Mitä mieltä äidistä joka on kotiäitinä vielä kun nuorinkin lapsista monilapsisessa perheessä jo ekaluokkalainen
Kommentit (89)
Kotiäidit kunniaan ja naimisissa oleville kotiäideille palkka 10e/tunti 8 tuntia päivässä, hallitus maksaa suoraan ministerien pussista.
Itse en ole äiti, mutta jossain vaiheessa tulevaisuudessa. Opiskelut ensin.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa uhrautumista. Itse en olisi sellaiseen valmis.
Ei se kaikille ole edes uhrautumista, vaan valinta myös omasta puolesta.
Lasten kannalta ihana asia! Ja jos itsekin nauttii ja on taloudellisesti mahdollista niin miksi ei.
Monella vaan tulee taloudellinen puoli vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan näytän ulospäin kotiäidiltä, mutta olen siis työtön :( Koulutusta ja kokemusta löytyy, mutten edes haastatteluihin pääse, ikä siis 40 + Toki välillä tässä olen työkeikkaa tehnyt ja työkokeilussakin olin lasten ollessa päiväkoti-ikäisiä, mutta nyt työtä en saa. Missä se työvoimapula on? Ja muutakin hakenut kuin omaa alaa
Heh. - Miltä näyttää kotiäiti, ntä miltä koti-isä? - Mutta joo. Tämä AP.:n vaaus toi mieleeni, että Suomessa(kin) on edelleen naisen moraalisesti täysin hyväksyttävää haaveilla ja unelmoida kotiäidiksi heittäytymistä ja / tai ryhtymistä. - Verottaja ja kallishinta-tasomme vain pitää huolen siitä, että se on useimmille ellei mahdotnta, niin ainakin merkitsee usein, ainakin taloudellisesti hyvin haastavaa aikaa.
Vaan kuinka moni voi sanoa missään päin maailmaa, että minäpä aion jäädä yhteiseen kotiimme ja pitämään sitä yllä ja kumppanin tehköön uraa ja tuokoon rahan talouteemme.
Vierailija kirjoitti:
Kotiäidit kunniaan ja naimisissa oleville kotiäideille palkka 10e/tunti 8 tuntia päivässä, hallitus maksaa suoraan ministerien pussista.
Itse en ole äiti, mutta jossain vaiheessa tulevaisuudessa. Opiskelut ensin.
Mitä sä opiskelet? Kotiäitioppia?
Huono esimerkki lapsille, että perheen äiti ei tee töitä. Opettaa perheen pojat kohtelemaan naisia epätasa-arvoisesti ja luulemaan että naisen kuuluu passata heitä. Tyttärille opettaa että heidän on turha haaveilla mistään kunnianhimoisesta työstä. Yksikään kotiäiti ei mieti tätä, kaikki ajattelevat vain itseään.
Sellainen, jonka olisin halunnut lapsena.
Vierailija kirjoitti:
Mä saan nyt varmaan alapeukkuja, mutta oikeesti ajattelen että on varmaan vähän laiska jos haluaa vaan olla kotona.
Totta kai täällä palstalla saa alapeukkuja, jos ei ylistä kotiäitiyttä. Koti-isyyden käsitettä ei ole täällä edes olemassa. Palsta on taantunut 50-luvulle. Ja näyttää että muu Suomi seuraa perässä. Naisen asema vain huononee, mutta eipä se näitä kotiäitejä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko, että jos on monta alakoululaista, niin ei ole enää kotona hommia? Joopa. Jos pystyy, jaksaa ja haluaa olla kotona, niin siitä vaan. Tuskin tulee aika pitkäksi, jos lapsia on useita.
Mitä hommia siellä on niin paljon, että se riittää 8 tunnin työpäiväksi?
Sitä mieltä, että ihanaa <3 Edellyttäen että on oma valinta. Lapsille kiva kun turvallinen rakas aikuinen odottamassa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mieltä, että ihanaa <3 Edellyttäen että on oma valinta. Lapsille kiva kun turvallinen rakas aikuinen odottamassa kotona.
Ja isä ei ole turvallinen eikä rakas aikuinen. Vain äiti voi olla.
Miettisin että tuo nainen on taloudellisesti yhtä riippuvainen miehestään kuin perheen lapsetkin eikä hänen työuransa tai eläkekertymänsä tule olemaan kummoinen.
Mielestäni kotiäitiys on oman potentiaalin, osaamisen ja ammattitaidon haaskausta. Suomessa jokaisen koulutukseen on käytetty runsaasti verorahoja ja jos jää kotiäidiksi niin se koulutus menee hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että teillä on noin, meillä kyllä isäkin on mutta toisen nyt on käytävä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Miettisin että tuo nainen on taloudellisesti yhtä riippuvainen miehestään kuin perheen lapsetkin eikä hänen työuransa tai eläkekertymänsä tule olemaan kummoinen.
Mielestäni kotiäitiys on oman potentiaalin, osaamisen ja ammattitaidon haaskausta. Suomessa jokaisen koulutukseen on käytetty runsaasti verorahoja ja jos jää kotiäidiksi niin se koulutus menee hukkaan.
Niin ja sitten taas elämä menee hukkaan jos sitä ei käytä niinkuin itse on onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi että teillä on noin, meillä kyllä isäkin on mutta toisen nyt on käytävä töissä.
Ja sen on oltava isä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kotiäitiys on oman potentiaalin, osaamisen ja ammattitaidon haaskausta. Suomessa jokaisen koulutukseen on käytetty runsaasti verorahoja ja jos jää kotiäidiksi niin se koulutus menee hukkaan.Niin ja sitten taas elämä menee hukkaan jos sitä ei käytä niinkuin itse on onnellinen.
Onko sillä väliä, tuleeko tyttäristä onnellisia? Entä jos he haluaisivat uran, mutta eivät usko itseensä kun kotona opetetaan että nainen elää miehen rahoilla, kotia puunaten?
Lapselle on hyväksi jos vielä ekalle luokalle mennessä kotona on joku kun tulee kotiin, joku joka varmistaa että lapsi oppii tekemään oikeita valintoja välipalaksi ja auttaa läksyissä ja kannustaa. Lapsella voi olla monenlaista huolta liittyen kouluun ja ihmissuhteisiin joten on hyvä kun on joku jolle puhua. Omassa lapsuudessa äiti oli töiden jälkeen vain höllttömässä siitä kuinka vaikeaa hänellä on töissä eikä paljoa kukaan välittänyt miten minulla menee koulussa saati henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. En kerta kaikkiaan voi käsittää tuollaista parisuhdetta. Miksi kukaan nainen haluaa olla miehen elätettävänä ja miksi kukaan mies haluaa vaimon joka suostuu elämään noin? Tuo ei ole aikuisten suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen on oltava isä?
Edelleen harmi jos teillä ei muuta vaihtoehtoa ole. Meillä isä on hyväpalkkaisessa vakityössä ja äiti tehnyt vain pätkätöitä, joten järkevämpää niin. Plus isä ei halua missään nimessä jäädä kokonaan kotiin.
Tämä.