Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pahassa rasva- ja sokerikoukussa.

Vierailija
12.11.2018 |

Miten ihmeessä pääsisin ruotuun ja saada kohtuullistettua tätä ruokavaliotani? Mulla on myös huono itsekuri. Mut mistä edes voisin yrittää aloittaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä helpotti kun otin säännölliset ateriarytmit ja hedelmiä mukaan. Monipuolista ruokaa. Ei pääse verensokerit heittelemään niin ei tee mieli jatkuvasti.

Vierailija
2/7 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Nytkin syön vadelmapiirakkaa. Joskus kun jaksan pitää itseäni jotenkin ruodussa, niin pitäisi syödä usein ja vähän terveellisiä välipaloja ja kunnon aterioita, että mielihalut eivät pääsisi ihan valloilleen. Ja hurja määrä liikuntaa päälle. Koska liikkuessa ei voi syödä, eikä se silloin tule edes mieleen. Mutta tuollainen on aika raskasta pidemmän päälle. Koko ajan pitäisi suunnitella syömisiään ja raivata aikaa arjesta sille liikunnalle. On helpompi repsahtaa pari kertaa päivässä syömään munkkia ja myöhemmin vähän karkkia ja sitten syödä vähän muuta ruokaa. Mulla on siis yleensä melko pitkät ateriavälit ja varmaan siinä ajassa se nälkä kasvaa jo niin suureksi, että käy tekemään mieli kaloripitoisia ruokia, joilla saa heti suurta mielihyvää. Multa löytyisi tieto miten muuttaa asioita, mutta ei sitten kuitenkaan energiaa tehdä siitä lopullista elämäntapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita vesipaasto.

Vierailija
4/7 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita vesipaasto.

Mikä helv*tin ratkaisu se olisi? Siinä sitä vasta kärvisteltäisi herkkujen himossa ja repsahdus tulisi olemaan väistämätön. Plus pelkkä veden nauttiminen ei toimi mitenkään pidemmän päälle. Pakko saada jotain ravinteita elääkseen. Aloitus ei koskenut mitään pikadieettejä, vaan keinoja hallita epäterveellisten ruokiensyömistä.

Vierailija
5/7 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti niin yksinkertaista, että laitat kellon kolmen tunnin välein soimaan ja opettelet syömään säännöllisesti. Kaupassa skippaat sipsi- ja karkkiosastot. Se on tosi helppoa, kun ne on omia linjoja, senkus kävelet ohi.

Vierailija
6/7 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oikeasti niin yksinkertaista, että laitat kellon kolmen tunnin välein soimaan ja opettelet syömään säännöllisesti. Kaupassa skippaat sipsi- ja karkkiosastot. Se on tosi helppoa, kun ne on omia linjoja, senkus kävelet ohi.

Jos se on niin helppia ja yksinkertaista, niin miks suomessa on sitten niin paljon ylipainoisia ihmisiä?

Vierailija
7/7 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ongelman ratkaisu ei ole helppoa. Minulla auttaa, jos en syö sokeriherkkuja. Kun on jonkun aikaa ollut syömättä sokeriherkkuja, kypsät hedelmät maistuvat tosi hyviltä (esim. keltainen kiivi). Toki hedelmissäkin on sokeria, mutta ovat toki paljon terveellisempiä kuin esim. karkit, limsat ja jäätelöt. Täytyy aloittaa pienestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi