Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kestä kiukutteluani

Vierailija
11.11.2018 |

Olen ollut jokusen kuukauden uuden miehen kanssa avioeroni jälkeen ja olen aivan ihmeissäni tämän uuden miehen lyhyestä pinnasta. Esimerkiksi tänään aamupäivällä mies puhui joitain asioista exästään niin että loukkaannuin, mutta en kuitenkaan suuttunut, kun yritän kehittää itseäni, jotta välttyisimme riidoilta. Mies yritti sitten samantien tulla halaamaan ja sanoi ”älä viitsi”, mutta pyysin, että saisin olla hetken rauhassa. No, mies jätti minut rauhaan ja meni puuhailemaan omia hommiaan. Menin hetken päästä olkkariin ja keskustelimme vähän jostain muista asioista olohuoneen toiselta puolelta toiselle, kun mies oli ruvennut kokoamaan uutta hyllyä. Mies ei kuitenkaan lopettanut omia puuhiaan ja tullut halaamaan, vaikka tarkoituksenamme ennen ”riitaa” oli nimenomaan viettää aamupäivä toistemme kainalossa. Mulla alkoi sitten menemään hermo ja sanoin miehelle, voisiko lähteä nyt sitten asioilleen kun päivästä näytti tulevan sellainen, ettei vietekään aikaa yhdessä. Mies kysyi olenko aivan varma ja kun sanoin joo, lähti ovet paukkuen menemään ja on nyt ollut kolme tuntia poissa.

Onko muiden miehet vastaavanlaisia? Itse olen edellisen mieheni kanssa tottunut suutuspäissäni/loukkaantuneena sanomaan asioita joita en tarkoita, kuten vaikka ”jätä mut rauhaan” (tarkoittaa:tule halaamaan niin unohdetaan riitely). Samoin tämä uusi mies on valmis ”lähtemään menemään” mitä ex mieheni ei tehnyt koskaan. Ex mieheni kanssa riitelemme todella lyhyen hetken, kunnes mies tai minä tuli lepyttelemään toista ja riita oli unohdettu. Tämän toisen miehen kanssa riidat voivat pilata monta päivää.
Olenko minä vaan hankala vai pitäisikö miehen olla vähän kärsivällisempi?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon olet käyttänyt aikaa sen miettimiseen, miltä miehestä tuntuu näissä kohtauksissasi? Kuinka turvallinen kumppani sinä olet ja paljonko sinä venyt hänen mielenrauhansa eteen?

Juuri siksi kysyinkin teidän mielipidettänne, että pohdin miten nämä tilanteet voisi jatkossa estää. Koin, etten ollut kohtuuton, kun loukkaannuin miehen sanomisista. Aihe oli minulle arka ja mies tiesi sen. Ohitin aiheen kuintenkin nopeasti ja menin samaan tilaan. Silloin olisin luullut, että mies olisi tullut luokseni ja oltaisiin sovittu asia.

Olen nimittäin sanonut miehelle tällä viikolla, että riitamme olisivat ohi minuutissa, jos hän vaan tulisi halaamaan minua.

Ap

Eli sä tinttailet, ja sitten miehen pitäisi anteeksipyydellen hyvitellä sua sen vuoksi? Ootko sä kolmevuotias?

Missä kohtaa AP sanoi lyöneensä miestä?

Minäkin olen kyllä sitä mieltä, että AP on tässä se hankala.

Ei tuossa lyömisestä puhuttu. En tiedä mistä sä sen tähän vedit.

Tinttailu tarkoittaa eri murteissa eri asiaa:

1. kiukutella

2. tintata= lyödä, tinttailla = lyödä vähän väliä.

Vierailija
42/49 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut nainen joka suuttuneena sanoo, että ”jätä mut rauhaan” vaikka oikeasti toivoo, että mies tulisi halaamaan? Miten te sitten hoidatte tilanteet jossa suututte? Vai ettekö suutu koskaan?

Ap

Tuskin olet ainoa. Typerää käytöstä se silti on.

Olen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies yrittää halata, torjut hänet ja sitten ihmettelet että ei yritä uudestaan halata? Kyllä tuossa tilanteessa se "pallo" on sinulla.

Jos kiihtyisin niin paljon että kumppanin sovinnon ele tulisi torjutuksi niin aivan varmasti menisin itse halaamaan siinä vaiheessa kun itse olisin valmis sopimaan.

Ja puhuisin asioista ja tunteistani enkä olettaisi että miehen velvollisuus on "lukea minua". Miten voit vaatia tuollaista kun selvästikään et itse osaa tulkita miehesi käytöstä vaan joudut kyselemään tuota TUNTEMATTOMILTA?

Vierailija
44/49 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi järkevää käyttää tuollaisia lauseita, joilla on jokin ihan muu merkitys, jonka vain sinä voit tietää. Kerjäät hankaluuksia ja niitä tulet luultavasti saamaan tuollaisella kommunikoinnilla..

Vierailija
45/49 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama provoilija teki aloituksen, jossa mies muka kävi päälle. Häivy jo palstalta!

Vierailija
46/49 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän se ketju edelleen löytyy. Vastanmielinenntyyppi tämä aloittaja, provoilee väkivallalla.

https://www.vauva.fi/keskustelu/2577991/mies_kavi_paalle

Vierailija
47/49 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon olet käyttänyt aikaa sen miettimiseen, miltä miehestä tuntuu näissä kohtauksissasi? Kuinka turvallinen kumppani sinä olet ja paljonko sinä venyt hänen mielenrauhansa eteen?

Juuri siksi kysyinkin teidän mielipidettänne, että pohdin miten nämä tilanteet voisi jatkossa estää. Koin, etten ollut kohtuuton, kun loukkaannuin miehen sanomisista. Aihe oli minulle arka ja mies tiesi sen. Ohitin aiheen kuintenkin nopeasti ja menin samaan tilaan. Silloin olisin luullut, että mies olisi tullut luokseni ja oltaisiin sovittu asia.

Olen nimittäin sanonut miehelle tällä viikolla, että riitamme olisivat ohi minuutissa, jos hän vaan tulisi halaamaan minua.

Ap

Eli sä tinttailet, ja sitten miehen pitäisi anteeksipyydellen hyvitellä sua sen vuoksi? Ootko sä kolmevuotias?

Missä kohtaa AP sanoi lyöneensä miestä?

Minäkin olen kyllä sitä mieltä, että AP on tässä se hankala.

Ei tuossa lyömisestä puhuttu. En tiedä mistä sä sen tähän vedit.

Sekoitti varmaan ap:n edelliseen provoketjuun.

Vierailija
48/49 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuttajatrolli se jaksaa vaan.

Vierailija
49/49 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa takertuva kiintymyssuhde. Tässä pieni kuvaus, osuuko yhtään?

Takertuva aikuinen on oppinut syyttämään itseään rakkauden puutteesta ja hän on jatkuvasti huolissaan siitä, välittääkö puoliso hänestä. Hän yrittää kaikin tavoin esimerkiksi miellyttämällä, vaatimalla, vihanpurkauksilla tai takertumisella vaikuttaa siihen, että saisi rakkaudentarpeensa tyydytetyksi suhteessa. Mikulincerin (2002) mukaan takertuvasti kiinnittyneille on tärkeintä suhteessa turvallisuuden lisääminen. Pyrkimys turvallisuuden lisäämiseen suhteessa voi tapahtua tavalla, joka ei vie suhdetta toivottuun suuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi