Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten piristätte itseänne tällaisella jatkuvalla harmaalla, pimeällä, sateisella säällä?

Vierailija
12.11.2018 |

Nyt kaikki vinkit kehiin! Kiitos etukäteen!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jotenkin onnistunut kiintymään tähän säätilaan. Vielä viime vuonna vihasin tätä. Yhtäkkiä tajusin, että maassa on kivoja värejä, jotka näyttävät hyvältä harmaata taivasta vasten. Tihkusateessa käveleminen ja ratsastaminen on mukavaa. Tästä se lähti. Nyt ei kelit ahdista! 

Mun mielestä tää on ihan kauheeta. Ahdistaa niin hirveästi etten tiedä mitä tehdä. Varmaan pitäisi joku lääkitys hankkia, ei tästä muuten selviä.

Ap

Älä vaan lääkitykseen sorru, jos et siis ole oikeasti todella masentunut. Nuku tarpeeksi, liiku paljon ulkona, vaikka ei yhtään huvittaisikaan ja vältä hiilareita. Moni sortuu näin pimeään vuodenaikaan noihin hiilareihin, mutta se vaan pahentaa oloa.

Vierailija
42/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasvalolamppua ja ihan laadukasta olen minäkin kokeillut, mutta olenko epänormaali, kun mulle se valo aiheuttaa hirveän elämävitutuksen ja morkkiksen ja masentavan tunteen, etenkin aamulla? :D Tykkään kököttää pimeässä tietokoneen ääressä. 

Mulle ovat parhaiten auttaneet jouluvalot ja niillä sisustaminen, vaikka muutoin en joulua viitsikään viettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itse asiassa halutkin lähteneet tän pimeyden myötä. Tuli vaan mieleen kun jotkut seksiä ehdottavat. Ei ihan oikeasti ole edes mitään halujakaan. Väsyttää vaan v*tusti kokoajan.

Ap

Minulla ihan sama juttu!

N22

Mä sain voimia Saluksen Floradix rauta- ja vitamiininesteestä.  Syön myös muuten rautaa, B12-  ja d-vitamiinia 100 mikrog, käytän keltaisia ja punaisia vaatteita ja astioita, vältän mustaa kaikessa muodossa. Näin pysyn iloisena.

Vierailija
44/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin baarissa monen vuoden tauon jälkeen. Vaikka se useammin onkin rasittavaa, oli taas hauska huomata kuinka miehet menevät aivan sekaisin. Jonkinlaista lintubongausta siis. Ei siis millään pahalla, se vain piristi tähän harmauteen ja lupaan etten käy taas muutamaan vuoteen. Ehkä se loppuu sitten kun täytän 90.

Vierailija
45/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikin ja kuvittelen kaikkea, musiikki auttaa myös ja tanssiminen, laulaminen jne.

Lapsen kanssa saatetaan leikkiä välillä jopa tunteja putkeen erilaisia roolileikkejä, puhutaan perus kauppamatkallakin eri äänillä ja kommentoidaan ympäristöä, kerrotaan dramaattisia tarinoita, runoja tms.

Mieluummin tietysti tekisin näitä samoja asioita palmun alla tai satumaisessa lumisessa tunturissa, kuin sateisessa ja harmaassa Helsingissä.

Vierailija
46/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän työt tehty; kävin tunnin kävelylenkillä sateen tihuuttaessa (voi tihuuttaa, muttei estä lenkkiä). Ostin pipareita, keitin kahvit ja niistä nyt nautin sohvalla muutaman kynttilän ja kaamosvalojen palaessa.

Aika usein näin loppusyksystä, kylläkin ilman keksejä.

Vierailija
47/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen elämääni: kiva työpaikka, kiva puoliso ja muutenkin tuntuu että elämässä menee kaikki hyvin. Lisäksi joulukin pian tulossa :)

En tarvitse lisäpiristystä.

Vierailija
48/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailen lintuja ikkunasta ja ihailen luontoa. Tulee hyvä fiilis. Tykkään olla hämärässä. Laitan tuikun/ kynttilän palamaan, sytytän kauniin antiikkisen pöytälampun josta hohtaa ruusuinen valo. On hiljaista. Marraskuu on kaunis.

Vierailija
49/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oon koittanu kaikenlaista, lenkkeilyä, kynttilöitä, kaunista musiikkia, viiniä, mutta aina vaan väsyttää kuolettavasti ja ahdistaa kaikki. Joka vuosi vaan pahenee. :(

Vierailija
50/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, oon koittanu kaikenlaista, lenkkeilyä, kynttilöitä, kaunista musiikkia, viiniä, mutta aina vaan väsyttää kuolettavasti ja ahdistaa kaikki. Joka vuosi vaan pahenee. :(

Halaus sinulle kaamoksen keskeltä.

Vierailija
51/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkkailen lintuja ikkunasta ja ihailen luontoa. Tulee hyvä fiilis. Tykkään olla hämärässä. Laitan tuikun/ kynttilän palamaan, sytytän kauniin antiikkisen pöytälampun josta hohtaa ruusuinen valo. On hiljaista. Marraskuu on kaunis.

Minunkin mielestäni marraskuu on kaunis, jopa runollinen.

Sukulaiseni kärsii voimakkaasta syysmasennuksesta, ja joutuu ajoittain turvautumaan lääkkeisiin. On todella siunaus, jos ja kun voi kestää pimeyttä ja jopa nauttia siitä.

Omat vinkkini ovat runsas ulkoilu ja ne perinteiset kynttilät ja toisten seura.

Olen havainnut, että niin sukulaiseni kuin jotkut muutkin pimeästä kärsivät alkavat pelätä sitä jo ennen kuin se saapuu. :(

Vierailija
52/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hämärä kulkee ja ratsastaa ja kavion alla taipuu maa".

Vierailija
53/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilen Forecan sääblogia jossa sanottiin, että ilman tähän vuodenaikaan tyypillistä harmaata keliä meillä olisi Siperian talvi-ilmasto. Eli 40-50 asteen pakkasia sun muuta "mukavaa" monta kuukautta putkeen. Eipä ärsytä enää yhtään nämä sumuiset ja sateiset kelit..

Vierailija
55/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<3

Halaus sinulle kaamoksen keskeltä.

Kiitos. <3 Tuli kyyneleet silmiin.

Vierailija
56/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäinen valo ainoo lääke tähän hätään  eli Jeesus.

Saisko sitä Jeesusta vähän lainaan? Jos se toimii niin kelpaa mulle. T. Ateisti

Vierailija
57/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeässäkin ulkoilu piristää. Sisällä sähkövalossa ulkoilman pimeys ahdistaa kun tuntuu ettei mikään valo riitä, mutta kun tuuppaa itsensä sinne pimeään, se tuntuukin armolliselta. Ajatus selkeytyy ja pää tuulettuu. Tämä leuto, kostea ilmahan on miellyttävää hengittää. Jo puolen tunnin kävelyn jälkeen on ihan erilainen olo, ja on mukava palata sisälle puuhastelemaan.

Vierailija
58/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamari en tiedä, hetkellisesti hyvä olo ulkona kun touhua koiran kanssa tai sisällä keksin intensiivisesti keskittyä johonkin tekemiseen lasten kanssa. Ongelma että väsymyksestä huolimatta en saa nukuttua ja töiden jälkeen ei tahdo jaksaa. Ihmisten seura, nukkuminen, vapaaehtoistyö, ystävien tapaaminen, sometauko ja liikunta olisivat kuulemma hyviä juttuja. Ongelma on siinä kun ei jaksa ja masentaa. Pelkään pimeää aikaa jo etukäteen, keväällä ja kesällä olen kuin eri ihminen, energinen, naurava, hauskempi, sosiaalisempi ja jaksavampi kaikin puolin!

Vierailija
59/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jotenkin onnistunut kiintymään tähän säätilaan. Vielä viime vuonna vihasin tätä. Yhtäkkiä tajusin, että maassa on kivoja värejä, jotka näyttävät hyvältä harmaata taivasta vasten. Tihkusateessa käveleminen ja ratsastaminen on mukavaa. Tästä se lähti. Nyt ei kelit ahdista! 

😂 minkälaisia huumeita käytät?

Vierailija
60/61 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko päivän yksin. Aamulla tein vähän paremman aamiaisen, tai ehkä brunssin, koska söin sen vasta n. klo 10.00. Kävin suihkussa, meikkasin ja lähdin kävelylenkille. Puolentoista tunnin happihyppelyn jälkeen tulin kotiin ja tein ruokaa. Join pari lasia punaviiniä ja söin. Sytyttelin kynttilät, kuuntelin musiikkia ja katsoin televisiota. Tällä hetkellä, eli n. 16.30, mietin laittaako kasvonaamio vai tehdäkö jalkakylpy. Vai peräti molemmat? Illalla menen vielä pienelle kävelylenkille, ehkä n. puoli tuntia. Illalla katson vielä jotain telkkarista. Nukkumaan menen n. klo 23. Normaali päivä? Ei todellakaan. Joskus vain täytyy ottaa aikaa itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan