Se vielä että miehellä ei ole ylipainoa eikä tupakoi. Kesällä sanoin miehelle että nyt olen saanut tarpeekseni jatkuvasta väsymyksestä ja huonoista, katkonaisista yöunista että jos vuoden loppuun mennessä ei tapahdu mitään, muutan pois. Ja mitään ei ole tapahtunut. Muuttamaan pääsen ensi kuun alussa. Ja nyt sitten mies on ihan hämillään että kuinka mä voin vaan "yhtäkkiä" muuttaa pois, hän kyllä varaa lääkäri ajan kun ehtii tai miksi mä en hae nukahtamista helpottavia lääkkeittä. No, en hae todellakaan. Suhteemme on muuten todella hyvä mutta tämä nukkumis ja kuorsaamis asia kalvaa välejämme.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään olet noin itsekkään miehen kanssa?

Että pitäisi oikein ryhtyä käyttämään nukahtamislääkkeitä, jottei hänen vain tarvitse tehdä kuorsaukselleen mitään?

Vierailija
2/10 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kuun alussa? Eihän silloin ole vuosi vielä loppunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette muuta yhdessä isompaan asuntoon, saisit oman huoneen? Tai sitten toi on vitsi koko juttu.

Vierailija
4/10 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tutulla oli kuorsaamisongelma ja todettiin lääkärissä uniapneaksi. Voi olla parkinsonin oire.

https://www.terve.fi/artikkelit/uniapnea-voi-selittaa-osan-parkinson-po…

Vierailija
5/10 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä kovin fiksu mies, kun ei mene tutkimuksiin. Kaksi ihmistä saattaa kärsiä ihan turhan takia. 

Vierailija
6/10 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aloitus on ollut täällä ennenkin.

Perseestähän tuollainen tilanne ja mies silti olisi.

Vierailija
7/10 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin saman mun miehelle. Meni työpaikkalääkäriin ja pääsi tutkimuksiin.

Todettiin uniapnea, 32 hengityskatkosta tunnissa.

Sai hengityslaitteen, jota läytetään yöllä. Tosin ei sekään ratkaissut ongelmaa minun osalta. Laite pitää aika kovaa ääntä silloin kun hengityskatkos on tulossa. Joudun nukkumaan edelleen eri huoneessa.

Miehen elämä varmasti parantunut, kun nukkuu paremmat unet.

Vierailija
8/10 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kannattaisi tutkituttaa nukkumisensa. Se on helppoa, kun kotiin saa laitteen, joka taltioi hengityskatkokset. Lääkäri sitten kertoo, onko uniapnea ja sen hoidon. Itse sain laitteen helpottamaan uniapneaa ja se vähän auttaa nukkumistani. Puolisoni nukkuu yhä eri huoneessa ja se tuntuu pahalta. Yritä puhua miehellesi ystävällisesti, äläkä ole hänelle vihainen kuorsaamisesta. Lääkäriin hänen kyllä pitäisi mennä.

Vierailija
9/10 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Tai ei aina kuorsaa kovaa, ennemminkin sellaista pihinää ja puhinaa ja pientä korinaa. Mutta välillä kuorsaa tosi lujaa, varsinkin jos on ottanut jotain.

Ei myöskään tupakoi ja on normaalipainoinen. Vatsaa kyllä on vähän.

Mies nukkuukin sohvalla nykyään jos jotain ottaa ja joskus muutenkin. Itse hain toissayönä patjan ja menin olohuoneeseen kun en pystynyt nukahtamaan.

Tosi ärsyttävää on ja lääkäriin ei mene.

Meillä lapsia joten ei tuon takia erota mutta kyllä se murhanhimo herää yön pimeinä tunteina kun on valvonut ja tuota korinaa kuuntelee.

Tämä on vuosien saatossa vaan pahentunut.

Vierailija
10/10 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapneaahan se todennäköisesti on, joka voi olla hengenvaarallinen tauti, joten kannattaisi vaan miehen mennä lääkäriin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän