Harrastuksesi, jota muut eivät ymmärrä?
Onko sinulla harrastus, jota muut eivät tunnu ymmärtävän?
On niin omituista, että ystävien kanssa jutellaan harrastuksista, ja keskustelu kulkee luontevasti. Kaikkien erikoisia ja hurjiakin harrastuksia ymmärretään ja niistä halutaan kuulla lisää, olivatpa ne vuorikiipeilyä, savenvalantaa tai neulomista. Sitten kerron harrastavani postimerkkeilyä, ja HUPS, vaivaantunut hiljaisuus. Puheenaihetta vaihdetaan. Mistä ihmeestä tämä sosiaalinen kömpelyys näissä tilanteissa johtuu? Itseäni kiinnostaa kaikki, mitä ystävät tahtovat kertoa. Savenvalanta ja vuorikiipeily eivät kiinnosta minua, mutta haluan kuulla elämyksistä, joita ne ystävälle tuottavat. Kehotan aina kertomaan lisää ja tarkemmin.
Muilla vastaavia kokemuksia? :)
Kommentit (79)
Harrastan tanssimista. Ennen kilpatanssia, nykyään lavatansseja. Toopet väittivät, ettei avioliittoni tule kestämään, koska puoliso ei harrasta tanssia. Kuvittelevat tanssin olevan eroottista kumppanin etsintää. Näin 15 vuoden jälkeen voin kertoa, ettei harrastuksillamme ei ole ollut mitään vaikutusta avioliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Cosplay on sellainen harrastus, että siitä en hirveästi viitsi ulkopuolisille huudella. Lähimmät ystävät tietävät, mutta silti suurimman osan kanssa siitä olisi kiusallista yrittää keskustella. Minulla on aika liuta peruukkeja, piilolinssejä, tissien litistykseen käytettäviä toppeja, tekokorvia, maskeerausvälineitä ja asejäljitelmiä. Kaiken lisäksi tämä ei todellakaan ole ihan halpa harrastus.
Älä, mul alkaa stondaa
Kirjoitan pöytälaatikkoon, ja olen myös jonkin verran kirjoitellut fanfictiota. Pöytälaatikkoon kirjoittaminen on useimpien tapaamieni ihmisten mielestä varmasti mukavaa ajankulua, mutta eikö mun kannattaisi julkaista tuotoksiani? Fanfictiosta taas ei monikaan ole kuullut, ja kun kerron siitä, saan osakseni silmien pyörittelyä ja tuhahtelua.
N39
Pokemon Go:n pelaaminen. Harrastusta tosin hankaloittaa kylmä sää, mutta onneksi sekin helpoittui nyt päivityksen myötä.
Harrastan luonnollisen kalkin ja saven syömistä. Tilaan tätä syötävää kalkkia ja savea netistä, pääasiassa instan kautta Venäjältä, Ukrainasta ja Kazakhstanista. Syön näitä maan herkkuja noin 400gr päivässä. Ja siis tämä ei ole vitsi tai trolli, voitte itse käydä tutustumassa syötäviin kalkkii ja saveen mm. Earth’s vlay storen nettisivuilla. Myös Umuru ja Uclays ovat alan myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan luonnollisen kalkin ja saven syömistä. Tilaan tätä syötävää kalkkia ja savea netistä, pääasiassa instan kautta Venäjältä, Ukrainasta ja Kazakhstanista. Syön näitä maan herkkuja noin 400gr päivässä. Ja siis tämä ei ole vitsi tai trolli, voitte itse käydä tutustumassa syötäviin kalkkii ja saveen mm. Earth’s vlay storen nettisivuilla. Myös Umuru ja Uclays ovat alan myyjiä.
Virhe, siis Earth’s clay store. Myös instasta löytyy kalkknsyöntivideoita tageilla eating chalk, eating clay, edible chalk, edible clay.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virhe, siis Earth’s clay store. Myös instasta löytyy kalkknsyöntivideoita tageilla eating chalk, eating clay, edible chalk, edible clay.
No tämä voitti ”erikoisin harrastus” - palkinnon!
Vierailija kirjoitti:
Pokemon Go:n pelaaminen. Harrastusta tosin hankaloittaa kylmä sää, mutta onneksi sekin helpoittui nyt päivityksen myötä.
Miten päivitys auttaa kylmällä säällä pelaamisessa?
t. Pokemoniin hurahtanut keski-ikäinen äiti-ihminen (enkä mainosta tätä harrastustani muille)
Keräämme miehen kanssa lego minifiguureja
En mä harrasta mitään eksoottista, mutta tuntuu, ettei monikaan ole kiinnostunut kuulemaan harrastuksistani, enkä siksi yleensä niistä juurikaan puhu. Harrastan hevostelua, moottoripyöräilyä ja lukemista. Alan harrastajien kanssa toki voi sitten niistä keskustella.
Mä harrastan laulamista naiskuorossa. Tää ei oo yhtä noloa kuin kansantanssi mutta melkein. Ei silti hävetä kertoa. On älyttömän terapeuttista, tuntuu kuin avaisi jotain tunnelukkoja. Hauska porukka ja rento kuoronjohtaja bonuksena.
Osakesijoittaminen. Sitä ainakin tällä palstalla ymmärretään perin huonosi.
Kirjoitan eroottisia novelleja. Vain eräs ystäväni tietää, koska hän kertoi ensin minulle kirjoittaneensa ensimmäisen julkaistun novellinsa ja kun kysyin, missä se julkaistiin, hän purskahti nauruun ja sanoi sen olleen eroottisten novellien palsta. Siihen oli helppo jatkaa, että ai, tiedän sen kun omiakin tekstejä on siellä julkaistu!
Kummallisia kavereita teillä. En muista koskaan että esim naisten pelaamista olis kukaan kaveriporukassa ihmetellyt, päinvastoin, ollaan kaikki n.40v. Meidänkin porukassa kaikkea harrastetaan, paintballia, roolipelaamista, pöytäfutista, hevosia, taiteita, laulamista, perhonsidontaa, kitaranrakentelua, kasvien risteyttämistä, keramiikkaa, kirjeenvaihtoa, tähtitieteilyä, kaiken muun "normaalin" ohella jota suurin osa tekee (urheilu, lenkkeily, musiikki, käsityöt, puutarha, koirat tms). En muista että kukaan olis ihmetellyt toisten harrastuksia, aina löytyy kysyttävää tai jos ei ymmärrä mitään tai ei kiinnosta, niin ei ehkä sitten just siitä jutella.
Harrastan kylpemistä. Remontoin kylpyhuoneeni ihan sitä varten, että sain sinne mahtumaan kauniin ja kookkaan kylpyammeen. Suunnittelen kylpyni huolella: yhdistelen kylpyöljyjä, värikkäitä kylpysuolapalloja ja kylpyvaahtoja luodakseni tietyltä tuoksuvan ja näyttävän ”kylpycocktailin”. Valitsen myös musiikin / elokuvan / kirjan sekä mahdollisen juoman sopimaan kylvyn kokonaisuuteen. Minulla on kotona aika laaja valikoima kylpytuotteita ja -tarvikkeita Lushin kylpypommeista ja kropan kuorinta-aineista puiseen ammeen ylle aseteltavaan lukutasoon ja kylvyssä käytettävään tyynyyn.
Kaverini ajattelevat, että kyvyssä käyminen on vain tylsää peseytymistä. Minulle se on ihana jokaviikkoinen aromaterapeuttinen rituaali.
Vierailija kirjoitti:
My little ponien keräily. Kaveriporukassa oli seläntakana sitä voivoteltu ja mietitty että tarvitsen varmaan jotain tutkimusta onko päässä kaikki kunnossa.
Olen ihan työssäkäyvä, sosiaallinen kahden lapsen 27v äiti jolla on kyllä ihan normaaleja harrastuksiakin (lenkkeily yms ja lasten kanssa kanssa askarrellaan tosi paljon) mutta jotenkin se että satun keräämään poneja menee yli ymmärryksen.
Mulla sama harrastus, yllättävän hyvin on suhtauduttu, odotin pahempaa.. Olen 35.
Vierailija kirjoitti:
Harrastan kylpemistä. Remontoin kylpyhuoneeni ihan sitä varten, että sain sinne mahtumaan kauniin ja kookkaan kylpyammeen. Suunnittelen kylpyni huolella: yhdistelen kylpyöljyjä, värikkäitä kylpysuolapalloja ja kylpyvaahtoja luodakseni tietyltä tuoksuvan ja näyttävän ”kylpycocktailin”. Valitsen myös musiikin / elokuvan / kirjan sekä mahdollisen juoman sopimaan kylvyn kokonaisuuteen. Minulla on kotona aika laaja valikoima kylpytuotteita ja -tarvikkeita Lushin kylpypommeista ja kropan kuorinta-aineista puiseen ammeen ylle aseteltavaan lukutasoon ja kylvyssä käytettävään tyynyyn.
Kaverini ajattelevat, että kyvyssä käyminen on vain tylsää peseytymistä. Minulle se on ihana jokaviikkoinen aromaterapeuttinen rituaali.
Vau, ihanaa! Ymmärrän sua hyvin. Mulla on vähän samanlaista mun sunnuntaisaunomisten kanssa, suunnittelen mitä monista eri ihanista saippuoista ja muista tuotteista käytän, mitä kynttilää poltan, mitä kuorintoja ja naamioita käytän ym. Ah!
Olen myös tuoksufriikki ja voisi kai sanoa, että harrastan parfyymeja. Vietän paljon aikaa netissä etsien harvinaisuuksia hyvällä hinnalla ja luen Fragranticaa miltei päivittäin. Parasta on kun saa vihdoin tuoksutella kauan odotettua parfyymia, joskus se on juuri täydellnen, joskus taas suuri pettymys.
Ehkä tuon lisäksi mun ”Flightradar24”-harrastusta voisi joku pitää outona, saatan tuntikausia viettää sen parissa kyllästymättä, erityisesti silloin kun joku tuttuni on jollain lennolla.
Konsolipelien pelaaminen. Paras kommentti on ollut "eikö ois aika jo aikuistua" 😄