Vaimo suuttui lihan paistamisesta
Minä hoidan perheen ruokahankinnat ja olin ostanut mm. lihasuikaleita jo viikonloppuna. Mun oli tarkoitus tehdä ne jo viikonloppuna, mut oli muuta ruokaa, ulkona syömistä ym. No tänään sit päätin ne paistaa, rupesin paistamaan niitä ja ajatuksenani oli, että syödään lihakastiketta sen jälkeen, kun olen vienyt ja hakenut lapset harrastuksesta. Vaimo teki töitä työhuoneessa ja kun tuli sieltä pois, lapset valittivat hänelle nälkäänsä ja vaimo lämmitti heille eilisiä lihapullia ja tarjosi ohessa salaattia ja alkoi jankata mulle, että jos kerran olin alkanut tehdä ruokaa, niin miksen tehnyt ruokaa siten, että lapset ehtivät syömään ennen harrastuksiaan. Sanoin, etten ehtinyt, josta hän raivostui! Sanoi, että miksi sitten paistan niitä lihoja, jos ei ole aikaa. MUTTA kun tarkoitus oli, että paistan ripeästi ne suikaleet, jotta ne on VALMIINA sitten kun tullaan harrastuksista, ja olisin kyllä ehtinyt lämmittää itsekin ne muutamat lihapullat lapsille ennen harrastuksia. Vaimo sanoi itselleen tyypillisellä kuivalla äänellä, että hän olisi kyllä voinut hyvinkin paistaa ne lihat, kun me ollaan treeneissä. MUTTA kun olen kerran pääasiallisesti vastuussa ruoan hankinnasta ja ruoan laitosta ja olin LUVANNUT paistaa ne lihat.. mutta vaimon mielestä olen taas tehnyt jotain tosi väärin. Nyt odottelen lapsien harrastusten päättymistä ja ihmettelen, että mitähän taas tein väärin.
Kommentit (31)
Jotkut vaimot suuttuu lihan piilottamisesta.
No eihän siinä ole miään järkeä että sinä laitat ruokaa niin, että lapset eivät ehdi sitä syödä ennenkuin lähtevät vaikka ovat nälkäisiä. Miksi muutenkin lapset joutuivat ruokaa äidiltään pyytämään vaikka sinä olit selvästikin vastuussa päivän kokkailuista?
Vierailija kirjoitti:
En ole lattiamatto tai kotiorja, musta on vaan mukava olla vastuussa ja hoitaa asiat. Tykkään laittaa ruokaa ja niin vaimokin mutta minä laitan useammin, koska MINÄ autoilevana osapuolena nyt vaan satun käymään kaupassa useammin ja mun on helpompi kantaa isoja kantamuksia kotiin. Ihmettelen vain, miksi vaimo on välillä niin kiittämätön kaikesta vaivannäöstäni. t. se mies.
Oletpas.
Taidanpa pysytellä sinkkuna edelleenkin..
Aivan kuin oman mieheni ajatuksia kirjoittelet.
Ei se sun vaimos sen lihan paistamisesta hermostunut, vaan siitä että aloit lasten harrastusten kannalta liian myöhään sitä ruokaa laittamaan. Olitte jo siis sopineet että syödään ennen kuin lähdette sinne kerhoihin, lätkään tms., ja aloit vasta valmistelemaan ruokaa joka olisi sinun mukaasi ollut tarkoitus syödä vasta kun kotiudutte?
Eli mies mokasi omat velvollisuutensa eikä saanut lapsille ajoissa ruokaa pöytään, vaikka se oli hänen tehtäväkseen sovittu, vaan vaimo joutui pelastamaan tilanteen. Kuka ei olisi ärsyyntynyt tuosta?
En kehtais ainakaan valittaa, jos olisin tuo mies.
Vierailija kirjoitti:
En ole lattiamatto tai kotiorja, musta on vaan mukava olla vastuussa ja hoitaa asiat. Tykkään laittaa ruokaa ja niin vaimokin mutta minä laitan useammin, koska MINÄ autoilevana osapuolena nyt vaan satun käymään kaupassa useammin ja mun on helpompi kantaa isoja kantamuksia kotiin. Ihmettelen vain, miksi vaimo on välillä niin kiittämätön kaikesta vaivannäöstäni. t. se mies.
Sitä vaan v*tuttaa kun olet tuollainen ovimatto.
Minkä takia ap:n vaimon siippa kuulostaa ihan 15 vuotiaalta teiniltä? Eihän aikuiset noin kirjoita/puhu?
Ei rutiineja. Ei ruoka aikoja. Joku paistaa jotain joskus mitä sitten joskus myöhemmin lämmitetään. Penskat osaa puhua vaan äidilleen. Äiti pöllähtää jostain pelastamaan tilantee . Aiemmilta viikoilta ei kokemusta että milloin syödään. Tää perhe tai ukko on ihan sekasin. Pakko olla joku Porvoolainen perhe
Joopa joo, porvoossa jo toinen ruokakriisi tänään.