Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kaverin perheestä...
13.11.2018 |
Pakko avautua tästä täällä, kun häiritsee. Hyvällä kaverillani on pintapuolin ihana perhe, ja lämpimät välit vanhempiin ja sisaruksiin. Mutta. Pikkuhiljaa olen huomannut että tämän perhehän on ihan hirveää porukkaa! Kaveri selittää jatkuvasti siitä miten nämä kommentoivat tämän painoa, pituutta, iho-ongelmia, you name it. Olen ollut todistamassa tuota pari kertaa, ja suu jäi auki.
Kyseessä ei ole selkeästi mikään perheenjäsenten välinen naljailu, vaan aidosti ilkeää huomauttelua. Ei enää yhtään ihmetytä kaverin surkea itsetunto. Enkä oikein uskalla ottaa tätä puheeksikaan hänen kanssaan. :/
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kuulostaa tosi kurjalta, mutta kuten sanoit, mahdollisuutesi vaikuttaa ovat huonot. Ehkä joskus voisit tokaista kaverillesi esim. ettet ole yhtään samaa mieltä jostain "läpästä", jonka perheensä sanoi ja vakuutella kaverille, että _sun_mielestä_ hän on esim. hyvä asiassa X. Mutta ei se varmaankaan paljon vaikuta. Voisit myös ehkä sanoa, ettet itse kestäisi, jos omalla perheelläsi olisi samanlaista juttua. Että et ole tottunut sellaiseen. Ehkä hän sitten tajuaisi, ettei tuo ole ihan normaalia. En tiedä, vaikea tilanne.
Oma taustani on vähän samanlaisessa perheessä, jossa kaikkea on heitetty "vitsillä", jopa pakonomaisella vitsailulla. Ja kyllä, mulla on tosi huono itsetunto.