Meitä ei koskaan kutsuta suvun juhliin :(
Miehelläni on nuoremmat sisko ja veli, joista molemmilla perheet. Siskon perheen juhliin saamme kutsut aina, kun jotain järjestävät, mutta veli jättää meidän perheen aina kutsumatta. Kerran olemme heidän perheen juhlissa olleet; esikoisensa ristiäisissä, mutta sen koommin ei ole mihinkään juhliin kutsuttu. Eivät myöskään muista merkkipäivinä juuri koskaan meidän esikoista, joka on heidän kummityttönsä. Lähinnä nämä viime vuosien juhlat ovat olleet lasten ristiäisiä sekä syntymäpäiviä, jonne kutsuvat kyllä mieheni siskon perheineen, isovanhemmat molemmin puolin, mutta ei meitä. Mitään riitaa meidän välillä ei ole ja en tiedä syytä miksi meitä ei ikinä heidän juhliinsa kutsuta. Ehkä sitten ajattelevat, että emme jaksa ajaa heille melkein 4 h matkaa tms. mutta voisihan sen kutsun silti esittää. En ymmärrä tätä ja joka kerta olen mieleni tästä pahoittanut, kun kuullaan muilta miten ovat taas olleet juhlimassa. Valikoitteko te muut miten tarkkaan ketä kutsutte paikalle ja onko tämä tällainen nykyään ihan normaalia, että osa ihan lähisuvustakin blokataan ulos kutsulistalta?
Itse olen hirveän loukkaantunut tuosta ja sitten toisaalta taas ärsyttää, kun tiedän, että saattavat aivan hyvin lähteä samaan aikaan meidän kanssa isommalla porukalla vaikka mökkeilemään. Tulee vähän sellainen fiilis, että mitä sitten sinne ängetään mukaan. No ehkä siksi, että on potetiaalisia lastenvahteja mahdollisimman paljon. Eli olemme myös tekemisissä, nähdään isovanhempien luona jouluisin ja kesäisin jne. Että ei ole kyse myöskään etääntymisestä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tässä jutussa pointti ei ole pitkä ajomatka vaan se, että on epäkohteliasta jättää kutsumatta sen takia, että oletetaan, että "ei ne kuitenkaan tule, kun on niin pitkä matka". Etenkin, jos kuitenkin kutsutaan muita, joiden ajomatka on yhtä pitkä.
Sukulaisten pointti on varmaan se, että ap ei ole mieleinen sukulainen.
Silloin on kyse syrjinnästä, joka luetaan yhdeksi henkisen väkivallan osaksi. Lapset ovat omia persoonoitaan ja kukin valitsee itselleen haluamansa puolison, suku ei valitse.
En nyt ota kantaa alkuperäiseen asiaan, mutta tuo ajattelutapa on ihan perseestä, että mökillä olisi automaattisesti jokin yya-sopimus mitä tulee lastenhoitoon ja samalla usein myös siivoukseen, ruuanlaittoon jne. Aikoinaan muistan miten joka kerta saatiin siivota muiden sotkuja, huolehtia ruuan laitot ja lasten vahtimiset, vaikka sovittiin, että tehdään kimpassa. Aina löytyy vapaamatkustajia.