Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahdotko kysyä joukkuevoimistelua harrastavalta nuorelta jotain?

Vierailija
15.11.2018 |

Vastaan liikkumiseen ja syömiseen liittyviin kysymyksiin. Kilpailen, mutta kutsun tätä harrastuksekseni.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko ananas pizzaan?

Vierailija
2/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu minun pitsaan, mutta monen muun pitsaan kuuluu. Syön kyllä pitsaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttävää?

Vierailija
4/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Tampereelta?

Vierailija
5/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Tampereelta, mutta voin vastata, jos laji kiinnostaa.

Vierailija
6/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosen kysymys on asiaton, eikä liity lajiin millään tavalla, joten ei tarvitse vastata.

Vierailija
7/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö kuka vain katsomaan harjoittelua?

Vierailija
8/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tonttuovi?

Vierailija
9/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta tuntia viikossa harjoittelet? Oletko kokenut kilpailullisuuden ahdistavaksi? Ovatko lähimmät ystäväsi myös lajin harrastajia?

Vierailija
10/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpälöikö valmentaja?

Vierailija
11/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Minkä ikäisenä aloitit lajin harrastamisen?

2. Minkä ikäisenä aloitit kilpailuihin osallistumisen?

3. Tunnetko ketään lajisi piiristä, jolla olisi syömishäiriö?

4. Onko teillä ruokavaliota, jota tulisi noudattaa esim. vain 700 kcal päivässä tms.?

Vierailija
12/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko joulupukkiin?

Vierailija
13/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö kuka vain katsomaan harjoittelua?

Harjoittelua pääsee katsomaan, jos niin sovitaan.  Uuden voimistelijat käyvät ensiksi katsomassa, että tahtovatko joukkueeseen mukaan.

Vierailija
14/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta tuntia viikossa harjoittelet? Oletko kokenut kilpailullisuuden ahdistavaksi? Ovatko lähimmät ystäväsi myös lajin harrastajia?

Viimeisimmän vuoden aikana olen harjoitellut vähintään 16 tuntia viikossa ja kilpailut päälle. Leireillä enemmän.

Minulla on lähimpinä ystävinä sekä joukkuetovereita että opintojeni kautta tuttuja sekä lapsuudesta asti tutut ystävät, joita ehdin tavata joskus.

Kilpailullisuus ei ole ahdistanut minua. Koen ottavani rennosti. Tiedän, että joitakin ahdistaa ja jännittää minua enemmän. Kilpailut  ja kisamatkat ovat minulle ihan kohokohtia!

Vierailija
15/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mielestäsi on lajissasi vaikeinta?

Vierailija
16/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Minkä ikäisenä aloitit lajin harrastamisen?

2. Minkä ikäisenä aloitit kilpailuihin osallistumisen?

3. Tunnetko ketään lajisi piiristä, jolla olisi syömishäiriö?

4. Onko teillä ruokavaliota, jota tulisi noudattaa esim. vain 700 kcal päivässä tms.?

1. 8v

2. 9v

3. Tunnen. Hänet on ohjattu hoitoon, eikä hän voi osallistua harjoitteluun, ellei parane.

4. Ei todellakaan ole. Terveellisestä syömisestä puhutaan, mutta todellisuus on, että kaikille ei riitä sama määrä rasvaa ja proteiinia. Jotkut ravitsemusterapeutit tarjoavat silti kaikille samaa, mutta jotkut muistavat tuoda paremmin esille urheilijan yksilöllisen kulutuksen. Tarvitsemme paljon enemmän ruokaa kuin 700 kcal! En usko, että noin vähäisestä energiansaannista puhuisi kukaan muu kuin anorektikot!

En laske kaloreita. Tärkeintä on syödä itsensä kylläiseksi, mutta ähkyyn vain, jos ei pian joudu liikkumaan raskaasti. Joitakin tunteja ennen kisaa syön vain helposti sulavaa ruokaa ja ennen suoritusta vielä hiilihydraatteja.  Pidän pitsasta ja suklaasta, eikä minun ole tarvinnut vähentää niiden syömistä. Ongelman on joskus ehtiä syömään niin paljon kuin kuluttaa. Joskus syöminenkin käy työstä, kun on paljon harjoituksia.

Vierailija
17/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mielestäsi on lajissasi vaikeinta?

Vaikea vastata. Lajia kannattaa lähteä harrastamaan, jos se itseä kiinnostaa ja jos on edellytyksiä olla terve. Aivan kaikille tämä laji ei sovi.  Joitakin voi stressata liikaa, kun itseään ei voi rajattomasti muokata ja täytyy olla hyvä itsetuntokin.

Minä valitsin baletin ja joukkuevoimistelun väliltä. Minulla on sopiva vartalo ja tahdoin harrastukselta mahdollisuuden kehittää fysiikkaani parhaimmaksi mahdolliseksi, saada ystäviä ja kokemuksia.

Vaikeinta? Olen saavuttanut tavoitteeni. En ole koskaan unelmoinut mestaruuksista. Hyvä kisafiilis ja tyytyväisyys omaan suoritukseen riittää. En edes  harmistu, jos joku toinen mokaa ohjelman. Olemme yhdessä joukkueena!

Vaikeinta jatkossa on ehkä opintojen ja harjoitusten yhteensovittaminen!

Vierailija
18/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko muita joukkojuttuja? ;D

Vierailija
19/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastatko muita joukkojuttuja? ;D

En ehdi harrastamaan muita joukkuelajeja. Tämä harrastus on tarpeeksi monipuolinen muutenkin. En keksi itselleni toista yhtä kehittävää harrastusta.

Vierailija
20/25 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 700 kcal tuli taitoluistelijoiden piiristä, jossa yhdessä vaiheessa harrastajat/kilpailijat noudattivat sitä. Ei välttämättä ollut suora valmennukselta tullut vaatimus, mutta ulkonäkökriteereihin mahtuminen/esteettiset seikat saivat ryhtymään siihen.