Mikä voi olla syy ettei mies halua tutustua?
Eli meille tuli töihin uusi työntekijä, mies johon iskin heti silmäni ja uskoin että hänkin muhun. Ollaan siis noin vuoden nyt oltu samassa työpaikassa ja katseita ollut puolin ja toisin, tai niin ainakin minä luulin (työkaverikin ovat toki sen huomanneet). Meillä on tosi hauskaa yhdessä, ollaan naurettu samoille jutuille jne ja huomattu että meillä on samat kiinnostuksen kohteet. Välillä työpäivien jälkeen ollaan laitettu viestiä, pääosin työasioista mutta sivuttu välillä yksityiselämääkin. Oon normaalipainoinen ja nätti, miehiä mulla on kyllä aina riittänyt ettei ulkonäöstä pitäisi olla kiinni. Lisäksi mies on viesteissä mm kertonut mun olevan ihana jne.. Oon jopa kysynyt ihan suoraan, seurusteleeko ja ei seurustele. Lisäksi tää on tosi pieni paikkakunta jossa kaikki tuntee lähes toisensa että tietäisin kyllä jos seurustelis.
No tein sitten aloitteen eli kysyin häntä kahville, vastaus oli kieltävä 😳 Oon nyt ihan ymmälläni että miksi mies ei halua muhun edes tutustua paremmin, työajan ulkopuolella. Mistään seurustelusta en oo puhunut, eli jos mies on sitoutumiskammoinen jne, haluisin vaan tutustua paremmin. Mun mielestä tämä on jotenkin outoa, kun mies on välillä käynyt ulkona kahvilla muiden työntekijöiden kanssa mutta mun kanssa ei nyt kuitenkaan lähde. Eli mitä hittoa!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Syitä voi olla monia. Itse olen ollut monesti samassa tilanteessa, mutta mulla on joku ihmiskammo. Se ei näy pinnallisemmassa kanssakäymisessä ja vaikutan ihan normisosiaaliselta. Kuitenkaan mulla ei ole tämän takia yhtäkään kaveria. Äidin luona käyn joskus kahvilla. Tätä ei heti uskoisi musta.
Iskee vaan jossain vaiheessa ihan järjetön paniikki.
M29
Olen samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitä voi olla monia. Itse olen ollut monesti samassa tilanteessa, mutta mulla on joku ihmiskammo. Se ei näy pinnallisemmassa kanssakäymisessä ja vaikutan ihan normisosiaaliselta. Kuitenkaan mulla ei ole tämän takia yhtäkään kaveria. Äidin luona käyn joskus kahvilla. Tätä ei heti uskoisi musta.
M29
Olis jotenkin erikoista. Me ollaan sosiaalialalla joten ihmisten kanssa ollaan kokoajan tekemisissä. En uskoisi että olisi opiskellut kyseiseen ammattiin jos olisi ihmiskammo. Lisäksi hänellä on paljon ystäviä joiden kanssa viettää aikaa, ja on jokaisessa työpaikan kissanristiäisissäkin tämä mies on mukana.. .
Ap
Muodollinen työsuhde on eri asia kuin vapaa-aika.
Itse täysin samassa tilanteessa. Mutta kuten viisaammat täällä kirjoitteli, sut (ja mut) on friendzonetettu. Pahimmillaan kelpaat vain seksiin, mutta suhdetta et saa. Parempi pysyä vain frendeinä, niin sydän ei särjy.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa ahdistelemasta työkaveria # mentoo
Viisas mies.
Sinulla on ollut mies suhteita paljon. Onko sinulle tärkeää saada miehiltä huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Ja sekin on erikoista että hän on avautunut mulle viesteissä erilaisista asioista mm masennuksestaan, mistä kukaan muu ei työpaikalla tiedä. Ja ahdistuksestaan siitä että kokee ettei oo tarpeeksi hyvä omaan nykyiseen työtehtäväänsä. Ja mä oon tsempannut ja rohkaissut häntä jne.. Ja sit ei kuitenkaan lähde mun kanssa kahville ja halua tutustua muhun enempää, musta tämä on aika ristiriitaista 🤔
Ap
Jos ihmisellä on masennus, niin se voi myös vaikuttaa siihen, ettei halua mitään deittailukiemuroita edes vähemmässä määrin elämäänsä. Omalla kohdalla on kokemusta puolin ja toisin. Vaikka oli kiinnostusta sinänsä toista kohtaan, en vaan pystynyt sillä hetkellä päästämään ketään lähemmäksi tietyssä mielessä. Masennus vie paljon voimia ja saattaa vetää sen toisenkin mukanaan. Siksi joillakin on helpompi olla yksin. Se ei silti estä joistakin pitämästä. Ei vaan olisi esim. omalla kohdallani ollut reilua sitä toista kohtaan. Ehkä tuolla henkilöllä työ ja muu sosiaalielämä vievät paljon tilaa ja voimia eikä halua ketään lähelle, on ollut joku vaikea ihmissuhde josta vielä toipuu tai sitten ei vain ollut lopulta yhtä kiinnostunut kuin sinä. Jotkut tykkäävät sellaisesta kaukaisesta silmailysta yms. mutta eivät halua vakavampaa. Tai sitten hänellä on jo meneillään jotain jonkun toisen kanssa, eikä se jokin ole vielä edennyt kuitenkaan seurustelun asteelle. Syitä on monia, jotka eivät edes todennäköisesti johdu sinusta. Jatka eteenpäin. Ei asiaa kannata jäädä miettimään liikaa. Asian liika pähkäily vain tuo lisää kysymyksiä joihin et välttämättä koskaan saa vastausta.
Liian ruma naama ja liian pienet tissit. Tää ainakin mun kohdalla miksi kukaan mies ei oo koskaan halunnut musta kun kertapanon
Ehkä et ole sellainen, jonka kanssa hän tosielämässä ja vapaa-ajalla tahtoisi olla viestittelyä enemmän. Olet sellainen "työpaikkavaimo". Tai sitten olet tulkinnut jo alunperinkin aivan liikaa. Tai mies on kyllä kiinnostunut sinustakin, mutta vähemmän kuin jostakusta toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ja sekin on erikoista että hän on avautunut mulle viesteissä erilaisista asioista mm masennuksestaan, mistä kukaan muu ei työpaikalla tiedä. Ja ahdistuksestaan siitä että kokee ettei oo tarpeeksi hyvä omaan nykyiseen työtehtäväänsä. Ja mä oon tsempannut ja rohkaissut häntä jne.. Ja sit ei kuitenkaan lähde mun kanssa kahville ja halua tutustua muhun enempää, musta tämä on aika ristiriitaista 🤔
Ap
Jos joku tällaisten puheiden perusteella luulisi minun olevan lähemmin kiinnostunut, voisin ottaa askelen taaksepäin. Hän kuulostaa vain halunneen avautua työkaverille, koska olet kai vaikuttanut luotettavalta ja kuuntelevalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M29
Olis jotenkin erikoista. Me ollaan sosiaalialalla joten ihmisten kanssa ollaan kokoajan tekemisissä. En uskoisi että olisi opiskellut kyseiseen ammattiin jos olisi ihmiskammo. Lisäksi hänellä on paljon ystäviä joiden kanssa viettää aikaa, ja on jokaisessa työpaikan kissanristiäisissäkin tämä mies on mukana.. .
Ap
No yritä lämmitellä sitä joissain työpaikan juhlissa. Jos se ei juuri silloin päässyt kahville kun pyysit. Kohta on varmaan pikkujoulut.
Öö ja sen heilan tulee olla sieltä tuppukylästä? Haloo internet ja kaikki. Heiloja voi olla vaikka ympäri maailmaa ja sä et siitä tiedä mitään. ;) Oot vain hänelle ollut kiva flirttikohde, mutta muu vakqvampi ei kiinnosta. Deal with it. Noloo sulle.
Onhan se outoa, jos kuitenkin muiden kanssa on käynyt kahvilla. Mutta niin se varmaan menee, ettei ole kiinnostunut tai sitten on, mutta ei ole halukas/valmis mihinkään vakavampaan ja pelkää sun haluavan.
Mieti, jos olisit ollut tuolla lailla jonkun naispuolisen työkaverin kanssa. Minkä silloin olettaisit syyksi, ettei hän lähde kahville? Minulla on tosi läheisiä TYÖkavereita, joiden kanssa töissä ihan halaillaan ja kosketellaankin (tämä vain naisten kesken, miesten kanssa pidetään vähän fyysistä etäisyyttä vaikka muuten läheisiä oltaisiinkin), muttei nähdä vapaa-ajalla. Joskus saatetaan viestitellä. Samassa työpaikassa oleva ymmärtää aivan eri tavalla kun puhun työelämän paineista kuin joku, jolla ei ole työstäni muuta käsitystä kuin kertomani. Mies on siis ehkä kaivannut työpaikalta ystävää, jonka kanssa tulee hyvin juttuun ja jolle voi raottaa vähän ihan sitä oikeaa minää eikä vain työminää. Ei tyttöystävää.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No siinähän se selitys tuli, masennus.
Ole vaan tyytyväinen, ettei teillä ole sen enempää mitään. Aluksi voi tietty ajatella, että kyllä tämä tästä, mutta kun eihän se siitä sitten kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sinä tulkitsit miehen kiinnostuksen väärin, ei siinä sen kummempaa. Move on. Miksi jotkut naiset kuvittelevat, että miestä pitäisi kiinnostaa nainen kuin nainen.
Niin no tämän palstan miehet ovat kyllä aikojen alusta asti sanoneet, että "nainen valitsee", "nainen päättää parisuhteen alkamisesta". Mukava nähdä, että ei se niin menekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tulkitsit miehen kiinnostuksen väärin, ei siinä sen kummempaa. Move on. Miksi jotkut naiset kuvittelevat, että miestä pitäisi kiinnostaa nainen kuin nainen.
Niin no tämän palstan miehet ovat kyllä aikojen alusta asti sanoneet, että "nainen valitsee", "nainen päättää parisuhteen alkamisesta". Mukava nähdä, että ei se niin menekään.
Tämä!
Syitä voi olla pitkä liuta,älä painosta.