Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotoa poismuuttanut nuori ihan super pihi, ei edes kaupassa käy

Vierailija
15.11.2018 |

Opintolainaa sai 1500 euroa ja siinä on laskettu 300€ kuukautta kohden. Osti alkuun sillä sohvan 50€, sängyn 50€, takuuvuokra 250€, pölynimuri 70€, ikeaan meni 70€, eipä juuri muuta ole ostanut, silloin tällöin käytän kaupassa kun jääkaappi tyhjänä ja ostaa muutamalla eurolla. Saa suunnilleen pakottaa kauppaan ostamaan ruokaa.

Hyvä että osaa olla säästeliäs, mutta miten ihmeessä tuon saa ostamaan ruokaa? Alle 20€ mennyt tässäkin kuussa hänellä kauppaan ja taisi tuossa olla jotain muutakin mukana kuin ruokaa..

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyllästyy jossain vaiheessa kituuttamiseen, niin ainakin minulle kävi. Ellei sitten sairastu syömishäiriöön ensin.

Vierailija
2/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedät noin tarkkaan? Miten olisi ruokakassi tuliaiseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vielä alaikäinen, joten minulla on käyttöoikeus hänen tiliinsä ja kai nyt näen käydessäni että jääkaappi on ihan tyhjä, santsaa koulussa.

Ruokakasseja vien usein, mutta viimeksikin oli edellisetkin syömättä, säästelee pahan päivän varalle. Säilykkeitä yms hyvin säilyvää olen vienyt.

Toivottavasti tämä on vain jotain alkuhömpötystä kun omilleen muuttanut. Tavaroiden ostossa hän ei pihistele, osti ennemmin 70€ imurin kuin 30€, ei kuulemma mene niin nopeasti rikki. Sängystä tokaisi, että on pitkäaikainen sijoitus. Aika tuo on säästeliäs ollut, mutta tämä menee jo ihan liiallisuuksiin

Vierailija
4/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa saa ruuan 2,40€, joten en koe tarpeelliseksi enää syödä koulupäivän jälkeen kuin jotain pientä.

Vierailija
5/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa noin vähän, ilmeisesti toisen asteen opiskelija. Miksi muutti jo pois kotoa? Tietää huonoa..

Vierailija
6/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykynuoret käy ruokakaupassa. Jääkaappiin ostetaan lähikaupasta joku jugurtti aamuksi ja kaiken muu Woltti tuo tai käydään ulkona syömässä. Mä olin ihan järkyttynyt kun näin tyttäreni jääkaapin. Siellä oli limua ja kolme puoliksi syötyä ruoka-annosta ravintoloista. 

Vierailija
7/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä alkaisi viemään miyään ruokakasseja, jos hänellä kerta olisi varaa ostaa ruokaa itsekin. Hänen täytyisi käyttää omat rahansa ensin ja apua saisi sitten kun ei oikeasti ole varaa. Ymmärrän, että nuorta autetaan taloudellisesti, mutta ei ole mitään järkeä että hän voi säästää omat rahansa ja sinä maksat syömisen.

Vierailija
8/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans kitupiikki kotoa muuttanut teini. Opiskelee vammaistuella eli ihan hyvin vois ostella kunnon ruokaa, mutta menee aina halvimman mukaan. Asumiseen ei mene mitään, kun koulun asuntolassa asuu. Käyttää koulun wifiä. Hyödyntää kaikki ilmaisruokailut. Työvaatteet saa pestä ilmaiseksi, mutta muista omista pyykeistä pitää maksaa. Hänpä keksi laittaa omat pyykit työvaatteiden kanssa samaan ilmaiskoneelliseen.

Kotoa raahaa sunnuntaisin mukanaan asuntolaan ruokaa kassillisen, hakee viikolla ehkä maitoa kaupasta.

Pikkasen ottaa aivoon kun hänellä on tilillä enemmän rahaa kuin minulla. Hänen tilinsä on siis mun verkkopankissa vielä kun on alle 18v. Mulla satasia, hänellä tonneja.

Vierailija
9/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se syö jos on nälkä

Vierailija
10/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän ei nälkään kuole niin mitä sitten?

Vierailija
11/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vielä alaikäinen, joten minulla on käyttöoikeus hänen tiliinsä ja kai nyt näen käydessäni että jääkaappi on ihan tyhjä, santsaa koulussa.

Ruokakasseja vien usein, mutta viimeksikin oli edellisetkin syömättä, säästelee pahan päivän varalle. Säilykkeitä yms hyvin säilyvää olen vienyt.

Toivottavasti tämä on vain jotain alkuhömpötystä kun omilleen muuttanut. Tavaroiden ostossa hän ei pihistele, osti ennemmin 70€ imurin kuin 30€, ei kuulemma mene niin nopeasti rikki. Sängystä tokaisi, että on pitkäaikainen sijoitus. Aika tuo on säästeliäs ollut, mutta tämä menee jo ihan liiallisuuksiin

Hän on sinun vastuulla. Noloa että annat lapsen ottaa lainaa alaikäisenä ja annat nähdä nälkää

Ei 70e mitään imuria saa! Miksi et ostanut lapselle imuria ja sänkyä. Laitoit lapsen ottamaan lainaa

Vierailija
12/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50e sänky????

Vierailija
13/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa kotoa pois muuttaneiden lastenne elää omaa elämäänsä omalla tavallaan, älkääkä yrittäkö hallita heidän elämäänsä. Jos haluaa olla pihi niin antaa olla, mitä sitten?? Jos pysyy terveenä ja elämä sujuu sillä ravinnolla mitä raaskii ostaa, niin missä ongelma?

Vierailija
14/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans kitupiikki kotoa muuttanut teini. Opiskelee vammaistuella eli ihan hyvin vois ostella kunnon ruokaa, mutta menee aina halvimman mukaan. Asumiseen ei mene mitään, kun koulun asuntolassa asuu. Käyttää koulun wifiä. Hyödyntää kaikki ilmaisruokailut. Työvaatteet saa pestä ilmaiseksi, mutta muista omista pyykeistä pitää maksaa. Hänpä keksi laittaa omat pyykit työvaatteiden kanssa samaan ilmaiskoneelliseen.

Kotoa raahaa sunnuntaisin mukanaan asuntolaan ruokaa kassillisen, hakee viikolla ehkä maitoa kaupasta.

Pikkasen ottaa aivoon kun hänellä on tilillä enemmän rahaa kuin minulla. Hänen tilinsä on siis mun verkkopankissa vielä kun on alle 18v. Mulla satasia, hänellä tonneja.

Lapsesi on FIKSU! Miks sua nyrpii niin paljon, että hänellä on enemmän rahaa kuin sulla?? Jos sua ärsyttää tuo ruokakassin ottaminen kotoa, niin ilmoita hänelle, ettei kotoa saa enää ottaa mitään ja täytyy käydä kaupassa. Muuten en ymmärrä ongelmaa

Vierailija
15/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa kuin ne jotka syövät joka päivä tilauspizzaa ihmetellen miksei rahat riitä.

Vierailija
16/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä alkaisi viemään miyään ruokakasseja, jos hänellä kerta olisi varaa ostaa ruokaa itsekin. Hänen täytyisi käyttää omat rahansa ensin ja apua saisi sitten kun ei oikeasti ole varaa. Ymmärrän, että nuorta autetaan taloudellisesti, mutta ei ole mitään järkeä että hän voi säästää omat rahansa ja sinä maksat syömisen.

Lapsi on alaikäinen ja elää opintolainalla.

Vierailija
17/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa kotoa pois muuttaneiden lastenne elää omaa elämäänsä omalla tavallaan, älkääkä yrittäkö hallita heidän elämäänsä. Jos haluaa olla pihi niin antaa olla, mitä sitten?? Jos pysyy terveenä ja elämä sujuu sillä ravinnolla mitä raaskii ostaa, niin missä ongelma?

Lapsi on alaikäinen. Vanhempien kuuluu elättää hänet

Vierailija
18/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Mietipä jos hän ottaisi pikavippejä kun äiti haluaa tuhlata rahaa. :) En minäkään opiskelijana ihmeempiä ostellut, en ole koskaan edes opintolainaa ottanut. Ja sitten tapasin itseäni nuoremman työkaverin, jolta oli mennyt luottotiedot heti 18-vuotiaana.

Vierailija
19/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun tässä maassa pätee mahdollisuuksien tasa-arvo yhteiskunnan suunnalta, mutta ihmiset sitten itse pilaavat omat tai tässä tapauksessa lastensa mahdollisuudet huonoilla valinnoilla.

Vierailija
20/28 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nykynuoret käy ruokakaupassa. Jääkaappiin ostetaan lähikaupasta joku jugurtti aamuksi ja kaiken muu Woltti tuo tai käydään ulkona syömässä. Mä olin ihan järkyttynyt kun näin tyttäreni jääkaapin. Siellä oli limua ja kolme puoliksi syötyä ruoka-annosta ravintoloista. 

No tästähän se pikavippikierre lähtee,kyllä kannattaa köyhän tilailla ruokaa kotiinkuljetuksella.