Nolottaa kiukustumiseni kassalla
Oli kuuma, jonossa taas yksi joka oli suoltamassa rahojansa kaikkiin mahdollisiin veikkauksiin,
päivän mittaan itsellää jo monta ihmisten typeryydestä aiheutunutta tilannetta takana,
itsekin mokannut töissä, musiikki pauhasi marketissa, takana ihminen joka haisi pahalle,
yksi omituinen höpöttäjä viereisessä jonossa, kaikki tämä yhteensä sai kivahtamaan kassalle.
Hän oli aivan syytön, vaikka homma ei hänelläkään mennyt ihan putkeen. Nyt hävettää oma käytös.
Toisaalta, itseäni jotenkin yrittäen armahtaa ajattelen, jos minun pitää ymmärtää kaikkia muita ja kestää,
niin kai sitten muidenkin pitää kestää joskus myös minun huono käyttäytymiseni.
Yleensä käyttäydyn kohteliaasti, mutta nyt vain jotenkin keitti.
- Täytyy huomenna mennä esittämään pahoittelut tytölle.
Kommentit (10)
Kassa näkee joka päivä, joka hetki, ihmisiä joilla on vitutus päällä. Ei he jää muistelemaan, ymmärtävät kyllä ettei kenelläkään ole elämä ruusuilla tanssimista ja kaikki rullaa työpäivän jälkeen hyvin. Kassa todennäköisesti unohtaa sinut ja siirtyy seuraavaan, entistä huonommin käyttäytyvään asiakkaaseeen.
Tässä työssä ei ole varaa laskea suoritumistaan yhden asiakkaan varaan.
Sulla ei ollut hyvä päivä mutta maksoit ostoksistasi. No worries.
t: prisman kassa
Mulla on kanssa palanut päreet kerran ja tuli keljuiltua. Kävin seuraavana päivänä pyytämässä anteeksi ja vaikka keskustelumme oli ihan hyvä ja myyjä oli ymmärtäväinen niin silti minua hävettää (tästä on ehkä vuosi aikaa) joka kerran kun kohtaan kyseisen henkilön, vaikka hän on aina niin ystävällinen ja tervehtii minuakin hymyillen.
Et ole ihan normaali kun meille kassoille purat kiukkuasi kuin pikkulapsi. Mene terapiaan.
Syy on tasan sinulla itselläsi. Ei ole mitään "meitä" jotka on pahalla tuuleella, vaan sinä yksin.
t:prisman kassa
Itsehillintä on taitolaji. Suosittelen kuivaharjottelua ja siedättämistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kanssa palanut päreet kerran ja tuli keljuiltua. Kävin seuraavana päivänä pyytämässä anteeksi ja vaikka keskustelumme oli ihan hyvä ja myyjä oli ymmärtäväinen niin silti minua hävettää (tästä on ehkä vuosi aikaa) joka kerran kun kohtaan kyseisen henkilön, vaikka hän on aina niin ystävällinen ja tervehtii minuakin hymyillen.
Ymmärrät edes hävetä.
Mitäpäs tuosta ja kyllä kaupassa asiakkaana alkaa itseäkin usein kenkuttamaan, vaikka itsekin olen kaupassa töissä. Älä siis suotta murehdi, sillä siitähän meille kaupan henkilökunnalle maksetaan, että asiakas on se K-kaupan kunkku ja meidän lopullinen palkanmaksaja.
Osuuskaupoissa ne asiakaat taitaa olla peräti omistajia;))
Terveisin, CM-kassa/myyjä
Hienoa, jos käyt pyytämässä anteeksi. Se kertoo susta paljon, että sulla on rohkeutta palata "rikospaikalle" ja pahoitella. Harva osaa pyytää anteeksi. :)
Kokeile vielä jotain rentoutumistekniikoita. Netti on pullollaan kaikenlaisia mindfullness-. hengitys- ja meditaatiojuttuja. Tee asioita, joista tulee hyvä mieli ja tee elämästä niin mukavaa kuin sulle on mahdollista. Silloin kiukuttaa vähemmän.
Hyvä, että menet pyytämään anteeksi.
Vain kerran asiakas sai minut itkemään kotimatkalla. Dementiapappa oli erittäin häijy ja inhottava, kun tein työtä, jota vasta opettelin.
No miten pahasti sä hälle sanoit?