Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin lomalle, mutten jaksa herätä hotellien aamupala-aikaan lomalla! Onko keittiöllinen huone ainut vaihtoehto?

Vierailija
14.11.2018 |

Haluan lomalla nukkua pitkään, enkä herätä klo 9 ehtiäkseni hotellien aamupalalle. Ne loppuvat hyvin yleisesti 10-11 aikaan aamulla. Kotona loma-aikaan syön aamupalan yleensä 11-12.

Onko olemassa myöhäisten aamupalojen hotelleja vai onko minun vain varattava huoneisto keittiöllä ja tehtävä aamupala itse? Tämä vaihtoehto olisi sitten sellainen, että jaksaisin tasan ostaa maitoa ja muroja..

Kaipaisin runsasta hotelliaamupalaa, mutta myöhäisempään aikaan.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa taas ongelmaksi asti...

Ihan tosi, millaisia vastauksia odotit? Jotain muuta kuin jo mainittuja?

Vierailija
22/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat hotellin ilman aamupalaa ja tilaat joka aamu huonepalvelusta aamiaisen huoneeseen.

Heräät aamiaiselle ja menet sen jälkeen uudestaan nukkumaan.

Käyt syömässä kahviloissa all day breakfastin.

Otat hotellin, jossa on myöhäinen aamiainen.

Otat huoneiston jossa on oma keittiö ja laitat illalla kaiken valmiiksi jääkaappiin tarjottimelle ja lataat kahvinkeittimen. Sitten kun heräät, voit vain nostaa tarjottimen pöytään ja napsauttaa kahvinkeittimen päälle.

Jos oikeasti haluaa jotain, niin keksii kyllä keinot. Varsinkin jos raha ei ole ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan hanurista. Miksei aamupalaa saa hotellissa joka sitä mainostaa silloin kun minä sitä haluan. Ruuatkin on ihan outoja, ei siellä ole edes ruisleipää kuitenkaan. Telkkarista tulee jotain outoa ohjelmaa, eikä Netflixissäkään ole samaa valikoimaa kuin täällä. Parempi jäädä kotiin lomailemaan missä voin itse kokkailla aamiaisen kello 11:30 niistä tarpeista mitä minä itse haluan!

Tai...

Huone on halvempi ilman aamupalaa, jos otat apartamenton niin voit kokkailla itse. Jos kaupunki on iso, niin siellä varmasti saa aamupalaa vaikka kello 14 jos jostain syystä niin haluaisit. Etsit vaikka 4squarella että all-day breakfast siitä kaupungista jonne olet menossa ennenkuin ostat lipun ja varaat hotellin ettei käy hassusti. Itse en lomalla jaksa kokkailla vaan musta on kiva etsiskellä eri aamupalamestoja ja jos en jaksa etsiä joku päivä niin kömmin sinne hotellin aamiaiselle, ei se päivä ilman ruokaa kuitenkaan käynnisty.

Vierailija
24/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää matkustaa jonnekin kauas nukkumaan? Nuku kotonas, tulee halvemmaksi.

Vierailija
25/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hotellissa tarjota brunssia?

Vierailija
26/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä nukkua lomalla kauan, mutta et sitten ehdi nähtävyyksiin! Lomarytmi menee niin, että haukataan aamupalaa joko asunnon jääkaapista tai lähellä olevassa kahvilassa, viimeistään klo 9-9.30 ollaan nähtävyyden luona, aikaisintaan puolilta päivin ruokaillaan nähtävyyden lähellä ulkona ja klo 15-17 ollaan valmiita vapaamuotoiseen ohjelmaan lähellä loma-asuntoa. Näin välttää jonoja, aikaa ei kulu jonottamiseen ja illat on mahdollista käyttää päähänpistojen mukaan tai käydä jossain pienemmässä 1-2 tunnin nähtävyydessä lyhyen matkan päässä! Kotona sitten levätään.

Teille voisi sopia huoneisto, niin saisitte nukuttua vähän kauemmin. Aamiainen kahvilassa unenpöpperöisenä vie enemmän aikaa ja maksaa myös enemmän. Päivän ohjelmaa ei aina kannata päättää etukäteen, jos tarjontaa on runsaasti. Lomalla ei kannata käyttää paljoa alkoholia, tai valvoa yötä, jotta on virkeämpi.

Meillä on ollut tapana tarkistaa seuraavan päivän sää illalla ja valita loman liikunnallisiksi luontokohdepäiviksi juuri ne sään puolesta parhaat. Meillä on lista siitä mitä ainakin tahdotaan ehtiä nähdä. Sadepäivinä voi shoppailla ja käydä kaupunkikohteissa, joihin pääsee nopeasti sateelta suojaan.

Vierailija
27/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua ihmisiä, jotka maksaa rahaa päästäkseen hotellihuoneeseen nukkumaan päivät pitkät. Eikö teitä ihmisiä kiinnosta mitä siellä lomakohteessa tapahtuu, ette halua nähdä tai tehdä mitään? Aika lyhyeksi jää päivä, jos ensin nukkuu puoleenpäivään, sitten roikkuu aamupalaa ruikuttamassa pari tuntia, ennen kuin pääsee edes hotellista ulos. Ei mene jakeluun.

Vierailija
28/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä all inc. niin voi syödä koska haluaa. Mutta me todellakin heräämme aina aamiaiselle koska pitää päästä altaalle tai rannalle mahdollisimman äkkiä. Aurinkotuolissa voi vetää tirsat jos on väsy.

Vierailija
29/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalliseen kahvilaan tai jos itse haluaa valmistaa, hellahuone ja aamiainen juuri omaan makuun jonkun pikkukaupan tuoreista aineksista. Riippuu missä on, tietenkin.

Vierailija
30/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua ihmisiä, jotka maksaa rahaa päästäkseen hotellihuoneeseen nukkumaan päivät pitkät. Eikö teitä ihmisiä kiinnosta mitä siellä lomakohteessa tapahtuu, ette halua nähdä tai tehdä mitään? Aika lyhyeksi jää päivä, jos ensin nukkuu puoleenpäivään, sitten roikkuu aamupalaa ruikuttamassa pari tuntia, ennen kuin pääsee edes hotellista ulos. Ei mene jakeluun.

Joillekin rentoutuminen ja loma tarkoittaa myöhään (kerrankin tarpeeksi) nukkumista, ilman tiukkaa aikataulua elämistä ja ohjelmaa, joka on tarjolla iltaisin ja öisin. Museot, näyttelyt, teatterit, konsertit, tapahtumat jne.

Vierailija
31/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Voithan mennä aamiaiselle johonkin kivaan kahvilaan vaikka.

Eikai kaikki kivat ravintolat ja kahvilatkaan pidä aamupalaa koko päivää ?

Vierailija
32/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat nukkua pitkään niin miksi pitäisi syödä aamiainen? Syö lounas.

Mikä loma se sellainen on että pitää käydä ruokakaupassa ja kokata itse? No jos arjessa ei ehdi kokata ja tykkää ruuanlaitosta niin ehkä sitten se tuntuu lomalta. Kukin tavallaan.

Meillä on aina all inc niin voi syödä ja juoda koska haluaa ja ehtii. Toimii mainiosti lasten kanssa kun hotellialueella ja hotellin rantabaarissa ei tarvitse rahaa.

Vierailija
33/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat nukkua pitkään niin miksi pitäisi syödä aamiainen? Syö lounas.

Mikä loma se sellainen on että pitää käydä ruokakaupassa ja kokata itse? No jos arjessa ei ehdi kokata ja tykkää ruuanlaitosta niin ehkä sitten se tuntuu lomalta. Kukin tavallaan.

Meillä on aina all inc niin voi syödä ja juoda koska haluaa ja ehtii. Toimii mainiosti lasten kanssa kun hotellialueella ja hotellin rantabaarissa ei tarvitse rahaa.

Me taas vuokrataan aina lomalla joko huoneisto tai talo ja kokataan itse aamiainen ja illallinen. Lounas syödään ravintolassa. Nyt ollaan Madeiralla ja meillä on ihana huoneisto rinteessä. Parvekkeelta on täysi merinäköala ja mies kävi hakemassa lähikonditoriasta tuoreet sämpylät ja rusinapullat. Mikä sen ihanampaa kuin syödä rauhassa parvekkeella aamiaista ja kynttilänvalossa illallista. Eilen ostettiin isoja katkoja ja paistettiin niitä.

Vierailija
34/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tässä taannoin Jyväskylässä yhden yön jossain hotellissa ja siellä aamupala loppui klo 12, mikä oli mukava yllätys. Sais olla ihan yleinen käytäntö tuo. Kotona syön aina aamupalan 12 maissa.

Vierailija
35/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas ongelma. Eli ei ole ongelmaa kun valitset hotellin ilman aamupalaa ja katsot sen verran, että läheltä löytyy hyviä kahviloita. Tai sitten AI-hotelli runsailla ravintolapalveluilla.

Vierailija
36/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No menet sitten vasta lounaalle syömään..

Lounas ei ole sama kuin aamupala. Harvemmin lounaalla saa aamiaistarpeita, enkä halua syödä mitään pihviä ja perunoita aamupalalla.

ap

Amerikan lomalla hotellin vieressä olevan kahvilan breakfast menuun kuului pihvejä ja paistinperunoita :D  Lisänä niitä herkullisia pannukakkuja voilla ja siirapilla!   Nam kun tulikin nälkä :))

Vierailija
37/37 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Voithan mennä aamiaiselle johonkin kivaan kahvilaan vaikka.

Eikai kaikki kivat ravintolat ja kahvilatkaan pidä aamupalaa koko päivää ?

Välimeren lomakohteissa aika moni paikka myy all day breakastia. Etenkin brittiläisten pitämät kahvilat, pubit ja ravintolat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi