Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätysraskaus 41 vuotiaan!!! Onni vai elämä pilalla?

Vierailija
14.11.2018 |

Olen 41 ja mies on 43. Eilen tein positiivisen raskaustestin. Molemmat ollaan todella järkyttyneitä! Meillä on 15 v. kaksoset, jotka on saatu useiden koeputkihedelmöityshoitojen tuloksena. Meidän ei pitänyt saada lapsia luomusti. Ilman ehkäisyä olemme olleet 17 vuotta! 10 v. sitten tämä olisi ollut hyvä uutinen, mutta nyt tuntuu kamalalta. Abortti tuntuu mahdottomalta, mutta niin vauvakin. Voi itku, miten paljon ahdistaa!!! Toisaalta mietin, että ei kai kukaan omaa lastaan kadu, aborttia kylläkin. Mutta me ollaan liian vanhoja saamaan lapsia. Meidän piti matkustella jne.
Onko muita ollut samassa tilanteessa? Miten selvisitte?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko teetät abortin tai sitten et. Ei 41-vuotias äiti vielä ole ollankaan liian vanha vaikka uusien kaksosten äidiksi. Mutta sinä valitset. 

Vierailija
2/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha. Kyllä te voitte matkustella, vaikka on vauva. Älä ihmeessä edes mieti aborttia. Itse sain yllättäen vauvan 45-vuotiaana. Montaa viikkoa ennen hänen tuloaan en edes tiennyt sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää se lapsi! Teillä on upeat mahdollisuudet vanhemmuuteen sillä perusteella mitä kerroit. Minä sain esikoiseni 44v ja olen siitä onnellinen. Onnea!

Vierailija
4/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää se lapsi. Matkustelkaa yhdessä lapsienne kanssa. Ei se mahdotonta ole. Kadut, jos teet abortin. Se on aivan varma asia. Ensimmäinen luomulapsi, ja sinä tapat sen?

Vierailija
5/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisaana voi ihmetellä, miksi ette käyttäneet ehkäisyä? Ehkäisyä käytetään vaihdevuosiin saakka jos ei haluta vauvoja.

Tiedän tapauksen, jossa lapsettomuushoidoilla lapset saanut pariskunta koki samanlaisen yllätysraskauden. Tekivät abortin. Niin turhaa mielestäni. Miksei sitä ehkäisyä käytetä?

Vierailija
6/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta teillähän on vielä aikaa matkustella sittenkin kun vauva on syntynyt. Kyllä te hyvin pärjäätte kun on parisuhdekin kunnossa ja kuitenkin olette vielä niin ihanan nuoria - verrattuna minuun.

Vierailija
7/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen saa nykyään esikoisensa lähes nelikymppisenä. Et ole sinänsä liian vanha. Olen samanikäinen kuin sinä ja minulla on kaksi lasta, vanhempi 13- vuotias. Itse pystyn hyvin kuvittelemaan, kuinka järkyttynyt olisin, jos nyt tulisin raskaaksi. Tuntuu, että en enää jaksoisi sitä kaikkea alusta. Kun lapsi olisi täysi-ikåunen niin itse olisin n. 60-vuotias. Huh. Toisaalta en tiedä, pystyisinkö aborttiinkaan.

Vierailija
8/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi pitänyt käyttää ehkäisyä!!!

Ap

Vierailija
9/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin varmaan ollut myös kauhuissani. Mutta moni tuttavani teki lapsen päälle nelikymppisenä. Vanhin alkoi odottaa 45 vuotiaana. Onnellisia ovat olleet lapsistaan.

Nyt kun teillä on vain yksi vauva, saatte varmaan hoitoapuakin helpommalla, kuin kaksosille. Ja yhden kanssa matkustelee ihan mukavasti. 

Joten kyllä minä tekisin, vaikka elämästä ei tulisikaan sellaista, kuin haaveilitte. Itse olen reilusti päälle 50 ikävuoden ja ehtii sitä tässäkin iässä matkustella ihan mukavasti. Ja vauva ja sitten murkkuikäinen pitää kummasti kiinni nuorten elämässä. Ei pääse vanhenemaan liian aikaisin.

Joten pienen epäröinnin jälkeen, kun tätä kirjoitin, toivotankin teille kovasti onnea yllätysvauvasta. Mieti nyt. Pääset nuuskuttamaan vielä kerran vauvan tuoksua. Ai ai, oikeastaan kateeksi käy.

Vierailija
10/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monikin periaatteessa omaa lastaan katuu, tämä vain on tabu. Rakastaa toki (ehkä), mutta välillä ajattelee että millaista elämä olisi ollut toisin.. ja sitten toisaalta moni ei kadu aborttiaan.

Vierailija
11/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä tekisi lasta tuossa tilanteessa. Ehdottomasti keskeytys.

Vierailija
12/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoisen 41-vuotiaana. Aivan mahtava yllätys. Elämäni paras asia tähän mennessä. Teillähän on jo kokemusta pienistä lapsista, joten lapsiperheen arki ei tule yllätyksenä. Meitä 40+ synnyttäjiä on jo todella paljon.

Vierailija
13/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Salelle?

Se ei ookku 70v.

Vierailija
14/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä keskeyttäisin, ainokainen on 17. Jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Vierailija
15/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttyison minäkin, mutta en varmaan pystyisi ajattelemaan aborttia. Ihminen sopeutuu ja kyllähän sitä ajan kanssa omaan vau aan siellä vatsassa kiintyy, ja rakastuu kun se syntyy.

Vierailija
16/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenon riski on isompi tuossa iässä, varsinkin jos on ollut hedelmällisyyden kanssa ongelmia. Kestääkö perheenne esim down lapsen? Sellaisen joka onkin enemmän sairas ja jonka kanssa ei voi matkustella ja joka jää kaksosten huoleksi loppuelämäksi?

Jos jo ajatus vauvasta, ilman noita mietteitä tuntuu epämielyttävältä, haet aborttipillerit asap ja se siitä.

Vierailija
17/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niitä lapsiakin jotkut katuu, jotkut taas ei aborttia kadu ollenkaan. eli älä mene sillä perustella mitä luulet ihmisten valitsevan tai haluavan, vaan oman elämäntilanteesi mukaan ja mitä haluat seuraavalta parilta vuosikymmeneltä. haluatko vielä elää pikkulapsiajan uudelleen jne. ikäsi ei sinänsä ole liian vanha ollenkaan, jotkut saa vasta ekan tossa iässä. mutta kun vanhemmat lapset on just lentämässä pesästä, niin en ihmettele jos mietityttää.

Vierailija
18/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monikin periaatteessa omaa lastaan katuu, tämä vain on tabu. Rakastaa toki (ehkä), mutta välillä ajattelee että millaista elämä olisi ollut toisin.. ja sitten toisaalta moni ei kadu aborttiaan.

Moni on ehkä vähän lavea sana. Väestöliiton mukaan muutama prosentti katuu lapsiaan. Abortin katumisen lukuja löysin googlettelulla 5-31 % väliltä, joten ei toki sekään ole mitenkään älyttömän yleistä.

Vierailija
19/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pitäisin lapsen, vaikka raskaus olisi järkytys. Kuitenkin ajattelisin, että tämä iapsi haluaa meidän perheeseen.

Vierailija
20/94 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskenmenon riski on isompi tuossa iässä, varsinkin jos on ollut hedelmällisyyden kanssa ongelmia. Kestääkö perheenne esim down lapsen? Sellaisen joka onkin enemmän sairas ja jonka kanssa ei voi matkustella ja joka jää kaksosten huoleksi loppuelämäksi?

Jos jo ajatus vauvasta, ilman noita mietteitä tuntuu epämielyttävältä, haet aborttipillerit asap ja se siitä.

Lisää kauhutarinoita kehiin! Kaksosten huoleksi, ei hyvää päivää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi