Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeet maksusitoumuksella.

Vierailija
14.11.2018 |

Hain tänään lääkkeet toimeentulotuen maksusitoumuksella apteekista ja minua kohdeltin alentuvasti ja kailotettiin kovaan ääneen asiani, muiden asiakkaiden kuullen. Onko köyhää pakko nöyryyttää joka paikassa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kanssa toimeentulotukea siinä toivossa, että saisin makusitoumuksen. Lääkekulut on lähemmäs 150 kuussa. Jännittää vähän juuri tuo, että kohdellaanko jotenkin erilaisesti...itse teen paljon vapaaehtoistyötä ja tasapuolisen kunnioittavasti kohtelen ihmisiä, ovat sitten mistä yhteiskuntaluokasta tahansa. Sivistymätöntä ja sydämetöntä arvostella toista kukkaron paksuuden perusteella.

Vierailija
2/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kanssa toimeentulotukea siinä toivossa, että saisin makusitoumuksen. Lääkekulut on lähemmäs 150 kuussa. Jännittää vähän juuri tuo, että kohdellaanko jotenkin erilaisesti...itse teen paljon vapaaehtoistyötä ja tasapuolisen kunnioittavasti kohtelen ihmisiä, ovat sitten mistä yhteiskuntaluokasta tahansa. Sivistymätöntä ja sydämetöntä arvostella toista kukkaron paksuuden perusteella.

Siis maksusitoumuksen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että täällä puhutaan asiasta. Häpeän kuollakseni hakea verenpainelääkkeitä apteekista, alentuvan kohtelun vuoksi, maksusitoumuksella. Olen saanut ala-arvoista kohtelua myös. Olen miettinyt tilaamista netistä, ettei tarvitsisi mennä apteekkiin häpeämään työttömyyttäni ja köyhyyttäni. T. 56 työtön nainen.

Vierailija
4/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut kohtelua farmaseuteilta niin, että katsotaan päästä jalkoihin, ollaan hieman ylimielisiä ja ei puhuta ylimääräistä. Tulee tunne, että voi raukkaa, mene pois häiritsemästä. Kassalla hävettää, kun joskus kassahenkilö kailottaa jonossa kovaan ääneen, että kela on maksanut lääkkeet.

Vierailija
5/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Kun nuorempana hain lääkkeitä maksusitoumuksella, palvelu oli parasta mahdollista ja farmaseutti myös kehotti ostamaan mahdollisimman paljon varastoon (3kk tarpeen), kun päivämäärä sitoumuksessa oli menossa umpeen. Saman rahanhan se apteekki siitä saa. Ei todellakaan nolostuttanut asioida apteekissa eikä asiasta tehty numeroa.

Vierailija
6/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on toimeentulotuki, jossa sivussa saa maksusitoumuksen, joka näkyy Kelassa. Ikinä siitä ei ole huudeltu. Mutta erillistä maksusitoumusta ei ole ollut, niin en voi kommentoida.

Kamalaa tuollainen, huoh! Sietäisivät itse kokea köyhyyden. Tuskin kukaan ilosta ja ylpeydestä muutenkaan hyppelee maksusitoumus kourassaan.

Vierailija
7/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu apteekista. Joissain täysin asiallista palvelua, toisissa ei. Huonoin kokemus vantaalla, tikkurilan prisman viereisessä apteekissa. Nuoret tytöt tirskumassa kassalla, farmaseutti ylimielinen ja kopea.

Vierailija
8/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korson apteekissa myös alentuvaa kohtelua, kelan maksusitoumuksella lääkkeitä ostavia kohtaan. Katsotaan päästä jalkoihin kuin jotain ulkoavaruuden oliota. Kassa kailottaa jonossa,ovensuussa kovaan ääneen, että nämä ovat ilmaisia. Tulee varmasti kaikille selväksi, että asiakas on toimeentulotuen asiakas.

Vierailija
9/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kehtaa hakea lääkkeitä kelan maksusitoumuksella. Häpeän, että joku tuttava näkee,että olen sossun asiakas. Lopetin verenpainelääkkeet.

Vierailija
10/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain tänään lääkkeet toimeentulotuen maksusitoumuksella apteekista ja minua kohdeltin alentuvasti ja kailotettiin kovaan ääneen asiani, muiden asiakkaiden kuullen. Onko köyhää pakko nöyryyttää joka paikassa?

Sinua vain hävetti oma loisimisesi.

Vierailija
11/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että täällä puhutaan asiasta. Häpeän kuollakseni hakea verenpainelääkkeitä apteekista, alentuvan kohtelun vuoksi, maksusitoumuksella. Olen saanut ala-arvoista kohtelua myös. Olen miettinyt tilaamista netistä, ettei tarvitsisi mennä apteekkiin häpeämään työttömyyttäni ja köyhyyttäni. T. 56 työtön nainen.

Minkälaista alentuvaa kohtelua? Tuskinpa olet saanut, kun et voi kertoa, vaan tunne on päässäsi.

Vierailija
12/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korson apteekissa myös alentuvaa kohtelua, kelan maksusitoumuksella lääkkeitä ostavia kohtaan. Katsotaan päästä jalkoihin kuin jotain ulkoavaruuden oliota. Kassa kailottaa jonossa,ovensuussa kovaan ääneen, että nämä ovat ilmaisia. Tulee varmasti kaikille selväksi, että asiakas on toimeentulotuen asiakas.

Voisi olla myös työpaikkakassa. Ai niin, mutta ehkä kaikki tietää, että oletkin työtön.

Vierailija
13/23 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse saanut erilaista kohtelua silloin, kun olin toimeentulotuella ja nyt kun en ole. 

Ehkä kuvittelette sen, että teitä kohdellaan jotenkin eritavalla kuin muita. 

Vierailija
14/23 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa, itse en ole koskaan saanut alentuvaa käytöstä. En edes silloin, kun farmaseutti kertoi voiteen x olevan käsikauppatavara halvempi ja totesin, että maksusitoumuksella tulee vielä halvemmaksi. Jatkettiin ihan normaalisti.

Vierailija
15/23 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ainakin kohdeltu aina täysin normaalisti, vaikka olen hakenut lääkkeitä maksusitoumuksella kymmeniä kertoja.

Vierailija
16/23 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika! Palautetta tuollaisille apteekeille. Sama sähköinen maksari näkyy kaikissa apteekeissa joten jos mahdollista niiin kokeilkaa seuraavalla kerralla toista apteekkia. Osa apteekeista toimii proviisoriyrittäjävetoisena, joten asiakkaista kilpaillaan.

Palaute vaikka suljetussa kirjekuoressa osoitettuna apteekin pomolle. Voisivat vähän ajatella. Ei kenenkään muidenkaan asioita siellä huudella.

Vierailija
17/23 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen joskus hakenut lääkkeet (e-pillerit kuukautiskipuihin) maksusitoumuksella kun olin työnhakijana (nyt töissä=, ja sain ihan siis asiallista kohtelua..ei mitään ongelmaa. Noitahan asioi aika paljon apteekissa varmasti, joten sulle varmaan sattui vaan huono asiakaspalvelu-kokemus vaan. :( Tosi pahoillani sun puolestasi..älä ota vakavasti, anna mennä toisesta korvasta. Mutta ainakin seuraavaksi näpäyttäisin jos koet huonoa palvelua, on apteekin tehtävä kohdella asiakasta inhimillisesti..mitä se niille kuuluu, saatko lääkkeet maksusitoumuksella vai et?

Vierailija
18/23 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä haluaisin kanssa kuulla, millä tavalla on kohdeltu huonosti.

Joskus asiakkaat voivat kokea että heitä kyykytetään, jos esim edullisempi lääke pitää tilata jotta sen saa maksusitoumukseen. Mutta sille me ei voida mitään, maksusitoumus maksaa edullisemman mukaan, ja aina niitä ei oo valmiina varastossa jos esim hinnat just muuttuneet. Samoin monesti asiakkaalla on resepti sellaiseen tuotteeseen, jota sitoumus ei korvaa, nämä on tottakai pakko puhua asiakkaan kanssa. Samoin lääkkeitä ei tietenkään voi ostaa sitoumukseen jos edellisiä on liikaa jäljellä, tämä sama sääntö on kuitenkin kaikissa kela-korvattavissa lääkkeissä ihan kaikilla asiakkailla.

Lääkärit eivät ole tietoisia maksusitoumusten säännöistä ja tämän takia asiakas usein kokee, että apteekki tekee omavaltaisia päätöksiä, vaikka ohjeet tulevat kelalta ja niitä on pakko noudattaa.

Jos mahdollista, en sano mitään ääneen sitoumuksesta, mutta joskus on pakko, silloinkin yritän puhua hiljaa. Eikä meillä kukaan kassa kyllä myöskään sano mitään tuollaista mitä tässä ketjussa on kerrottu.

T. Farmaseutti

Vierailija
19/23 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ei enää ole olemassa mitään sitoumuspaperia.

Saat lääkket käteesi ja maksulaskelman jossa summa 0 euroa. Ei siitä edes puhuta. Näytät sitten laskelmaa kassalla ja kävelet ulos.

Vierailija
20/23 |
15.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa oma kokemus myös. Olen saanut jonkun kerran ihan tavallista asiallista palvelua eri apteekeissa, mutta kerran aika ikävää. Farmaseutti ilmoitti ylimielisesti kovaan ääneen että toimeentulotuen asiakkaille maksetaan vain halvempi rinnakkaisvalmiste ja oli antamassa automaattisesti minulle sitä. Kysyin sitten että mikähän maksun erotus on siihen määrättyyn lääkkeeseen verrattuna. Vastasi vähän kai nolostuen, että 10 senttiä.. Vastasin asiallisesti että ottaisin sen alkuperäisen lääkkeen sitten, että voin maksaa erotuksen :D

Ja tosiaan ei jäänyt epäselväksi hänen halveksuva asenteensa toimeentulotukiasiakasta kohtaan. Ja asiatonta oli sinällään myös toimeentulotukiasiakkuuden kovaan ääneen kailottaminen. Tämä tapahtui Espoossa, Espoontorin apteekissa viime kesänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä