Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käräytin pettävän ihmisen puolisolleen

Vierailija
12.11.2018 |

Lyhyestä virsi kaunis. Miehelläni tai nykyisellä ex miehelläni suhde toisen naisen kanssa joka tahollaan pitkässä parisuhteessa. Paneskelevat monta kertaa viikossa ja suhdetta jatkunut jo monta kuukautta, lähes puoli vuotta. Kuulin tästä muutama kuukausi sitten ja sanoin tälle naiselle että lopeta, kerro sun puolisolle tai minä kerron. Nyt 2kk myöhemmin kerroin hänen miehelleen.

Oikein vai väärin? Olisitko itse halunnut tietää? Mies oli aavistellut jotain mutta ei tiennyt.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit oikein. Minä ainakin haluaisin tietää.

Vierailija
2/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Miehellä on oikeus tietää. Ihmetyttää kaikenmaailman limanuljaskojen suojeleminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein!itse myös olisin halunnut tietää

Vierailija
4/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua ajoi vain kostonhimo, ei mikään sen jalompi tunne. Älä teeskentele. 

Pääsääntö on, että toisten asioihin ei kannata sekaantua. Siitä ei yleensä seuraa mitään hyvää. 

Tässäkin tapauksessa asioilla olisi ollut ihan luontainen kehityskulkunsa. Jos mies jo aavisteli, hän olisi pian saanut tietää muutenkin. Se olisi ollut parempi vaihtoehto myös tälle petetylle, jonka kokeman häpeän määrää sinä vain lisäsit. 

Ainoa tapaus, jossa itse toimisin samoin, olisi sellainen, jossa petetään minulle erittäin läheistä ihmistä, jolta en muutenkaan salaa mitään. Tässä tapauksessa salaaminen kun tuhoaisi ystävyyden ja luottamuksen. Muuten on paras keskittyä pitämään huolta omista asioistaan.

Vierailija
5/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit aivan oikein. Mieti jos sinua petettäisiin etkä tajuaisi miksi sinulla on outoja aavistuksia. 

Vierailija
6/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin antanut asian olla. Teit asiasta aloituksen niin jäi siis kertominen vaivaamaan vai mikä tämän aloituksen syy on?

Vierailija
7/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsääntö on, että toisten asioihin ei kannata sekaantua. Siitä ei yleensä seuraa mitään hyvää. 

Tässäkin tapauksessa asioilla olisi ollut ihan luontainen kehityskulkunsa. Jos mies jo aavisteli, hän olisi pian saanut tietää muutenkin. Se olisi ollut parempi vaihtoehto myös tälle petetylle, jonka kokeman häpeän määrää sinä vain lisäsit. 

Ainoa tapaus, jossa itse toimisin samoin, olisi sellainen, jossa petetään minulle erittäin läheistä ihmistä, jolta en muutenkaan salaa mitään. Tässä tapauksessa salaaminen kun tuhoaisi ystävyyden ja luottamuksen. Muuten on paras keskittyä pitämään huolta omista asioistaan.

Selittelee pettäjä siellä. Aina parempi mitä aikaisemmin saa tietää ja pääsee paskiaisesta eroon.

Vierailija
8/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sanoit. Pettäjä pitää narauttaa aina ja tuoda totuus petetyn tietoon.

Vierailija
9/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin antanut asian olla. Teit asiasta aloituksen niin jäi siis kertominen vaivaamaan vai mikä tämän aloituksen syy on?

Ap kysyi miten itse olisimme toimineet.

Vierailija
10/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä teke väärin mutta ihan yhtä väärin tekee puoliso joka laiminlyö suhteessa, ei anna lämpöä, seksiä, arvostusta. Lopulta ihminen hakee sitä muualta. Kumpikaan ei ole silloin mikään syytön uhri.

Olen itse ollut uskollinen 18 vuotta. Sitten en jaksanut enää elää seksin, ihailun ja rakkauden vajeessa ja menin sänkyyn toisen kanssa. No se olikin sitten niin ihanaa ettei totisesti jäänyt yhteen kertaan vaan nyt olen hänen kanssaan naimisissa. Enkä todellakaan pettäisi häntä koska saan häneltä kaiken tarvitsemani kuten suhteessa pitääkin saada.

En menisi käräyttelemään yhtään ketään. Uskottomuudelle on uskoakseni useimmiten hyvä syy taustalla.

Vierailija
11/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaimon kanssa vapaa suhde.

Ai että olemme saaneet makeat naurut joka kerta, kun joku ”käräytän tämän petturilimanuljaskan!” tulee vouhottamaan pettämisestä..

Sitten kun käräyttäminen ei tuottanutkaan tulosta, haukutaan meidän moraalimme vapaasta suhteesta..

Suomalaisen luonto on kyllä niin omanlaisensa.. huh huh

Vierailija
12/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä teke väärin mutta ihan yhtä väärin tekee puoliso joka laiminlyö suhteessa, ei anna lämpöä, seksiä, arvostusta. Lopulta ihminen hakee sitä muualta. Kumpikaan ei ole silloin mikään syytön uhri.

Olen itse ollut uskollinen 18 vuotta. Sitten en jaksanut enää elää seksin, ihailun ja rakkauden vajeessa ja menin sänkyyn toisen kanssa. No se olikin sitten niin ihanaa ettei totisesti jäänyt yhteen kertaan vaan nyt olen hänen kanssaan naimisissa. Enkä todellakaan pettäisi häntä koska saan häneltä kaiken tarvitsemani kuten suhteessa pitääkin saada.

En menisi käräyttelemään yhtään ketään. Uskottomuudelle on uskoakseni useimmiten hyvä syy taustalla.

Jos suhde on huono, kuuluu erota, ei pettää.

/2

Vierailija
13/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi kertonut, ei kuulu minulle muiden asiat.

Vierailija
14/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, että kukaan tulee koskaan kertomaan minulle, että puolisoni pettää minua. Ymmärrät tuosta varmaan myös, miten olisin toiminut sinun tilanteessasi.

Vierailija
15/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polygamiaorgiat kirjoitti:

Meillä on vaimon kanssa vapaa suhde.

Ai että olemme saaneet makeat naurut joka kerta, kun joku ”käräytän tämän petturilimanuljaskan!” tulee vouhottamaan pettämisestä..

Sitten kun käräyttäminen ei tuottanutkaan tulosta, haukutaan meidän moraalimme vapaasta suhteesta..

Suomalaisen luonto on kyllä niin omanlaisensa.. huh huh

No ei siinä vapaassa suhteessa ole mitään moraalitonta, vaan siinä, että naitte jonkun toisen puolisoa, joka ei selvästikään ole yhtä vapaassa suhteessa. Vai esititkö vain niin yksinkertaista ettet muka tajunnut tätä asiaa?

Vierailija
16/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelisin, et häpeän määrää lisää ennemmin se, että puoliso kerkeis pettää vielä pidempään. Eli parempi, mitä aiemmin tieto tulee.

Vierailija
17/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista tekstiä. Pettämistä ei voi perustella millään, ei sit yhtään millään. Sä voit perustella, et sä erosit, koska et saanu seksiä, huomioo, rakkautta. Ei mikään noista silti oikeuta sua pettämään. Lapsellista touhua, et pitää ensin mahollisimman paljon satuttaa ennen eroo.

Vierailija
18/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää. Ja olisin halunnut, koska myös siis mieheni oli suhteessa tällöin kanssani.

Annoin naiselle kuitenkin mahdollisuuden kertoa itse tai lopettaa, jälkeenpäin mietin miksi odotin niin kauan ennen kuin käräytin. Naisen mies oli todella surullinen kuullessaan naisensa puuhista, ansaitsee varmasti parempaa. Jos päättävät jatkaa yhdessä niin eivät ainakaan elä valheessa toisen tietämättä. Oma mies sai lähtöpassit ja itse parantelen särkynyttä sydäntä. Taistelen että puhevälit mieheeni säilyvät, koska käytännön asioita on selvitettävänä vielä. On vaikeaa. Ehkä aika auttaa.

- ketjun aloittaja

Vierailija
19/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en olisi kertonut, ei kuulu minulle muiden asiat.

Nyt minua kyllä alkoi kiinnostaa, miten se, että mies pettää, on "muiden asia". Ap oli myös sanonut tälle pettämissuhteen toiselle osapuolelle, että lopettaisi - arvatenkin on sanonut asiasta ohimennen myös miehelleen. Niin miten se on "muiden asia" - eikö ollenkaan oma? 

Vierailija
20/46 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä en haluaisi olla viimeinen joka saa tietää, että mieheni pettää. Se olisi jotenkin niin nöyryttävää, kun kaikki muut tietävät ja kukaan ei kerro. Siksi olen sitä mieltä, että teit oikein.

He tekevät sitten päätökset kun kaikki kortit on pöydällä.