Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meinasin tukehtua ruokaan toissapäivä - kammo jäi

Vierailija
15.03.2023 |

Popin siis toissapäivänä kaikessa rauhassa lounastani, kun tuntui, että osa ruoasta jäi nieluun kiinni. Hädissäni yritin ensin napata siitä sormin ja lopulta rykäsemällä ruoka irtosi. Säikähdin pahasti.

Kaikki meni hyvin, kunnes eilen sama uhkasi toistua. Jäi kammo. Nyt pelkään niellä ruokaa. Huolellinen pureskelu ei auta, pikemminkin pahentaa ongelmaa. Kiinnitän suullisiin ja tuntemuksiin liikaa huomiota. Selvästi psyykkistä.

Mitä perkelettä tässä nyt tekisi? Ihmisen täytyy kuitenkin syödä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kamala tunne.

Pidä aina juotavaa varalla kun ruokailet, sillä saa pienemmät palaset liikkeelle.

Ja kertaa Heimlichin-manooveri, joskaan sitä ei pysty itselleen tekemään. Tähän tilanteeseen on olemassa tekniikka, jonka toimivuudesta minulla ei ole mitään tietoa.

Katso youtubesta kuinka tuo tehdään yksin ollessa.

Vierailija
2/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kehopositiivinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kuiva suu?

Mun on pakko käyttää paljon nestettä syödessä.

Vierailija
4/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uudet tekohampaat, niin menee se sitkeä tarjouspihvikin mössöksi...

Vierailija
5/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en syödessä erityisemmin juo. Aterioiden välillä toki.

En ole huomannut, että suuni olisi tavallista kuivempi. Stressitekijöitä on kylläkin jonkin verran, voihan sekin vaikuttaa ja kuivattaa tietysti suutakin.

Täytyykin nyt kokeilla, josko ruokajuomat auttaisi.

Toivon, ettei tästä hölmöstä asiasta tulisi pidempikestoista ongelmaa...

Vierailija
6/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se nyt haittaa kun tukehtuu. Ota se armona.

Vierailija
7/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienennä suupalojen kokoa

siirry pariksi päiväksi vaikka sosekeittoihin, sitä ennen pidä päivän tai parin paasto (luonto ajaa tikanpojan puuhun, niin se luonto ajaa sinut myös syömään)

sormilla ei tarvitse sörkkiä nielua, jos sinne jotain juuttuu: yskimisrefleksi käynnistyy ja yskit sen juuttuneen palan ulos plus sitten vielä vähän turhankin takia (evoluutio on sunnittellut niin).  Jos joku takertuu takertumalla nieluun, niin ei silloinkaan oma sörkkiminen auta, tuolloin on uskallettava mennä vaikka soittamaan naapurin ovikelloa. Jos hän ei muuta osaa tehdä, niin ainakin soittaa 112.

Vierailija
8/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysää ja pehmeää ruokaa, nestettä ja pieniä suullisia kerrallaan. Itselläni tarvii sitä juotavaa.

Vierailija
9/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lasten piltti ruokia jääkö kurkkuun kiinni.

Vierailija
10/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmistä suupaloistakaan ei ole nyt ollut apua. Eikä mainitsemastani huolellistakin huolellisemmalla pureskelulla. Pelko herää, enkä yksinkertaisesti pysty nielaisemaan. Tai nielaisen, pala jää puolitiehen ja taas rykästään ja kammo pahenee.

Suussa sulavien ja tasaisesti soseutettujen keittojen syöminen onnistuu, mutta enhän minä nyt vauvanruoalla voi loppuikääni viettää.

Vierailija
11/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä en syödessä erityisemmin juo. Aterioiden välillä toki.

En ole huomannut, että suuni olisi tavallista kuivempi. Stressitekijöitä on kylläkin jonkin verran, voihan sekin vaikuttaa ja kuivattaa tietysti suutakin.

Täytyykin nyt kokeilla, josko ruokajuomat auttaisi.

Toivon, ettei tästä hölmöstä asiasta tulisi pidempikestoista ongelmaa...

Minulla on ahdistusta jatkuvasti ja se saattaa yhtäkkiä laittaa nielun kiinni. Siis edes vettä ei mene alas, jos väkisin yrittää vettä edes vähän hörppiä, kipu nielussa on järkyttävä. Stressi pahentaa ahdistusta.

Ainoa konsti, mikä minulla auttaa, jätän syömisen ja juomisen sikseen. Myöhemmin yritän taas varovasti saada jotain alas.

Jos oireet jatkuu, kannattaa mennä lääkärin puheille.

Vierailija
12/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kamala tunne.

Pidä aina juotavaa varalla kun ruokailet, sillä saa pienemmät palaset liikkeelle.

Ja kertaa Heimlichin-manooveri, joskaan sitä ei pysty itselleen tekemään. Tähän tilanteeseen on olemassa tekniikka, jonka toimivuudesta minulla ei ole mitään tietoa.

Katso youtubesta kuinka tuo tehdään yksin ollessa.

Olen tehnyt itselleni heimlich manööverin tapaisen kun ruoka jäi kurkkuun, heittäydyin portaikkoon niin että ylävatsa osui ylimmän portaan nurkkaan, ruokapala tuli ulos. Muuten olisi käynyt huonosti en nimittäin saanut henkeä lainkaan.

Vierailija
13/16 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienemmistä suupaloistakaan ei ole nyt ollut apua. Eikä mainitsemastani huolellistakin huolellisemmalla pureskelulla. Pelko herää, enkä yksinkertaisesti pysty nielaisemaan. Tai nielaisen, pala jää puolitiehen ja taas rykästään ja kammo pahenee.

Suussa sulavien ja tasaisesti soseutettujen keittojen syöminen onnistuu, mutta enhän minä nyt vauvanruoalla voi loppuikääni viettää.

syöt niin kauan, kun pitää syödä mielesi rauhoittamiseksi

Vierailija
14/16 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole AP, mutta voi sanoa että Tämä on kamalaa.

Itsellä kävi n vuosi sitten tilanne jossa salatin palanen tukki hengitystien. eikä meinannut millään irrota. tunsin jo että nyt loppuu happia ja kohta lähtee taju. Onnekis en sillä kertaa ollut yksin ja sain apua.

Sen jälkeen on ollut vaihtelevasti tilanteita joissa pelkään että tämä toistuu ja olen yksin. Eli  kuolen.

Viimeksi viime yönä heräsin siihen että nielaisin "väärään" kurkkuun. Aivan kauheaa.

Itse en uskalla juoda kun tulee tällainen tilanne, sillä sitä vettäkin oon vetänyt henkeen. Se on kamalaa.

Olen kertonut lääkärille tästä. Toistaiseksi ei mitään apua ole ollut mistään.

Vierailija
15/16 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nälkä on kokoajan kun sen verran lihava niin ei sitä ruokaa tarvi kauhalla lappaa suuhun. Vähemmälläki kerkee

Vierailija
16/16 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä eroon kuolemanpelostasi. Kuolemaa ei tarvitse pelätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän