Olen työharjoittelussa ja viikkotuntimäärä on 36 h ja määräaikaisella työntekijällä on 30 h
Osaan työn jo ennestään - meneeköhän tämä ihan oikein? Olen siis ilmainen pätevä työntekijä.
Kommentit (21)
Joku voi työskennellä osa-aikaisena ihan omasta tahdostaan.
Vierailija kirjoitti:
Osaan työn jo ennestään - meneeköhän tämä ihan oikein? Olen siis ilmainen pätevä työntekijä.
Miksi ihmeessä olet tuollaiseen suostunut?
Siis se oikea osa-aikainen työntekijä saa tietenkin palkkaa vähemmän kuin täysiaikainen. Työharjoittelu ei liity asiaan mitenkään.
Käyttävät järjestelmää hyväkseen, työharjoittelijalle kun ei tarvitse maksaa palkkaa. Kukaan ei välitä, uskallan väittää koska muuten tähän olis jo tullut muutos.
Työkkärin orja? Tuota se on. Mulla meni vuokrafirman kautta tuohon tyyliin kesällä viikon verran. Sitten se vakituinen opastaja jäi kesälomalle ja sain yksinäni jatkaa niitä pidempiä päiviä edelleen huonommalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te noihin suostutte?
Kun ei oo vakityötä, se on tuo tai karenssi. Syödäkin pitää ja laskut maksaa.
Huvittavia ovat nämä: "miksi suostutte?!" - kermaperseitä, jotka eivät ole töissä ollenkaan. Kuvittelevat, että jossain olisi työntekijän markkinat.
Hetkinen. Oletko kuntouttavassa työtoiminnassa vai työkokeilussa? Kumpikaan ei ole sama kuin harjoittelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko noihin pakottaa? Miksi ei synny mielenosoituksia? Tuohan on sairasta! Ei ihme, että palkkatöitä ei löydy, jos ihmiset tekevät palkattakin.
Mikäs harjoittelu se sellainen on, mihin työkkäri määrää?
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia ovat nämä: "miksi suostutte?!" - kermaperseitä, jotka eivät ole töissä ollenkaan. Kuvittelevat, että jossain olisi työntekijän markkinat.
Jos harjoittelu kuuluu opintoihin pakollisena, niin siihen on suostuttava jos valmistua meinaa. Työkkäri ei määrää mihinkään harjoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen. Oletko kuntouttavassa työtoiminnassa vai työkokeilussa? Kumpikaan ei ole sama kuin harjoittelu.
Työkokeilu oli muutama vuosi takaperin työharjoittelu. Itse olin juurikin viitisen vuotta sitten työharjoittelussa ja edelleen se tulee suusta että "olin työharjoittelija", vaikkakin nykyään tuo on työkokeilu.
Jos olet harjoittelija niin olet oletettavasti opiskelija, ei opiskelijan harjoittelun tunnit liity mitenkään siihen millaisilla työajoilla muut työntekijät siellä ovat. Sun työpäivän pituudet määräytyy koululta, ei sieltä harjoittelupaikalta.
Se on sitten asia ja kummastus erikseen miksi opiskelet alaa jolle sinulla jo on pätevyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilu oli muutama vuosi takaperin työharjoittelu. Itse olin juurikin viitisen vuotta sitten työharjoittelussa ja edelleen se tulee suusta että "olin työharjoittelija", vaikkakin nykyään tuo on työkokeilu.
Sinähän olit työharjoittelija, nimike on muuttunut sen jälkeen. Et siis sano väärin sanoessasi että olit työharjoittelija..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaanko noihin pakottaa? Miksi ei synny mielenosoituksia? Tuohan on sairasta! Ei ihme, että palkkatöitä ei löydy, jos ihmiset tekevät palkattakin.
En oo aloittaja, mutta pakkoraossa todellakin olen minäkin. Nostettiin vakipaikasta pihalle viime keväänä tuotannollisin ja taloudellisin syin. Pienet mahkut on vanhaan paikkaan päästä tulevaisuudessa takaisin. Hain SOLlille että saan tähän odotusajalle täytettä. Työt on lyhyitä keikkoja, kaikki melkein omalta alalta, mutta sen verran vierestä että voidaan lätkäistä harjoittelijan status. Jos en noita vastaanota, seuraavaksi alkaa työkkäri lähestymään aktiivimalleineen ja höpöhöpö harjoitteluineen. Pakko siis kelpuuttaa mitä annetaan ja toivoa että vanha firma nousee taas äkkiä jaloilleen.
Ainakin meillä koulu määrittää työharjoittelun ajan eli yleensä se on 35h/vko. Opiskelijalla ei ole samoja vastuita kuin palkatulla työntekijällä. Häntä ei voi jättää yksin työvuoroon jne. Ei, vaikka olis miten pätevä, niin opiskelijana ei voi ottaa työntekijän vastuita.
No minä olen ihan omasta halustani osa-aikainen, 33h / viikko. Aina joku työkaveri voivottelee kun en ole kunnon sopparia saanut :D paljon vapaa-aikaa eikä tuo juuri rahallisesti eroa koko aikaisesta.
Meidän koulussa se työaikasopimis on työnantajan ja harjoittelijan välinen sopimus. Kyseessä Tampereella ammatillinen koulutus. Jotkut ovat sen 8 h, jotkut 6, ihan miten ovat kukin sopineet.
Miksi olet harjoittelussa pätevänä?