Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidit jotka tarjoavat valmisruokia lapsille

Vierailija
14.11.2018 |

On kovin surullista. Mietittekö ollenkaan että lapset tulevat kasvamaan täysin ilman ruokakulttuuria. Ne eivät opi tunnistamaan hajuja, makuja, värejä, mikä on kypsää, mikä on raaka. Ruuan tekeminen on muuten vain perustaito mitä tarvitaan elämässä. Ruualla on iso merkitys ja se on myös psykosiaalinen asia.

Tämä on valtavan iso hyvinvoinnin lohko joka puuttuu Suomesta, en ihmettele jos lapsista kasvaa surullisia.

Ruokakulttuuri suojaa myös ylipainosta, stressistä ja lisää turvallisuuden tunnetta. Meidän perheessä täysin itsestäänselvyyttä että jo vauvasta lähtien opetetaan raakaaineista ja miten niitä käsitellään, miltä ne maistuu jne.

terveisin Suomen kurdilainen

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitejä kiinnostaa tyypillisesti enemmän valkoinen koti kuin lapsi, varsinkin jos on poika.

Onneksi isien ei tarvitse tehdä mitään lapsiperheessä! Huh!

Vierailija
22/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos isät tarjoavat valmisruokia, niin sekö on ihan ok?

Älä jaksa. En ole aapee, mut sanotaan sitten kotiäidit&koti-isät.

Laiskuutta ja itsekkyyttä on tarjoilla lapselle mauttomia tehdasmössöjä.

Jaksanpas. V ituttaa tuo, että kun jossain puhutaan lasten kasvatuksesta, syyllisiä ovat lähes aina äidit. Esim. jos puhutaan puhelimenkäytöstä, tapetilla ovat juuri äidit (ja tästä oli Ylellä juttua vähän aikaa sitten: sekä mediassa että arkielämässä juuri äidit saavat kritiikkiä puhelimen käytöstä, isät jätetään rauhaan.

Ja jos et ole aloittaja, miten voit tietää, mitä hän tarkoittaa?

Miehet ovat syyllisiä kaikkeen pahaan parisuhteessa, joten löysää pipoa.

Mihin tuo irrallinen heittosi liittyy? Mielestäni ei tähän keskusteluun mitenkään.

Liittyy siihen ketä leimataan syyllisiksi. Suhteissa miehet ovan kaiken pahan alku, että on hyvä jos meitä naisiakin jostakin syytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiaiii kun taisi osua herkkään! Mammat puolustautuvat antamalla joukolla alapeukutusta, kunnon päiväkotimeininkiä.

Mihin ihmeseen teillä on sitä kiirettä? Meillä ei ole koskaan kiirettä vaikka on lapsia. Kun arki sujuu ja on perustaidot niin elämä rullaa kuin itsestään. Koulusta kun tullaan välipala ja ulkoilua. Kotiin kun tullaan tehdään ruoka ja sitä syödään koko perheen kanssa. Mikä on ongelma ihmiset?

Toi on totta että työpaikoilla nämä mukamas täydelliset ihmiset jolla on omat eväät ja ovat siistin näköisiä herättävä kateutta, todellisuudessa näille on vain opetettu tapoja.

Minulle tärkein arjessa on se että voimme joka päivä syödä perhen kanssa niinkuin entisajan suomalaisetkin teki.

Tiedän tekee kipeetä.. NYT OIKEASTI TAVAT KUNNIAAN ENNEN KUN TÄMÄ KANSA ROMAHTAA LOPULLISESTI!

Vierailija
24/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitejä kiinnostaa tyypillisesti enemmän valkoinen koti kuin lapsi, varsinkin jos on poika.

Onneksi isien ei tarvitse tehdä mitään lapsiperheessä! Huh!

Älä muuta sano! Huhhuh mitä sankareita nuo äidit ovat. Vähän katkeria ja kateellisia sankareita.

Vierailija
25/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan miten mammat ei uskalla katsoa peiliin, mentiin taas täysin ohi aiheesta ja aletaan puhua jostain muusta.

Ottakaa vastuuta olette aikuisia ihmisiä!! Mikä pahaa tässä on? Miksi on niin vaikeeta jakaa hyviä tapoja lapsille? Voiko joku kertoa??

Vierailija
26/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksanpas. V ituttaa tuo, että kun jossain puhutaan lasten kasvatuksesta, syyllisiä ovat lähes aina äidit. Esim. jos puhutaan puhelimenkäytöstä, tapetilla ovat juuri äidit (ja tästä oli Ylellä juttua vähän aikaa sitten: sekä mediassa että arkielämässä juuri äidit saavat kritiikkiä puhelimen käytöstä, isät jätetään rauhaan.

Mihin tuo irrallinen heittosi liittyy? Mielestäni ei tähän keskusteluun mitenkään.

Liittyy siihen ketä leimataan syyllisiksi. Suhteissa miehet ovan kaiken pahan alku, että on hyvä jos meitä naisiakin jostakin syytetään.

"Meitä" naisia, totta kai. Missä muuten näitä miehiä syytetään kaikesta suhteissa, ja miten se tarkoittaa sitä, että vain äideillä on vastuu kasvatuksesta?

Vierailija
27/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väsynyt aihe. Luulisi että tämä olisi jo käsitelty. Meillä on tänään einesmakaronilaatikkoa. Teen gradua kotiäitiyden ohessa enkä käytä tänään pitempää kirjoitusaikaani ruoanlaittoon. Jääpähän myös enemmän aikaa olla lasten kanssa.

Vierailija
28/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen ihmetellyt sitä miten aina sattumalta juuri tältä palstalta löytyy ne Suomen täydellisemmät ihmiset jotka eivät koskaan sitä tai tätä. Missä ovat ne epätäydelliset oikein, onko heitä edes olemassa? Minä en ole ainakaan täällä päin nähnyt yhtään lihavaa kananpersetukkaista mammaa joka polttaa leikkipuistossa siideri kädessä josta täällä aina jauhetaan.

Vierailija
29/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan miten mammat ei uskalla katsoa peiliin, mentiin taas täysin ohi aiheesta ja aletaan puhua jostain muusta.

Ottakaa vastuuta olette aikuisia ihmisiä!! Mikä pahaa tässä on? Miksi on niin vaikeeta jakaa hyviä tapoja lapsille? Voiko joku kertoa??

Onko sinulla muuta tapaa puhua kuin tuo mammoittelu? Aloitus ei kosketa minua mitenkään henkilökohtaisesti (ei taida koskettaa sinuakaan), mutta ihmettelen, miksi pitää puhua vain äideistä, kun puhutaan lapsiperheeseen liittyvistä asioista. Onko sinunkin ajatuksena se, että papat ovat vähän niin kuin vauvoja, joiden ei voi mitenkään olettaa osallistuvan mihinkään aikuisten asioihin?

Vierailija
30/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Meitä" naisia, totta kai. Missä muuten näitä miehiä syytetään kaikesta suhteissa, ja miten se tarkoittaa sitä, että vain äideillä on vastuu kasvatuksesta?

Ainahan täälläkin otetaan kunnia, mutta ei kestetä kritiikkiä. Minä kasvatan lastani parhaani mukaan ja olen myös hänestä vastuussa.

Vierailija
31/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppuu tästä ääripäästä ääripäähän!!

Sanoiko joku täällä että on huono jos 1kk tarjoaa valmista? EI!! Mutta perusasiat kuntoon, sen jälkeen voi tehdä mitä huvittaa!

Säälittää että suomalaiset lapset kasvavat täysin ilman mitään kulttuuria. Pistää surulliseksi kun sitten nämä kommentoijat heittäytyvät täysin uhmaikäisiksi.

Minä ainakin kasvata lapsistani hyvin, tapojen ja perustaitojen kanssa. En sitten halu mitään kateutta!!!!!

Jos suomalaiset ei kykene edes hoitaa hyvin perus arki niin on hyvä vain ettei lisännyttä. Tässä jo puhutaan äärimmäisen masentuneesta kansasta jos koko elämä on noin kidutusta.

Vierailija
32/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan täälläkin otetaan kunnia, mutta ei kestetä kritiikkiä. Minä kasvatan lastani parhaani mukaan ja olen myös hänestä vastuussa.

Ainahan täällä, tosi hyvä heitto. Yritä opetella keskustelemaan siitä, mistä puhutaan, äläkä asian vierestä. Miten olis oikea elämä? Oikeassa elämässä sekä isät että äidit kasvattavat lapsia niin hyvässä kuin pahassa, joten myös ruuan tarjoaminen on sekä isien että äitien vastuulla.

Vierailija
33/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt loppuu tästä ääripäästä ääripäähän!!

Sanoiko joku täällä että on huono jos 1kk tarjoaa valmista? EI!! Mutta perusasiat kuntoon, sen jälkeen voi tehdä mitä huvittaa!

Säälittää että suomalaiset lapset kasvavat täysin ilman mitään kulttuuria. Pistää surulliseksi kun sitten nämä kommentoijat heittäytyvät täysin uhmaikäisiksi.

Minä ainakin kasvata lapsistani hyvin, tapojen ja perustaitojen kanssa. En sitten halu mitään kateutta!!!!!

Jos suomalaiset ei kykene edes hoitaa hyvin perus arki niin on hyvä vain ettei lisännyttä. Tässä jo puhutaan äärimmäisen masentuneesta kansasta jos koko elämä on noin kidutusta.

Sitähän tämä suomi on täynnä, kateutta, kateutta ja kateutta. Vanhemmuudessa kilpaillaan kuka on paras.

Vierailija
34/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika väsynyt aihe. Luulisi että tämä olisi jo käsitelty. Meillä on tänään einesmakaronilaatikkoa. Teen gradua kotiäitiyden ohessa enkä käytä tänään pitempää kirjoitusaikaani ruoanlaittoon. Jääpähän myös enemmän aikaa olla lasten kanssa.

Ruokit lapsesi huonosti, mutta leikit hänen kanssaan. Ok.

Teette lapsen kanssa hyvää ruokaa, josta saa ravintoa. Jaksaa leikkiä.

Kumpi mahtaa olla parempi vaihtoehto jo tulevaisuutta ajatellen??

Vierailija
35/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokit lapsesi huonosti, mutta leikit hänen kanssaan. Ok.

Teette lapsen kanssa hyvää ruokaa, josta saa ravintoa. Jaksaa leikkiä.

Kumpi mahtaa olla parempi vaihtoehto jo tulevaisuutta ajatellen??

Sun kohdalla varmasti se, että opettelisit lukemaan. Lue nyt kunnolla tuo viesti, jota lainasit ja mieti sitten, mitä se tarkoittaa, jos sanotaan, että tänään tehdään näin.

Vierailija
36/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ajattelin että harmi kun mun lapsen ruokavalio yksipuolistui koska 3v jälkeen oli pakko ruveta syöttämään oikeaa kotiruokaa.

Lastenruuissa oli kaikkea ihanankuuloisia nimiä, esim. Pasta pollo, italianpata, perunamuussia ja poronkäristystä, pikku kalastajanherkku jnejne...... herkullisen kuuloisia.

Itse kun osaan tehdä yksinkertaisia ruokia tyyliin makaronilaatikko ja nakkikeitto.

Vierailija
37/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 15-vuotias tyttö. Ja joudun itse aina joka päivä tekemään ruuat itse. Äiti ei IKINÄ kokkaa. Onneks välillä ostaa jotain valmisruokaa, jos vaikka koepäivä osuu kohdalle tai ei jaksa vaan tehdä ite.

Vierailija
38/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa nuo parhaillaan syö itse poimittuja marjoja maustamattoman viilin seassa. Eilen kuorittiin, pilkottiin ja maustettiin yhdessä lasten kanssa uunijuureksia ja maustettiin ja paistettiin broileria. Viikonloppuna syötiin hirveä, jota kaatamassa esikoinen oli isän ja vaarin mukana. Mutta ai kauheeta, toissa viikolla yhtenä iltana haettiin ohi mennen kebabit, kun oli niin kiire! Ja viimeviikolla joku ilta työnsin edellispäivän kasvispadan jämien sekaan vain nuudelia, kun jollakin piti äkkiä mahat täyttää.

Ihan oikeasti, kuinka suuressa osassa on ne perheet joissa syödään _vain_ valmisruokia? En tiedä itse yhtään ja ei meillä ainakaan olisi siihen edes varaa.

"Tämä on valtavan iso hyvinvoinnin lohko joka puuttuu Suomesta, en ihmettele jos lapsista kasvaa surullisia."

Kivasti yleistetty.

Terveisin Suomen suomalainen

Vierailija
39/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan täällä, tosi hyvä heitto. Yritä opetella keskustelemaan siitä, mistä puhutaan, äläkä asian vierestä. Miten olis oikea elämä? Oikeassa elämässä sekä isät että äidit kasvattavat lapsia niin hyvässä kuin pahassa, joten myös ruuan tarjoaminen on sekä isien että äitien vastuulla.

Myös oikeassa elämässä tämä on kasvattajan vastuulla. Äidit yleensä keräävät huomioo, tai kunniaa somessa.

Vierailija
40/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin ajattelin että harmi kun mun lapsen ruokavalio yksipuolistui koska 3v jälkeen oli pakko ruveta syöttämään oikeaa kotiruokaa.

Lastenruuissa oli kaikkea ihanankuuloisia nimiä, esim. Pasta pollo, italianpata, perunamuussia ja poronkäristystä, pikku kalastajanherkku jnejne...... herkullisen kuuloisia.

Itse kun osaan tehdä yksinkertaisia ruokia tyyliin makaronilaatikko ja nakkikeitto.

Olen AP, TÄSSÄ JUURIKIN SE YDINONGELMA! Pasta pollo on kanapastaa. Kuullotat sipulia, heität kanan, jotain vaikka parsakaalia tai paprikaa, paistat  kunnes on kypsynyt. pasta sekaan ja voilaa. Lisukkeeksi jotain salaattia? Esim. kaalisalaattia, porkkanaraastetta sitrunan kanssa. Paistettua paprikaa.

PERUNAMUUSSI, kiehautat jauhoisia perunoita, vähän maitoa ja voita ja muussat kaiken, kylkeenä jotain.

ONKO NIIN VAIKEETA? Nämä ovat naurun helppoja ruokia! Eikö kotona ole mitään opetettu? Nyt olen oikeasti huolestunut ja järkyttynyt tästä!

Nyt selkeästi ongelmana on huono itsetunto ja pelätään ettei osata tehdä mitään. Katso Youtubesta resepti, olkaa rohkeita kokeilkaa. Ei omassa kodissa edes kukaan näe!

On äärimmäisen tärkeetä opetella lapsille nämä aisteja ja ruoka! Suomessa on pilvin pimein aikuisia jotka eivät ymmärrä milloin hedelmä on kypsä tai miten jotain keitetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi