Puhki kuluneet muotinimet
Itse ainakin menetän täysin mielenkiintoni niitä mielikuvituksettomia vanhempia kohtaan, joiden lapsikatraan nimet ovat: Isla, Pihla ja Miro. Missä persoonallisuus? Asuvat satavarmasti valkoiseksi sisustetussa kodissa jonka esineet ovat sisustuslehdestä.
Lopetin myös yhden bloggaajan seuraamisen, kun paljastui, miten nimesi lapensa: Eemi. Et sitten voinut etsiä ihan oikeaa nimeä, vaan piti laittaa tuollainen, joka näyttää kirjoitusvirheeltä?
Kertokaas, mitkä nimet teillä tulee korvista ulos
Kommentit (32)
Jos mä kuulen vielä kerrankin, että jonkun nimi on Kalevi, niin mulla sekoo pää.
Vierailija kirjoitti:
Kauankohan menee aikaa että muotiin tulevat Pirjo, Sirkka ja Marjatta.
Luultavasti ei kyllä kauheen montaa vuotta mee Sirkan ja Marjatan kanssa. Pirjoa joudutaan kyllä odottamaan varmasti maailman tappiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ei kyllä kauheen montaa vuotta mee Sirkan ja Marjatan kanssa. Pirjoa joudutaan kyllä odottamaan varmasti maailman tappiin.
Pirjoja ois kyllä syytä olla enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jonkin aikaa, nyt muotia on 1900-luvun alkupuolen nimet.
Kuutti, Vertti.
Mun mielestä Pirkko, Marjukka, Helena ja Anna-Liisa olisivat nykypäivänä puhtaasti tuoreita ja virkistäviä.
Vierailija kirjoitti:
Kuutti, Vertti.
Mun mielestä Pirkko, Marjukka, Helena ja Anna-Liisa olisivat nykypäivänä puhtaasti tuoreita ja virkistäviä.
Helenan suosio on jo nousussa.
Helena, jes! Jos haluaisi tavoitella erikoisuutta, voisi antaa lapselle nimeksi seuraavia: Jaana, Niina, Marika, Sanna, Mika, Tero, Jani tai Veli-Matti. Paljon on vielä käyttämättä ihania suurten ikäluokkien nimiä, kuten Ritva, Raili, Raija, Raimo, Reijo, Reino, Rauno.
Kaikki väkisin väännetyt jessicat ja alexit. Tosi kiva kun luokalla on jannika, jannica, jannikka, jannicka ja jokainen kertoo aina oman kirjoitusasunsa. Mut silti niin uniikkeja, uh!
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapsilla normaalit allakasta löytyvät nimet. Koti on tavallinen, Skoda octavialla ajetaan ja Vaasan ruispaloja syödään. Päällä sinisiä farkkuja ja mustia paitoja.
Koen kuitenkin olevani kiinnostava ja persoonallinen ihminen, vaikka en sisustuksella, lasten nimillä tai millään pyrikään erottautumaan.
Voi että, ihana kommentti! :)
Vierailija kirjoitti:
Poikien nimistä Onni, Eetu, Niilo, Eino, Elias + kaikki koirien nimet kuten Jiri, Jimi, Vili...
Tyttöjen nimistä Aada, Lilja, Sofia, Emma, Lilian, Fanny....
Nänä siis ihan kauniita nimiä (paitsi koirien nimet) mutta jos 90% tuttavien lapsista on jonkun näiden niminen niin kyse on jo trendien mukaan lapsensa nimeämisestä ja mielestäni se on mautonta.
Onko myös jenni, sanna, sari, laura, pirjo ja tarja mauttomia nimiä, ja heidän vanhempansa hölmöjä trendien perässä juoksijoita?
Vierailija kirjoitti:
Puistossa jonkun pienen lapsen nimi oli Sirkku. Alkuun kuulosti hassulta, mutta sitten oikeastaan tosi söpöltä ja juuri sopivalta. Muistan kun aikoinaan naureskeltiin Martta, Kerttu ja Amalia nimille, enkä olis voinut kuvitellakaan niiden tulevan muotiin enää ikinä. Niin vaan on nyt päiväkodit täynnä näitä.
Meillä on lapsilla normaalit allakasta löytyvät nimet. Koti on tavallinen, Skoda octavialla ajetaan ja Vaasan ruispaloja syödään. Päällä sinisiä farkkuja ja mustia paitoja.
Koen kuitenkin olevani kiinnostava ja persoonallinen ihminen, vaikka en sisustuksella, lasten nimillä tai millään pyrikään erottautumaan.