Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mulle just tapahtu? Näinkö harhoja?

Vierailija
11.11.2018 |

Heräsin äsken ja näin katossa sellaisen ison lukin joka kipitti epänormaalin kovaa vauhtia. Pelästyin ihan helvetisti, koska kammoan hämähäkkejä yli kaiken. Se hämähäkki meni sitten kaapinrakoon, mutta yritti tirkistellä sieltä uudelleen, mutta nyt en enää näe sitä.
Sydän pamppailee. Olen noin kuukausi sitten aloittanut sertralin mielialalääkkeen, mutta lääke on tuttu enkä aiemmin ole saanut harhoja siitä. Oletteko te saaneet samanlaisia näkyjä ja onko normaalia?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut näkyjä.

Mutta ehkä oli oikea lukki, usein kuitenkin tippuvat katosta.

Ehkä uni? Älä stressaa.

Vierailija
2/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran näkyi kuukauden ryyppyputken jälkeen  mustia lepakoita lentelevän katonrajassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut näkyjä.

Mutta ehkä oli oikea lukki, usein kuitenkin tippuvat katosta.

Ehkä uni? Älä stressaa.

Hyi apua. Voiko se mennä pieneksi sykkyräksi kaapinrakoon? Ja se kipitti jotenkin kauhean kovaa vauhtia etten itse esim pääsisi pakoon jos tulisi minua kohti.

Vierailija
4/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harha tai uni. Oon nähny kans. Yleesä jos oon ollu stressaantjnu viime aikoina, nii unet on sekoja, ja herätessä ei tiiä et oliko unta vai totta

Vierailija
5/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko uni jatkua vaikka silmät on auki ja senkin jälkeen kun nousin istumaan? Ahdistaa se hämähäkki

Vierailija
6/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukit ei tee mitään pahaa, vaan päinvastoin syövät inhoja pikkuöttiäisiä pois. Eli ihan sama vaikka et oliskaan nähnyt harhoja. 

Vierailija
7/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harha tai uni. Oon nähny kans. Yleesä jos oon ollu stressaantjnu viime aikoina, nii unet on sekoja, ja herätessä ei tiiä et oliko unta vai totta

Joo unet on vähän outoja, olen ahdistunut ja valvoin koko yön. Sain unta vasta kuudelta aamulla ja heräsin tosiaan vähän ennen kymmentä.

Vierailija
8/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi sillä lääkkeellä (Sertraline, Zoloft/SSRI) olevan sivuvaikutuksena hallusinaatioita.

En ole lääkäri ja vaikka olisinkin, parhaan avun ja vastaukset saat olemalla henkilökohtaisesti yhteydessä hoitavaan lääkäriisi.

Löysin siis yksinkertaisella nettihaulla kuvailemasi kaltaisia kokemuksia muiltakin käyttäjiltä.

http://healthquestions.medhelp.org/sertraline-and-hallucinations

https://treato.com/Sertraline,Visual+Hallucinations/?a=s

https://www.drugs.com/answers/could-25-to-50-mg-of-sertraline-cause-301…

Vierailija
9/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii siis unohin mainita että nimeomaa hämähäkki harhoihin oon heräny, sit pompannu sängystä ylös paniikis ja ettiny sitä hämähäkkii kunnes jossai vaihees tajusin että unta se va oli. Tosi inhottavaa..

T. Nr 4

Vierailija
10/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä semmoisia helvetin isoja hämähäkkejä jotka juoksee lujaa, joskus ei katse ehdi seurata kun vilistävät menemään. Ei ole harhoja, mulla on kuvakin...

Tässä just hiljattain näin kiipeävän seinällä vaikka yleensä juoksevat vain lattialla. Noh, jonkin ajan päästä kuulin kopsahduksen ja ajattelin että ei helvetti, ei kai se tippunut, ja niinpä vaan olikin kopsahtanut lattialle. Ja tosiaan kuulin jopa sen äänen kun tippui, että ei ihan pieni...

Vierailija
11/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko uni jatkua vaikka silmät on auki ja senkin jälkeen kun nousin istumaan? Ahdistaa se hämähäkki

Voi jatkua. Hyvin tyypillistä jopa stressaantuneille ihmisille, joilla voimakas unielämä.

Vierailija
12/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on täällä semmoisia helvetin isoja hämähäkkejä jotka juoksee lujaa, joskus ei katse ehdi seurata kun vilistävät menemään. Ei ole harhoja, mulla on kuvakin...

Tässä just hiljattain näin kiipeävän seinällä vaikka yleensä juoksevat vain lattialla. Noh, jonkin ajan päästä kuulin kopsahduksen ja ajattelin että ei helvetti, ei kai se tippunut, ja niinpä vaan olikin kopsahtanut lattialle. Ja tosiaan kuulin jopa sen äänen kun tippui, että ei ihan pieni...

Mitäää, missä asut? Nyt on kyllä omituista juttua

Vierailija
13/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mennä takaisin nukkumaan, mutta päähän koskee ja ahdistaa. Sydän pamppailee. En halua nähdä hämähäkkiä uudelleen tai mitään muutakaan.

Vierailija
14/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan Suomessa :) Maalla, hirsimökki, rossilattia. Täällä vilistää ihan kaikkea hiiristä lähtien...

Vierailija
15/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnakoginen hallusinaatio veikkaisin. Mutta jos pahasti mietityttää, suosittelen soittamaan päivystykseen.

Vierailija
16/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksijahämähäkki, googlaa.

Vierailija
17/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just herätessä on kai ihan kohtuunormaaliakin, että vielä vähän se univaihe menossa ja siksi voi nähdä harhoja. Ja toi lääke voi edesauttaa asiaa.

Vierailija
18/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksijahämähäkki, googlaa.

Joo niin luulen että on joku juoksuhämähäkki. Paksujalkainen ja karvainen iso ällötys.

Vierailija
19/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan Suomessa :) Maalla, hirsimökki, rossilattia. Täällä vilistää ihan kaikkea hiiristä lähtien...

Oot kyllä rohkea. En pystyisi nukkumaan jos kotona vilistäisi isoja hämähäkkejä. Toi sun kertoma ”kopsahdus” karmii mua ajatuksenakin.

Vierailija
20/20 |
11.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot kyllä rohkea. En pystyisi nukkumaan jos kotona vilistäisi isoja hämähäkkejä. Toi sun kertoma ”kopsahdus” karmii mua ajatuksenakin.

No karmi se muakin silloin. Ja nukun lattialla joten kyllähän noi vierailijat aina saa mieleen että jos ne on yöllä suussa...

Mutta se on kai hyväksyttävä, on naakkoja piipusssa ja kaikkea sisällä.

Se kopsahdus kyllä jaksoi järkyttää itseäkin pitkään. Että tosiaan se kuului, no olin tässä metrin päässä mutta kuitenkin se kuului...