Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harrastuksesi, jota muut eivät ymmärrä?

Vierailija
11.11.2018 |

Onko sinulla harrastus, jota muut eivät tunnu ymmärtävän?
On niin omituista, että ystävien kanssa jutellaan harrastuksista, ja keskustelu kulkee luontevasti. Kaikkien erikoisia ja hurjiakin harrastuksia ymmärretään ja niistä halutaan kuulla lisää, olivatpa ne vuorikiipeilyä, savenvalantaa tai neulomista. Sitten kerron harrastavani postimerkkeilyä, ja HUPS, vaivaantunut hiljaisuus. Puheenaihetta vaihdetaan. Mistä ihmeestä tämä sosiaalinen kömpelyys näissä tilanteissa johtuu? Itseäni kiinnostaa kaikki, mitä ystävät tahtovat kertoa. Savenvalanta ja vuorikiipeily eivät kiinnosta minua, mutta haluan kuulla elämyksistä, joita ne ystävälle tuottavat. Kehotan aina kertomaan lisää ja tarkemmin.

Muilla vastaavia kokemuksia? :)

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokonespottaus! Ja varsinkin kun kuvaa aivan tuolla 10 km korkeudessa lentäviä koneita. On jotenkin eksoottista että meidän kotikylän yltä lentää säännöllisesti Emiratesin A380 :D 

Vierailija
22/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan ole yllätys, että kun käyn eläinsuojassa siivoamassa, sitä ei todellakaan ymmäretä. No sillä on toki omat arvostajansa, mutta en kaipaa arvostusta, enemmän kuitenkin niitä, jotka eivät ymmärrä. Pitäisi auttaa ihmisiä sen sijaan. Minä autan ihmisiäkin, mutta se ei ole harrastus, eläinsuoja on harrastus. Samalla saan hoitaa eläimiä, varsinkin silitellä ja leikittää kissoja, kun itse en voi kissaa ottaa elämäntilanteen vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastan vocaloid-musiikin tekemistä ja valmiiden vocaloid-biisien konvertoimista eri vocaloid-hahmoille, joilla on erilainen ääni. niille jotka eivät tiedä mitä tämä on (olettaisin noin 95% ihmisistä täällä), vocaloid on laulusyntetisaattori. musiikin tekemistä ja keinotekoisen "ihmisen" äänen luomista erilaisilla äänipankeilla. tämän selitettyäni olen outo nörtti.

Vierailija
24/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistooliammunta, ihmiset aina kattoo pitkään ja ajattelevat kaikenlaista.

M30

Vierailija
25/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistooliammunta, ihmiset aina kattoo pitkään ja ajattelevat kaikenlaista.

M30

Harrastin kanssa pistooliammuntaa ns. vapaapistoolilla. Kaikki alaa tuntemattomat tutut luulivat sitä räiskimiseksi. vaikka ainakin ko. laji oli kaikke muuta kuin räiskimistä.

Vierailija
26/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan kirjeenvaihtoa, ja todellakin keskustelu tyrehtyy aina kun tämä tulee ilmi. Plus oudoksuvat katseet. Mistä mahtaa johtua? Mielestäni kirjeenvaihto on mahtava harrastus. Enkä itse oudoksu kenenkään harrastuksia. Itse en postimerkkeile, mutta ymmärrän täysin sen kiehtovuuden. Postimerkit ovat todella kauniita esineitä, etenkin vanhemmat merkit eri maista.

Tarkoitatko käsin kirjoittamista paperille? Sehän vie hurjasti aikaa, ja posti kulkee hitaasti. En edes tiennyt että joku tekee kirjeitä vielä. Eikö sähköposti olisi mukavampi?

Kirjeissä on kyllä oma hohtonsa kun se on tehty omin käsin. Ihan eri asia kuin joku sähköposti, puhumattakaan tavallisista tekstiviesteistä.

Vierailija
27/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen keräily, joka menee laajaksi. Tuttavani kerää Arabian astioita. Toinen Muumi mukeja ja muuta siihen liittyvää. Sukulainen kuulakärkikyniä.

Ja kyllä löytyy postimerkkien keräilijäkin.

Serkkuni kerää merkkilaukkuja. Hänellä on budjetti joka kk. Halusi Chanelin laukun, siihen meni monen, monen kk budjetti. On tehnyt tätä yli 10 v.

Ja kaikilla laukuilla on oma paikka, säilytetään omissa pusseissa .

Vierailija
28/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on semmoinen harrastus, että käyn silloin tällöin arvostamiani ihmisten haudoilla. Ovat kuitenkin olleet rakkaita ja haluan tällä tavoin kunnioittaa heidän elämäntyötään. Spede, Juice, Irwin esimerkkeinä keiden haudoilla olen usein käynyt. 

Kerran eräältä kaverilta kuulin että mikäs järki tuossa nyt on. Ethän sä koskaan tavannut heitä tai tuntenut henkilökohtaisesti muutenkaan. Hänen mielestään semmoisten haudoilla vain on käytävä keitä tuntee kuten ystävät/sukulaiset. 

Vierailija
29/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahtaan pokemoneja tuolla ulkona juostessani, käyn taistelemassa saleilla...

Kukaan ei ymmärrä tätä harrastustani, sille vain nauretaan, no, moni lapsi on innoissaan :)

Vierailija
30/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan vanhojen Aku Ankka lehtien keräilyä. En tiedä mikä siinä muka niin ihmeellistä on kun kaikki kaverit menee heti hiljaseks kun kerron tästä.

Vierailija
31/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pc pelaaminen ja elokuvien & tv sarjojen keräily

Vierailija
32/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelaan Sims4, en saa ymmärrystä.

Rakentelen erilaisia fantasia taloja, kyliä (keijujuttuja, peikkoluola, tonttukoteja, joulupukin kylä on nyt loppusuoralla) yms. tätä ei tunnuta ymmärtävän, vaikka entinen nukkekotiharrastukseni oli ihan ymmärrettävä ja ihastusta herättävä. Onko tuossa sitten se fantasiaosuus, kun kaverit ei enää tajua, vai mikä siinä sitten onkaan... Lisäksi kuvaan rakennelmat instaan (siellä kyllä seuraajilta saan tukea ja ihastelua), kukaan kavereistani ei seuraa edes kannatuksen vuoksi.

Niin ja kuuntelen heviä, mun kavereista ei kukaan. Juuri eilen sain jengin vaikenemaan, kun kerroin, että ostin ensi kesälle Rockfestiin liput Slipknotin takia, niin ja tuleehan sinne Disturbedkin ja mitä kaikkea muuta mahtavaa. Töissä aiheesta virisi keskustelu samanikäisten miespuolisten työkavereiden kanssa, mutta ei naisten kanssa.

Ehkä mä vaan sitten olen lapsellinen outolintu, mutta sillä mennään sitten.

N46

Ihanaa, muitakin aikuisia Sims-pelaajia. :D Mä pelaan haasteita ja kiinnyn mun simeihin. Luen Sims-blogeja (tarinoita) ja olen suunnitellut aloittavani itsekin blogin. Simsin pelaaminen on vaan parasta stressin lievitystä mulle.

Moni tuttu tietää pelaamisesta, mutta blogien lukemisen olen jättänyt mainitsematta.

T: N32

Vierailija
33/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen vocaloid-harrastaja. Ei ymmärretä, ei.

Vierailija
34/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä toi kertoo eniten kuuntelijoiden sosiaalisista taidoista. Kuulisin mielelläni noin (mulle) eksoottisista harrastuksista silloin tällöin ( en päivittäistä luentoo..) Mulla on vähän toisenlainen "ongelma": en missään nimessä halua edes mainita harrastuksiani tutuille: Dancehall ja reggaeton - olenhan jo 47-v. Eivät todella ymmärtäisi, en halua silmien pyörittelyä/ ihmettelyäeikä mulla oo mitään tarvetta puhua niistä esim työkavereille..

Vierailija
35/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan hiljaisuutta ❤️.

Vierailija
36/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän "lentosimulaattorilla", eli siis pelaan tietokonepeliä, johon olen hankkinut asianmukaiset ohjaimet ja mittaristot. Ei tyrehdytä keskustelua, vaan tästä seuraa aina hämmentynyt kysymys: "miksi?" :D

Vierailija
37/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koukussa retrotietokoneisiin, joita myytiin 80- ja 90-luvuilla. On kiehtovaa saada tehdä kaikki koodi itse ilman nykyisiä ohjelmistorajapintoja. Jos jokin asia ei toimi, voin syyttää vain itseäni, kun muita välikäsiä ei ole. Ohjelmat toimivat myös kuin kello, ei satunnaisia hidastumisia, jotka johtuvat käyttöjärjestelmästä, tai ajonaikaisesta roskienkeruusta.

Vierailija
38/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-palstailu. En sitä erityisemmin salaile ja aina tulee pitkiä katseita kun aiheesta puhun (vaikka hyvin tuntuu muutkin olevan perillä siitä mistä täällä milloinkin puhutaan :D)

Vierailija
39/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse harrastan oluen panemista ja ystäväni ihmettelevät että miksi, kun kerran kaupastakin saa. Minusta käymisprosessi on kiinnostava ja miten eri maltaita ja humalia käyttämällä saa erityylisiä oluita aikaiseksi. Moni myös olettaa heti, että teen sitä halvan alkoholin toivossa.

N28

Vierailija
40/79 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toteuttanut lapsuudenhaaveeni ja ostanut hevosen, jota hoidan ja jolla ratsastan. Tämä on myös harrastus, joka herättää lähinnä hiljaisuutta tai kommentteja harrastuksen kalleudesta. En osta mitään turhaa, vaatteita ja kenkiä hankin vain jos on pakko ja olen muutenkin valmis tinkimään muista hankinnoista tämän rakkaan harrastukseni vuoksi. Kukaan ei jaksa kuunnella ratsastusjuttuja paitsi muut hevosihmiset.